recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Din PC er låst"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Din PC er låst"

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2013 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Når en pc bliver sløv med tiden og er lang tid om opstart, vil det så ikke være en god ide, at fjerne alle programmer, er ikke bruges mere og gå ind og slå alt unødigt fra?

Jo, og derefter køre diskoprydning og defragmentere... Eller eller simpelthen smide Windows på igen - altså en nyinstallation, hvis ellers hard- eller softwaren vil det... Mit gamle hakkebræt ville fx ikke installere noget som helst mere, da DVD-drevet er defekt, og XP ligeså. Det var ellers planen, at den skulle have kørt Ubuntu, indtil jeg fik købt en ny...
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2013 kl. 23:51
der er ingen der laver installationer via cd mere. microsoft har lavet et værktøj til at lave sin egen usb installationsnøgle med.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2013 kl. 01:28
Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

Jeg er helt overbevist om, at dit problem udelukkende skyldtes et eller andet snavs du har fået downloadet - lyt til mit råd endnu en gang - KØR MALWAREBYTES, MED EN FULD SCANNING, og du vil blive overrasket over, hvor meget snavs den finder

Kan Malwarebytes ikke lige så godt komme med falske positiver. 


Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2013 kl. 01:41
Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Når en pc bliver sløv med tiden og er lang tid om opstart, vil det så ikke være en god ide, at fjerne alle programmer, er ikke bruges mere og gå ind og slå alt unødigt fra?

Jo, og hvor er det lige at man finder alt unødigt - services.msc - og hvor mange kan finde ud af det?


Venlig hilsen
KB
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2013 kl. 08:39
Nu har de fleste jo nok en dansk installation af Windows, går jeg ud fra... "Services.msc", hedder så på dansk "Tjenester", som man nemmest finder ved at højreklikke på Computer/Denne Computer, klik på Administrer, klik på Tjenester og programmer. Dobbeltklik så på Tjenester... Der er en LAAAANG liste - men det er vist ikke ret meget af det, der kan/bør slås fra?

Unødige programmer og især værktøislinier, man får slæbt med hjem via diverse Java-optateringer og andet, kan fjernes i Programmer og Indstillinger /  tilføj eller fjern programmer. lige nu har jeg fx en Javafix 2.1.0 i min programliste her - denne skal jeg vist lade blive? Var dette ikke den, der rettede fejlen, da vi ikke kunne logge på Nemid?

Men sørg nu for at fjerne flueben ud for de forP***** værktøjslinier - enkelte gange kan de altså ikke fjernes!
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 816
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2013 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:


Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

Jeg er helt overbevist om, at dit problem udelukkende skyldtes et eller andet snavs du har fået downloadet - lyt til mit råd endnu en gang - KØR MALWAREBYTES, MED EN FULD SCANNING, og du vil blive overrasket over, hvor meget snavs den finder


Kan Malwarebytes ikke lige så godt komme med falske positiver. 




jo formodentlig.

Men der har også i denne tråd været mange indlæg som påstår, at det ene eller det andet antivirus program er langt bedre end alle andre - Jeg tror ikke på, at der findes et universal program som fanger alle vira, ligeså hurtigt som de bliver lavet.

Der er eksempelvis 10.000 udviklere som laver og vedligeholder disse programmer, hvor der på den anden side formodentligt er flere hundrede idioter som sidder og laver disse vira   

Redigeret af Benny From - 25-December-2013 kl. 09:41
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Status: Offline
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2013 kl. 11:10
I magasinet DataTid, er der for et par numre siden beskrevet hvordan man gør og hvor i pc'en.   
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2013 kl. 22:28
services.msc er ikke noget man kan fjerne. Det dækker over en frygtelig masse funktioner der kører som tjenester, det er alt lige fra netværksindstillinger, til interne webservere, så at forsøge at "slukke" dem er en mastodont opgave, ikke mindst fordi de ikke skriver hvilken tjeneste der helt specifikt drejer sig om. Faktisk er man nødt til at gå i administration af comp. og gå den vej i stedet for at finde ud af hvilke tjenester der rent faktisk kører automatisk, bliver igangsat manuelt eller er stoppet.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2013 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

services.msc er ikke noget man kan fjerne. Det dækker over en frygtelig masse funktioner der kører som tjenester, det er alt lige fra netværksindstillinger, til interne webservere, så at forsøge at "slukke" dem er en mastodont opgave, ikke mindst fordi de ikke skriver hvilken tjeneste der helt specifikt drejer sig om. Faktisk er man nødt til at gå i administration af comp. og gå den vej i stedet for at finde ud af hvilke tjenester der rent faktisk kører automatisk, bliver igangsat manuelt eller er stoppet.

Det er også det jeg mener. Jeg vælger Kør, og skriver services.msc, så kan man deaktivere det, der ikke er nødvendigt. Men det kræver en god vejledning at finde ud af det. Fx blackviper.com

En anden mulighed ar at lade være med at være administrator, og bruge to browsere, den ene uden java.

Jeg har set flere inficerede windows pc'er, og alle havde et antivirusprogram.


Venlig hilsen
KB
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Status: Offline
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 12:41
Man kan finde lidt her, men søg videre på siden.
http://www.altomdata.dk/forkort-pcens-starttid
Og så kan man læse om det i magasinet Datatid i oktober nummeret 2013. Her kan man vel nok gå ind på deres wep side og søge efter dette nr.

Redigeret af javilha - 28-December-2013 kl. 12:43
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2013 kl. 08:11
Har fikset denne irriterende "politi halløjsa" en del gange på andres pc'er. Her har det været nok med gendannelse til et tidligere punkt enkelte gange.
Andre gange har den været mere balstyrisk og så måtte jeg bruge Malwarebytes  og Hitman Pro. Kaspersky Rescue Disk skulle vist også kunne klare det.
 
 
 
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu