recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VT60, med skygge ved undertekster.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

VT60, med skygge ved undertekster.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: VT60, med skygge ved undertekster.
    Sendt: 06-Februar-2014 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af Vistrup Vistrup skrev:

Det er IMO blevet meget værre efter 3D er implementeret i skærmene. På mit gamle px80 var der linebleed, men slet ikke i samme omfang som på mit VT30. På mine forældres x10 er line bleed stort set ikke et issue, selvom der er en smule. 



Ja 3d har været roden til alt ondt
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vistrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2014 kl. 17:54
Det er IMO blevet meget værre efter 3D er implementeret i skærmene. På mit gamle px80 var der linebleed, men slet ikke i samme omfang som på mit VT30. På mine forældres x10 er line bleed stort set ikke et issue, selvom der er en smule. 
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2014 kl. 13:37
Jeg har ikke bemærket linebleed på mit VT50, men døjer dog også med langvarig retention af og til og så er den heller ikke super til visse panoreringer, hvor det bliver sløret og ghoster.
Til top
kbaggen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-December-2006
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbaggen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2014 kl. 11:54
Har et ST50, og jeg har samme problem, også linebleed og retention/burnin dog med DR logo!

Linebleed kan især afprøves med TRailer fra USA som starter med det der grøne-halløj. Der er det kraftigt!

Jeg bemærkede også først line-bleed fra tekster efter et stykke tid, og  havde heller ikke problemet med 5 år ældre pana-plasma!

So you are not alone!
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vasif Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2014 kl. 21:36
Jeg har hørt, at en ISF-kalibrering ville kunne mindske synligheden af Line-bleeding, omend ikke eliminere det helt. Eller i det mindste i første omgang sætte skærmen på Film-mode eller allerbedst THX (hvis det er en VT60), for hvis man kører dynamisk eller standard, kontra film-mode eller THX, kan evt. Line-bleeding være mere synlig.

Om du kan lave en RMA hos Elgiganten, eller at det kan ombyttes inden for reklamationen afhænger af, hvor slemt det egentlig er, og om det kan kategoriseres som uacceptabelt, eller ud over de normale gængse rammer. 
Som Vistrup siger, så er det der på de fleste Plasma-tv, og er et normalt fænomen. 
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vistrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2014 kl. 20:37
Det er der uanset indstillinger.
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vasif Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2014 kl. 22:02
Og i kører ikke med Dynamisk eller Standard-indstilling på tv'et?
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vistrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2014 kl. 19:50
Det er linebleed. Det forekommer på alle plasma tv, bortset fra nogle af Pioneers modeller. IMO den største ulempe ved plasma. Det ligner lort og når man har fået øje på det, finder man ud af at det ikke kun forekommer ved undertekster, men ved alt hvor der er en ensfarvet baggrund.
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
MJO80 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MJO80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2014 kl. 17:21
Her er lidt billeder af fænomenet, bemærk at de er lidt store. Man ser faktisk tingene bedst, hvis man ikke forstørrer.
Kameraet snyder desværre, så striberne er slet ikke mørke nok, på billederne, det er værre IRL. Og de kan desværre også ses, fra sofaen, 2.5-3 meter væk.
Synes heller ikke de var der, da jeg først fik tv'et, men over de sidste par uger, der de blevet meget tydelige. Kan jo dårligt undgå at se dem nu. Især, hvis der er tale om billeder i dagslys eller lign.
Igen heller ikke et problem jeg bemærkede på mit G20, eller rettere, hvis det har været der, har det været minimalt.

Har også smidt et fint billede med, der viser 6'erens logo... :(
Natgeo logoet, og Kanal 5 logoet, kan dog ikke ses på det billede jeg prøvede at tage.


 

     


Redigeret af MJO80 - 26-Januar-2014 kl. 17:24
Til top
ubeslutsom Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2012
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ubeslutsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2014 kl. 14:42
  Lyder det ikke som line-bleed? Dvs heller ikke en fejl. Synes dog ikke, det var noget, jeg lagde mærke til ved mit VT50. Men der havde jeg jo også nok at gøre med at kigge efter fastbrændte logoer og store grønne områder samt DFC. Jeg så mest line-bleed i reklamepauserne, hvor det jo ikke generede. 
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2014 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af MJO80 MJO80 skrev:

For et par måneder siden, sådan ca. købte jeg et Panasonic 65" VT60.
Herligt TV, hvis man ser bort fra den ret store mængde retention/burn, in jeg er udsat for. Som ikke vil gå væk. Har lige nu skygger efter, NatGeo, Kanal 5 og 6'eren i hjørnerne.
Det er flere uger siden, jeg sidst har set kanalerne, og adskillige uafbrudte sessions med rullebjælken har ikke hjulpet. Måske er de blevet lidt svagere, men ikke meget.

Nå, men det var faktisk slet ikke det jeg vil skrive om nu. For et nyt problem er stødt til.
Når der vises undertekster på et program, er der nogle meget forstyrrende mørke skygger, ved siden af teksten, på både højre og venstre side af skærmen.
Skyggen kommer når teksten vises, og forsvinder med det samme igen, når den er væk. Det er som om at der et bånd henover skærmen, hvor underteksten, så f.eks. står i midten.
Det er meget forstyrrende, og jeg laver nok en RMA hos el-giganten indenfor de næste par dage. Nu jeg har fået øje på det, kan jeg slet ikke lade være med at se det.
Er der andre der har været ude for det, og evt. ved hvad det kan være?

Den slemme retention/burn in, hjælper så heller ikke. Ved godt at manualen siger at det ikke dækkes, men man bør da kunne se lidt tv på sit tv.
Logoet fra f.eks. 6'eren, kom på en eftermiddag med fodbold fra England, endda med reklamepause indlagt. Og det er mindst en måned siden nu.
Havde aldrig lignende problemer på mit tidligere G20.... :(


6'erens logo er desværre meget hidsig og generelt logoer med farve og hvidt tal er også no go på mit VT50 i mere end ca. 20 min. Jeg har også et skyggeagtigt fænomen, der hvor der oftest er undertekster dvs. ikke helt det samme som dig. Umiddelbart lyder det desværre som om dit tv er lige så uegnet til alm. tv-kigning som mit. Det bliver heller ikke meget bedre med tiden, desværre.
Til top
MJO80 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MJO80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2014 kl. 20:31
Kan tilføje at det både forekommer på kanaler med og uden faste tekster. Dvs. Også på kanaler, hvor man kan slå til og fra. Striberne/skyggerne viser sig så snart teksten slås til, og forsvinder igen når de slås fra.
Og det er på alle billedprofiler, dog mest tydeligt på alt andet end dynamisk.(som ikke bruges til andet end rullebjælke)

Redigeret af MJO80 - 25-Januar-2014 kl. 20:40
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu