recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - P42ST60y bedste billedindstilling
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

P42ST60y bedste billedindstilling

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: P42ST60y bedste billedindstilling
    Sendt: 23-December-2013 kl. 17:28
Jeg kan f.eks godt give dig info om mine indstillinger, hvad lys farve o.s.v på tv g indgange henholdsvis hvis du kan bruge dette. Jeg regner med, at skala fra 0 til max er det sammme på Panasonics tv.
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
fredtoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Februar-2008
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredtoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2013 kl. 14:00
Ups, det er vist lidt sent jeg faldt over denne tråd Smile

Der er linket til de anbefalede indstillinger nederst i testen, men ellers kan de findes her:

http://www.av-blog.dk/anbefalede-indstillinger/anbefalede-indstillinger-til-panasonic-plasma-tv-tx-p50st60/


Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2013 kl. 18:57
Nogen der selv har tilpasse indstillinger - evt. ud fra indstillinger fra nettet?
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2013 kl. 16:07
Hvis nogen er interesserede fandt jeg dette ifm min søgning:

Dog kan jeg ikke finde de indstillinger han mener der er de bedste.
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2013 kl. 15:56
Det er faktisk også dem jeg har anvendt.
De nederste indstillinger vedr. Gain og Cutoff er det inde i Hvidbalance eller Farvestyring (eller begge) i menuen Avancerede indstillinger?
Til top
alpha10 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Juli-2008
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alpha10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2013 kl. 15:26
Jeg bruger indstillingerne fra flatpanels:


Det ser fint ud, synes jeg....når jeg får penge nok en dag, så får jeg skærmen kalibreret :)
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2013 kl. 15:15
Hvilken billedopsætning bør dette TV have for at give det bedste billede? Jeg har søgt rundt på nettet og der foreslås True Cinema eller Biograf.

Jeg har flest steder set "True Cinema" som forslag og er derfor startet med denne. Jeg synes at farverne er underspillede og lidt for kedelige. Nu er vi gået over til Biograf - det giver stærkere farver.
Farvetemperatur "varm" var anbefalet flere steder. Jeg har nu ændret denne til Normal.

Kunne godt tænke mig at høre jeres bud på det bedste billede. Det er alm kabel tv der ses (ingen spillemaskiner). Forskellige programmer med inspiration. Sjældent fodbold. Gerne musik kanaler. Få film.

Jeg går ud fra at større TV modeller i samme serie "deler" billed-indstillinger med denne 42".

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu