recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Elgiganten vil ikke sælge Samsung
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Elgiganten vil ikke sælge Samsung

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Elgiganten vil ikke sælge Samsung
    Sendt: 19-Januar-2014 kl. 08:48
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2014 kl. 17:11
Der hvor kvalitet og pris er til at betale Tongue
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2014 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det hedder optimering af salg! Uden kommer der røde tal på bundlinien! Om vi kan li det eller ej, så er det skruet sådan sammen, og alternativet er ingen fysiske butikker. Danskerne kan jo godt lide at købe meget billigt, det er en folkesport. Må være svært at agere i for firmaer.

Skrevet af en som engang for længe siden købte fødevarerne hos den lokale købmand, slagter, grønthandler og bager.
 
Hæ hæ....
 
Hvor køber du dine fødevarer i dag?
 
Skulle El Giganten driste sig til at tilbyde mig et Samsung TV, siger jeg nej tak.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2014 kl. 15:46
Det hedder optimering af salg! Uden kommer der røde tal på bundlinien! Om vi kan li det eller ej, så er det skruet sådan sammen, og alternativet er ingen fysiske butikker. Danskerne kan jo godt lide at købe meget billigt, det er en folkesport. Må være svært at agere i for firmaer.

Skrevet af en som engang for længe siden købte fødevarerne hos den lokale købmand, slagter, grønthandler og bager.
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2355
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2014 kl. 15:19
Uanset hvordan det måtte være tidligere - er det nu således at sælger optjener provision på avance produktet og mister denne (det hele) når der sælges minus avance produkter.
Jeg har bekendte som både arbejder der nu og som tidligere har arbejdet der, men stoppet på grund af de metoder.
Til top
xozzi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Februar-2010
Status: Offline
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xozzi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2014 kl. 14:40
Jeg har for 2,5 år siden været ansat i Elgiganten. Som udgangs punkt var vi ikke i min ansættelses periode provisionslønnet, men fik en normal månedsløn, men fik en mindre provision når der skete et salg af et tillægs produkt (forsikring, abonnement, levering osv. Men aldrig på et mærke eller model).
Som alle herinde har sælger også en holdning til mærke model og hvad han/hun syntes er vigtigst i et produkt, dette komme selvfølgelig til udtryk i rådgivning / salgs situation.
Men jeg vil heller ikke ligge skjul på at man som sælger bliver målt på sin indtjening. Derfor vil en sælger jo altid prøve at få en kunde over på et produkt der tjenes mere på, eller bare tjenes på.
Herud over handler det også om at sælge de ældste produkter først.

Man kan mene hvad man vil om det, men Danmark er en et salgs land, der er ikke mange brancher hvor der ikke indgår et eller andet form for salg, og prøver man ikke altid som udgangspunkt at gøre det bedste for ens virksomhed?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2014 kl. 09:27
Jones33 - siger du at Elgigantens sælgere ikke længere er provisionslønnede? Det har jeg meget svært ved at tro.
Til top
Ckhansen1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ckhansen1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2014 kl. 08:37
I 2006/2007/2008 og 2009 solgt jeg fladskærme. Bla. både mærker fra Sony, Samsung og Phillips.
Og jeg gad hellere ikke sælge Samsung. Der var simpelhen for meget bøvl med RMA sager fordi lortet i tide og utide gik i stykker.
For hver 100 Sony skærm der gik igennem  kom der måske 1 tilbage til reparation.
Men for hver 100 Samsung skærm var det måske ca 40%.
På samme tid have jeg en ven som arbejde i Bilka radio tv. Som bekræftede af de oplevede de det samme. 

Ej, Panasonic og Sony. Det kan simpelhen ikke slides op:))


Til top
jones33 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Oktober-2013
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jones33 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2014 kl. 03:18
Ja kunne også godt tænke mig, at vide hvordan du kan vide det? Kan så fortælle dig, at der ingen sælgere der for provision på, at sælge den ene mærker frem for det andet og de er ikke provisions lønnet.
Til top
Mortenhans89 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-August-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mortenhans89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2014 kl. 23:42
Oprindeligt skrevet af nemligja nemligja skrev:

Det gælder ikke kun Samsung.. det er lige meget hvilke varer de har på tidbud så vil de prøve at sælge en noget andet fordi sælgerne får provision af nogle bestemte mærker og modeller

Og dette ved du hvordan? :)


Redigeret af Mortenhans89 - 11-Januar-2014 kl. 23:43
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2014 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af Denraretiger Denraretiger skrev:

 
Den med at fravælge Miele fremover, kan man ikke rigtigt tage seriøst. Du har vel heller ikke droppet at spise kartofler fordi du har fået 5 grønne i dit livSmile

Nu er jeg jo principielt set ligeglad med hvad du tager seriøst eller ej, men personligt synes jeg at man må være småt begavet hvis man hælder 10.000 yderligere efter en producent som en gang har leveret så ringe et produkt. 

Så jo, hvis jeg havde givet 2000 pr. kartoffel så stoppede jeg nok også med det.
Til top
TommyF Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-December-2003
Sted: Brøndby
Status: Offline
Point: 625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2014 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

De hedder jo ikke LG-ganten for ingenting...

Personligt ville jeg sgu langt hellere have et LG, og jeg har intet imod at købe det i LG-Ganten Wink


Thumbs Up LOL
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu