recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4K Blu-ray skiver endelig officielt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4K Blu-ray skiver endelig officielt

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 4K Blu-ray skiver endelig officielt
    Sendt: 16-Januar-2014 kl. 09:12
Så skulle det være officielt...

Standarden bliver lagt fast i løbet af 2014, og de første afspillere skulle blive præcenteret ved næste års CES.





Redigeret af Christian H - 16-Januar-2014 kl. 09:13
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2014 kl. 10:45
"Vanvittigt meget bedre billede" - Næh.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2014 kl. 11:08
Jeg har også mine betænkeligheder omkring det...

Komprimering, farvedybde osv. skal i hvert fald også være af en ordentlig kvalitet før billedet kan være væsentligt bedre end vi har i dag...

Men spørgsmålet er om ikke et nyt optisk medie allligevel vil være chanceløst i kampen mod streaming?

Jeg er godt klar over at streaming slet ikke tilbyder samme billedkvalitet, men "convenience beats quality" for rigtig mange mennesker...
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2014 kl. 11:13
100GB giver ikke samme kapacitet til 2160p som 50GB til 1080p, og hvis de derudover vil tilføje bedre farver, højere framerate osv., så er det fuldstændig tåbeligt.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Stougaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2011
Status: Offline
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stougaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2014 kl. 11:40
Er 4K blu ray ikke et forkert valg, jeg tror mere på en løsning a la redray.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2014 kl. 17:00
har selv haft netflix under en måned og der er alså meget langt til en BD
så det afmelder jeg igen. lyden var dog ok
billedet hakker også via min oppo 103, endnu en grund til jeg har opsagt det
jeg kan udmærket se det hakker. om det så er fordi de kører 60hz ved jeg ikke
for mange vil kvaliteten sikkert være ok. men os som går op i billedekvalitet 
er der alså langt vej for at  streaming kan bruges til noget
hvis man bruger en masse penge på udstyr, så er de spildt hvis man ikke bruger noget godt 
billedmateriale

når vi så snakker om 4k og streaming, så bliver kvalitet måske lidt bedre
men det er som at bare fordi opløsningen er større, så bliver billedekvaliteten også langt bedre.

men en hammer smart måde for at få folk til at skifte deres tv igen. 




Redigeret af xcardman - 16-Januar-2014 kl. 17:01
Til top
Henr1k Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-Februar-2007
Sted: Viborg
Status: Offline
Point: 142
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henr1k Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2014 kl. 17:42
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2014 kl. 07:12
Folkene bag Blu-ray sagde også på CES 2013 for lige over et år siden, at de "arbejdede" på det. Bliv ikke overraskede, hvis det bliver forsinket endnu engang.

Flere parter bag standarden har jo efterhånden offentligt tilkendegivet, at de ikke tror på et nyt fysisk format, så om de aktivt presser på for at få det til at gå hurtigere, kan man jo have sin tvivl om.

Derudover er der jo ikke noget "officielt" over det. Der er jo ikke præsenteret noget.
Til top
Ghump Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-August-2010
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ghump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2014 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Flere parter bag standarden har jo efterhånden offentligt tilkendegivet, at de ikke tror på et nyt fysisk format

Og når du skriver "tror på", så mener du vel, at de foretrækker at bonne alle forbrugere for et abonnement, frem for at man kan nøjes med at betale for 1 skive og låne den ud til naboer, venner og arbejdskolleger.
Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2014 kl. 21:03
Med fare for at citere Otto forkert så fortæller han at Joe Kane ikke er tilfreds da der ønsked 12bit farvedybde men det er der vist ikke plads til ;O( så vi ender måske med et medie med samme farve dybde som Bluray blot med flere pixels og så vinder vi i princippet ikke meget mere. jeg håber sku de kan klemme minium 10bit ned i det ;O)

Hilsen Jonas Bojer
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2014 kl. 00:39
denne nyhed, lyder meget bedre end 4k i mine øre: http://www.highdefdigest.com/news/show/Deep_Color/Deep_Color_Encoding_Process_Developed_for_Blu-ray___/13661

Redigeret af dr gonzo - 23-Januar-2014 kl. 00:40
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2014 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

denne nyhed, lyder meget bedre end 4k i mine øre: http://www.highdefdigest.com/news/show/Deep_Color/Deep_Color_Encoding_Process_Developed_for_Blu-ray___/13661

Bortset fra at det er noget vrøvl. Flere bits og "wider gamut" er to forskellige ting, og så længe det bare handler om en bestemt ned- og opsampling algoritme til reelt at levere 8 bit, så er der ikke det store at hente i praksis.

(Jeg skal ikke kunne sige om det er udvikleren eller journalisten der vrøvler).
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu