recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Jaybird Bluebuds X IEM's?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Jaybird Bluebuds X IEM's?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Henrik Nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 424
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Jaybird Bluebuds X IEM's?
    Sendt: 21-Januar-2014 kl. 10:17
Er der nogen der ved hvor de forhandles, udover Elgiganten (de har dem ikke på lager i min lokale afdeling)?

Fona, Expert, etc.? 
Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleed_blue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2014 kl. 18:55
Købte et sæt for et par uger siden hos webhallen.com. Vær opmærksom på, at der går en uges tid inden du modtager varen, da de ikke er så hurtige til at sende.

Prisen var i øvrigt nede på 1000 dkk den gang, men er desværre steget lidt.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2014 kl. 10:12
ja købte også et sæt til konen hos Webhallen, grunden til længden på forsendelsen er placeringen, men ellers fungerede det ok..
 
de er som sagt dyre lige nu.. var billigst omkring jul.
Til top
Henrik Nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 424
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2014 kl. 13:45
Jamen tak for info, røvhuller! Tongue

Jeg har trawlet nettet igennem, både indland og udland, uden at finde dem til en bedre pris end 1229.- (incl. fragt) hos Webhallen. Jeg var desuden inden om alle oplagte butikker i Aalborg centrum, uden at finde en leveringsdygtig butik.

Jeg endte dog med at købe dem til 1299.- her: http://bodystore.dk/4/dk/artiklar/jaybird-bluebuds-x-midnight-black da jeg alligevel skulle have nogle andre træningsrelaterede varer.
Med gratis fragt og besparelserne på de andre produkter står Jaybird sættet i ca. 1050.-  Smile


Redigeret af Henrik Nygaard - 22-Januar-2014 kl. 13:46
Til top
Henrik Nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 424
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2014 kl. 14:01
Hvad er jeres erfaringer forresten med dem? Jeg har set og læst en del positive reviews, men har ikke haft mulighed for at prøve dem inden køb. Så jeg er ret spændt på hvordan lyd og komfort er Smile

Redigeret af Henrik Nygaard - 22-Januar-2014 kl. 14:02
Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleed_blue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2014 kl. 16:30
Det er mit bluetooth set nr 2. Mine første var fra Jabra, og disse var simpelthen elendige. Jaybird er meget mere behagelige og med en meget bedre lyd. Jeg er ikke nogen audiophil ekspert, men de er gode nok til mit forbrug, omvendt er der også plads til forbedringer.

Hvis du ser en mand i 30erne i et aalborggensisk fitness center i en fodbold t-shirt i ført dem, så er det mig ;-)
Til top
Henrik Nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 424
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2014 kl. 14:57
Godt jeg gik uden om dem så Smile 
Jeg har kigget på bla. Denon, Jabra, Plantronics og Jaybird - men det var uden tvivl det sidste sæt der tiltaler mig mest. Prisen er også der efter, men jeg håber at de er pengene værd. Jeg har simpelthen bare fået nok af ledninger i træningscenteret!

Dem er der der jo en del af haha! Big smile I hvert fald i FW Dannebrogsgade, hvor jeg for det meste holder til. Men jeg har til gengæld ikke spottet nogen med Jaybird - har ellers holdt øje, så jeg måske kunne høre lidt erfaringer fra ejere og evt. få et lyt.
Til top
Henrik Nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 424
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2014 kl. 15:19
Opdatering: Jeg har nu haft mine nye Jaybird's i brug et par gange, og leget lidt med de forskellige opsætninger og indstillinger. Der er ikke meget at finde om dem på Danske foraer, så nu vil jeg lige give dem en meget kort "anmeldelse" - forhåbentligt til glæde for andre der måtte overveje et sæt BT IEM Smile

Som lydreference vil jeg bruge mine Sennheiser CX 300-II, der indtil videre har tjent som trænings-høretelefoner. En høretelefon der stod til knap 500kr. i butikkerne, da jeg købte dem. Men aktuelt kan de vel købes online til omkring 350kr.
I forhold til mine Sennheiser har Jaybird en meget lysere men også mere åben klang - med standard EQ indstillingerne på min LG G2 grænsende til skinger. Problemet blev løst med appen Equalizer, der fungerer ganske udmærket og har en fin widget for lettere adgang.
Med lidt fintuning gennem equalizeren kommer de til at spille ret fornuftigt, dog uden at blæse nogen omkuld. Jeg vil sige, at de spiller lige op med et par gode IEM i 500-600kr. klassen, når først de er indstillet rigtigt. De isolerer tilmed fornuftigt (bedre end mine Sennheiser).
De har lidt tendens til kabelstøj, hvilket er forventeligt med et fladt, bredt kabel. Men det kan begrænses rigtig meget, ved at sørge for at kablet sidder tæt og sikkert.

Opsætning var hurtig og smertefri, BT forbindelsen er stabil, og selve tilpasningen af høretelefonerne var heller ikke slem. Det kan dog godt svare sig at eksperimentere lidt med de forskellige muligheder.
Mod forventning har jeg fundet ud af, at "over ørerne/bag om hovedet" kombinationen er den, der passer mit behov bedst. Kun ved f.eks. squats er det nødvendigt at køre kablet under hagen, for at det ikke skal risikere at komme i klemme. Ved diverse øvelser på flad/skrå bænk er der ingen problemer, selvom kablet sidder bag hovedet.
Jeg er ikke vild med "gummidimserne" til at stabilisere høretelefonerne, men det er en personlig ting. Jeg bruger dem uden, kun holdt på plads af gummiproppen der sidder inde i ørekanalen, og har ikke haft behov for at rette på dem midt i træningen. Vil man bruge dem til løb, vil jeg dog tro at de stabiliserende finner er en god idé.

Alt i alt er jeg ovenud tilfreds. 1299.- er dyrt i forhold til lydkvaliteten. Men når man tager friheden, det kompakte design og batterilevetiden med, er det absolut en høretelefon jeg vil anbefale.
Til top
Elmstrom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 31-Marts-2011
Sted: Danmark, Århus
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Elmstrom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2014 kl. 21:43
Jeg kan lige komme med en thumps up til supporten hos
http://bodystore.dk/

Havde købt et par Jaybirds til kæresten i gave, desværre var de alt for store, tilgengæld var det super nemt at returnere dem til bodystore.dk og de betalte porten begge veje. Sjældent jeg har oplevet så effektiv support hos en webshop.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu