recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 28.xx News
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

28.xx News

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hylegaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Februar-2012
Sted: Ølstykke
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hylegaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 28.xx News
    Sendt: 25-November-2013 kl. 07:58
Hej derude,
Jeg var inde og se på Lyngsat igår, og er lidt overrasket, nåt de bbc kanaler jeg (stadigt) ser, skulle forestille at komme fra en satelit, der havde dette footprint !
Mvh Jens

Til top
hylegaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Februar-2012
Sted: Ølstykke
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hylegaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2013 kl. 08:00
Øv jeg fik ikke billedet med. Hvordan insætter / paster man et billede ind her ?

Mvh Jens
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2013 kl. 08:58
Oprindeligt skrevet af hylegaard hylegaard skrev:

Hvordan insætter / paster man et billede ind her ?

Klik på hvis du har URL'en på billedet, eller hvis du har billedet på din harddisk.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2013 kl. 09:13
Hej.

Her er et billede fra Lyngsat på Astra 2F Engelske SpotBeam:


Uploaded with ImageShack.us


Jeg højre klikkede

Copy Image URL

Så logger jeg ind på imageShark.us

http://imageshack.us/

Under UPLOAD hack i URL

Og så Paste det URL jeg kopierede i Lyngsat.

OG 'UPLOAD NOW'

Når jeg ser billedet går jeg videre til 'CONTINUE TO THE IMAGE LINKS'

Og bruger så 'FORUM CODE'

Jeg kan godt se at denne beskrivelse lyder besværlig, selv om jeg kun bruger nogle få klik.

Er der andre der har en nemmere måde at gøre det på?

Hilsen Carsten.

Tak Heartware, du var hurtigst.



Redigeret af csell - 25-November-2013 kl. 09:18
Til top
hylegaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Februar-2012
Sted: Ølstykke
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hylegaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2013 kl. 10:35
Hej igen og tak.
Det er det footprint der er på billedet herover. Hvis man kan se bbc på den satelit, kan man vel også på den nye der snart bliver skiftet til eller hvad tror i ?

Mvh Jens
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2013 kl. 11:29
Hej Jens.

Nej, det tror jeg ikke.

Jeg forventer at du modtager BBC på 10773H ?

Den transponder er ikke på den nye Astra 2F, men på den midlertidige Astra 1N.

Når jeg checker footprint for Astra 1N fra 28.2°E viser den et lignende billed.
Men det er en FEJL. 

Når Astra fokuserer et smalt spot beam på England opstår der også nogle side beams.
Et af disse ligger over Øst Sjælland. Derfor er der rapporter om at man kan modtage
Astra 2F i Hillerød på en 140 cm parabol.

Og jeg har læst om en enkelt der har modtoget Astra 2F i jylland på en kvalitets Gibertini parabol på 150 cm.

Men muligheden for at modtage fra side beams kan ændre sig meget inden for en kort afstand.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 25-November-2013 kl. 11:30
Til top
hylegaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Februar-2012
Sted: Ølstykke
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hylegaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2013 kl. 11:52
Hej igen og tak for svaret.
Jeg bor ca 13 Km sydøst for Hillerød. Så vi må se om der er noget, når de har skiftet til den nye.

Mvh Jens
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2013 kl. 21:31
Det er virkelig ærgeligt at de har skiftet satelit :-(
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2013 kl. 21:47

Ganske sikkert et spørgsmål om rettigheder.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2013 kl. 22:55
Det er ikke ganske sikkert; Det er 100% sikkert :-)

- Men det gør det ikke mindre ærgerligt.

Til top
st1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér st1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2013 kl. 23:56
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


Hej Jens.

Nej, det tror jeg ikke.

Jeg forventer at du modtager BBC på 10773H ?

Den transponder er ikke på den nye Astra 2F, men på den midlertidige Astra 1N.

Når jeg checker footprint for Astra 1N fra 28.2°E viser den et lignende billed.
Men det er en FEJL. 

Når Astra fokuserer et smalt spot beam på England opstår der også nogle side beams.
Et af disse ligger over Øst Sjælland. Derfor er der rapporter om at man kan modtage
Astra 2F i Hillerød på en 140 cm parabol.

Og jeg har læst om en enkelt der har modtoget Astra 2F i jylland på en kvalitets Gibertini parabol på 150 cm.

Men muligheden for at modtage fra side beams kan ændre sig meget inden for en kort afstand.

Hilsen Carsten.






Footprint billeder er i bedste fejl vejledende. Man skal søge lidt mere rundt for at finde ordentlige maps.

Antennekonfigurationen for Astra 2F gør at der er et så kaldt "null" ned gennem jylland og fyn, hvor det er svært at modtage noget som helst. Det bliver så bedre igen jo længere øst på man kommer.

På nordøstsjælland med en 180cm har jeg stort set ikke mærket forskel under transition fra 2D->1N->2F. Faktisk er signalet kun blevet bedre...

vi venter i spænding på 2E, men den er efter alt at dømme magen til 2F, så det bliver nok stort set det samme.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu