recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Aktive højtalere ~1500 kr.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Aktive højtalere ~1500 kr.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
threetoz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-December-2013
Sted: Sjaelland
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér threetoz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Aktive højtalere ~1500 kr.
    Sendt: 08-December-2013 kl. 23:30
Hej alle,

Jeg står og skal ønske mig nogle højtalere til mit TV. Budgettet er ca. 1000-1500 kr.
Jeg har undersøgt mulighederne lidt og har efterhånden fundet ud af, at med et beskedent budget, ville det bedste nok være et par aktive højtalere ifht. forstærker+passive højtalere.
Derfor ville jeg høre om I har nogen anbefalinger i det prisleje?

Har fundet nogle par stykker som passer budgettet og som vidst også skulle være nogenlunde:
- Audioengine A2
- M-audio BX5 D2
- Argon 7340A v2 eller 7450A eller lidt dyrere 7350A v2
- Behringer MS-40
- Scansonic S3 
- KRK RP5 RoKit G2


De skal bruges til en film i ny og næ (og alm. TV-kiggeri), og så ville jeg også gerne kunne høre lidt musik på dem via min mobil (gerne lidt højt). Hvilket leder mig til et sidespørgsmål. Hvis man gerne vil tilslutte sin mobil til et sæt højtalere, hvordan gør man så lige det, hvis højtalerne ikke har et alm. 3,5 mm jackstick? Er det noget med en adapter fra Coax->jack eller hvad?

Har nogle af jer erfaringer med ovenstående modeller eller måske nogle andre anbefalinger?
Der er jo også højtalere fra logitech fx Z623, men jeg tænker bare at de her mærker måske er lidt bedre kvalitet.
Hvordan ser der ud med bassen i disse højtalere. Er der ikke rigeligt, hvis man går fra nærmest ingen bas i TV-højtalere til sådan nogle?
Det skal nok også lige nævnes at jeg bor på et kollegieværelse på 12kvm så de behøver jo ikke at kunne spille en hel balsal op. Til gengæld er jeg fløjtende ligeglad med den fysiske størrelse og design af højtalerne.

På forhånd tak for svaret :)

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2013 kl. 23:35
Først og fremmest, hvilket TV har du? Det er nemlig langt fra alle, der kan volumeregulere på udgangen. Ved dog at alle Sonys TV kan. Der er vist også noget om, at Philips kan, men det er ikke noget jeg ved noget om.
Det er jo en ret vigtig detalje. Ellers skal du i hvert fald have et sæt, der føljer en fjernbetjening med til.


Redigeret af Nagash - 08-December-2013 kl. 23:48
Til top
threetoz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-December-2013
Sted: Sjaelland
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér threetoz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2013 kl. 12:28
God pointe, det havde jeg ikke lige overvejet. Mit TV er et Panasonic TX-L42E6. Hvordan tjekker man lige om den kan volumenregulere?
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2013 kl. 14:20
mit pana plasma, havde sådan en irriterende seperat volumen styring på minijack udgangen, så skulle ind i en undermenu for headphones for at justere..
 
Sony og Samsung kan finde ud af at køre det som hoved volumen, så aktive højtalere fungere..
Til top
threetoz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-December-2013
Sted: Sjaelland
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér threetoz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2013 kl. 01:09
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

mit pana plasma, havde sådan en irriterende seperat volumen styring på minijack udgangen, så skulle ind i en undermenu for headphones for at justere..
 
Sony og Samsung kan finde ud af at køre det som hoved volumen, så aktive højtalere fungere..

Tror også det er sådan et mit har desværre :/
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2013 kl. 09:03
Oprindeligt skrevet af threetoz threetoz skrev:

Hvordan tjekker man lige om den kan volumenregulere?


Du sætter et par høretelefoner i stikket og lytter efter om der skrues op og ned når du gør det på fjernbetjeningen.

/ask
Til top
ozimek Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-April-2013
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozimek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2013 kl. 10:27
Findes der modeller, som kan tænde/slukke selv, når der kommer signal? Det er en pain at skulle tænde dem på en knap (på bagsiden!) når man tænder TV'et.  

Jeg går ud fra, at dette er standard på soundbars, men har ikke så meget fidus til soundbars (til musik).
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2013 kl. 11:04
Kan det ikke i de fleste tilfælde klares med en usb-strømspare-skinne eller lignende?

/ask
Til top
ozimek Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-April-2013
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozimek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2013 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

Kan det ikke i de fleste tilfælde klares med en usb-strømspare-skinne eller lignende?

/ask
Joe, det kan det vel :) Det er bare ikke specielt elegant.
Til top
threetoz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-December-2013
Sted: Sjaelland
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér threetoz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2013 kl. 22:31
Når jeg sætter hovedtelefoner i tv'et, kommer der simpelthen lyd ud af både tv'ets højtalere og mine høretelefoner. Og lydreguleringen til headsettet er i en undermenu :(
Tilsyneladende skal man mute selve højtalerne for kun at have lyd gennem hovedtelefonerne. 

Udover det, har I så nogen inputs til de forskellige modeller jeg har listet?


Redigeret af threetoz - 10-December-2013 kl. 22:54
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu