recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 150 Hz brummen fra Boston ASW250
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

150 Hz brummen fra Boston ASW250

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
HeineF Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 31-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeineF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 150 Hz brummen fra Boston ASW250
    Sendt: 16-December-2013 kl. 11:03
Hej

Jeg har købt mig en Boston Acoustics ASW250 subwoofer. Jeg er ganske tilfreds med lyden men det undre mig den har en 150 Hz brummen når den står i mute/standby, er dette normalt for en aktiv subwoofer? Dette er både med og uden signal.

Har også bemærket at der nogle gange er en ca 3500 Hz tone når subwooferen er tændt. Den er ikke så høj, men den høres hvis der er et stille øjeblik i musikken.

Den er købt ved Hifi-freaks, men de har ikke ville svare på mine mails så nu prøver jeg her Smile


- Heine 

Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2013 kl. 11:50
Ved du at der er tale om hhv. 150 og 3500 Hz - dvs. er det målt ?

Redigeret af ClausJ - 16-December-2013 kl. 11:50
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Til top
HeineF Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 31-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeineF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2013 kl. 11:59
Det er målt med en app på telefonen så går ikke ud fra det er 100 % nøjagtige tal.. Det var mere for at give en ide om hvilket frekvens område vi var i.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2013 kl. 09:57
Har du prøvet at ringe til dem. Den høje frekvens kan komme fra nogle komponenter inde i subwooferen. Har du andre ting sat til det samme stømudtag, som du bruger til subwooferen?
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
HeineF Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 31-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeineF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2013 kl. 10:11
Nej har ikke prøvet at ringe pga af travlhed på arbejdet. 

Jeg har TV'et koblet på samme udtag, men er ikke klar over hvilke andre udtag der er forbundet. Vil da lige prøve at flytte den lidt rundt Smile
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2013 kl. 11:23
150 Hz lyder meget underligt, normalt er det 50Hz fra transformatoren, eller 100 Hz fra strømforsyningen efter ensretningen.

Er det mekanisk lyden kommer, eller er det elektronisk (altså ud fra højttalerenheden)?
Hvad sker det,hvis du kortslutter indgangene og så tænde - er der også brum?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
HeineF Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 31-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeineF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 21:42
Så fik jeg tid til lige at svare også.

Har forsøgt forskellige kontakter og stadig den samme brummen.

Der er ingen forskel på om jeg kortslutter indgangene eller ej. Der er stadig brum. 
Jeg skal ikke kunne sige om der måles forkert og det er 100 Hz. Er der noget at gøre ved det hvis det er strømforsyningen?

Angående hvor lyden kommer fra er det mest en elektroniks lyd. 
Der er også lidt mekanisk når jeg skruer helt op men det forsvinder når jeg berører metalpladen bag på subwooferen. Kunne vel tyde på noget manglende jord, men der er ikke jord i forsynignsstikket.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu