recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mit trådløse forsvandt, på nul komme fem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMit trådløse forsvandt, på nul komme fem

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
jesper74 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2006 kl. 10:37

Har selv de samme problemer. Hos mig viser det sig at routeren(netgear) forsøger at hente IP-adresser hele tiden. Prøv at disconnecte din router i 10 sekunder og genstart så PC'en. Det virker hos mig(TDC). TDC siger det er en fejl i routeren. De sender mig en ny i denne uge.

Jesper

Til top
ellingi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2006 kl. 11:18

Jeg har nøjagtigt samme problem med en router samt et trådløst accesspoint.

Havde først købt en Zyxel samt et Zyxel PCMCIA kort. Fik det installeret og det virkede kortvarigt indtil jeg begyndte at pille med sikkerheden. Selv efter reset til fabriksindstillinger virker det ikke. Min laptop kan se routeren 100%, men får ikke tildelt en IP-adresse. Hvis jeg vælger en statisk IP adresse connecter laptoppen til routeren, men der er ingen internet.

Fik senere  en router fra TDC erhverv samt et trådløst accesspoint og igen nøjagtigt samme problem. Har endda prøvet en anden laptop med indbygget trådløst net - samme problem.

Begge laptops er IBM.

Har haft Zyxel samt TDC i røret i timevis og de kan ikke forstå, at der ikke bliver tildelt en IP dynamisk og problemet er indtil videre uløst. Får blot svaret at supporten ikke rækker til klienten, derfor mit eget problem.

Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2006 kl. 20:34
Oprindeligt skrevet af tbjerret tbjerret skrev:

Oprindeligt skrevet af stigc stigc skrev:

Oprindeligt skrevet af Bendix Bendix skrev:

Så skriver den

no opreration can be preformed on local area connetion 5 while it has its media disconnected.

An error accurred while renewing interface wireless network connection : Unable to cantact your DHCP server. Reguest has timed out 


det lyder som om dit wireless kort i maskinen er afbrudt, hvis du har et eksternt PCMCIA kort i maskinen, så prøv at lukke ned , fjern kortet, tæn igen, luk ned igen, monter kortet og tænd igen.
på den her måde for puter'en formentligt set at dit wireless kort sidder som det, og går på nettet igen.

 

Du kan også prøve at afinstallere hvad du nu har af trådløst i laptoppen - og lade windows finde driveren i stedet for den driver, du har fået med dit trådløse udstyr.

Du havde ret det wirelese kort var afbrudt. Jeg downloadede dell programmet der styrer det og så aktiverede det.

Tusind tak for hjælpen, så sparede jeg 500 spir på et nyt

Til top
tbjerret Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 12-Februar-2005
Sted: Spain
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2006 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af ellingi ellingi skrev:

Jeg har nøjagtigt samme problem med en router samt et trådløst accesspoint.

Havde først købt en Zyxel samt et Zyxel PCMCIA kort. Fik det installeret og det virkede kortvarigt indtil jeg begyndte at pille med sikkerheden. Selv efter reset til fabriksindstillinger virker det ikke. Min laptop kan se routeren 100%, men får ikke tildelt en IP-adresse. Hvis jeg vælger en statisk IP adresse connecter laptoppen til routeren, men der er ingen internet.

Fik senere  en router fra TDC erhverv samt et trådløst accesspoint og igen nøjagtigt samme problem. Har endda prøvet en anden laptop med indbygget trådløst net - samme problem.

Begge laptops er IBM.

Har haft Zyxel samt TDC i røret i timevis og de kan ikke forstå, at der ikke bliver tildelt en IP dynamisk og problemet er indtil videre uløst. Får blot svaret at supporten ikke rækker til klienten, derfor mit eget problem.

Som ovenfor kunne du prøve at bruge windows-driveren i stedet for den Zyxel-driver, du sikkert bruger. Den skal så afinstalleres. Der findes også en windows patch, som giver mulighed for WPA2. Prøv at google efter den.

Til top
Ulvaren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 401
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2006 kl. 12:29

Hej derude

Har statisk IP, men ruteren skal være sat op til DCHP ud internettet ellers er der ikke kontakt. TDC bredbånd.

Prøv evt at køre uden omrouteren.

Logitech® Harmony®

Philips 47PFL9664/12
Sonos Connect
Linksys E3000
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu