recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousees kabel, hvad må man ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousees kabel, hvad må man ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
pmalm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2007
Sted: 3400, DK
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pmalm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yousees kabel, hvad må man ?
    Sendt: 28-Januar-2014 kl. 10:00
Det ser jo ikke så tosset ud. så kan jeg også få lavet et ekstra stik på kontoret.

Jeg prøver med kabelmodemet direkte på yousee kablet først. skulle gerne få de nye stik i dag.

tak for input
Mvh Peter

LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS.
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2014 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af pmalm pmalm skrev:

Jeg tænker at sætte yousee kablet direkte i en Triax ifa 284. Derefter kabler ned til de rum der nu skal have signal, afsluttet i en Triax td272d. Så er der vel frit valg for placering af router.
 
Lyder meget fornuftigt.
 
Jeg har lavet samme opbygning bortset fra, at forstærkeren er en COMEGA PMR-8 og youSee routeren (trådløs)  er placeret højt, centralt og med en direkte coax forbindelse til et af stikkene på PMR-8.
 
Husk alle coax udgange på forstærkeren skal afsluttes med en 70 ohm terminering, hvis det ikke  anvendes.
 
Comega har - i modsætning til Triax - et data/tv/radio-vægudtagudtag  til  sløjfe. Det har et lavt tab på returvejen, så man let kan fremføre eet coaxkabel fx til to stik på hver sin side af en væg. 
 
---youSee----> Forstærker>-1 af 4>---------->Freja MM8-65D >--------> Freja MM4-65D
                                              |   |   |                |   |   |
                                              Da  TV  R                DA  TV  R
                                              rum 1                    rum 2 
     
Jeg ville dog som det første prøve med dit kabelmodem direkte på youSees kabel /afslutning på loftet.  Så ved du at signalet til/fra youSee er OK, før du selv udbygger.
 
 
Lars   Smile
 


Redigeret af reslfj - 27-Januar-2014 kl. 19:24
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
pmalm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2007
Sted: 3400, DK
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pmalm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2014 kl. 13:06
Jeg tænker at sætte yousee kablet direkte i en Triax ifa 284. Derefter kabler ned til de rum der nu skal have signal, afsluttet i en Triax td272d. Så er der vel frit valg for placering af router.
Mvh Peter

LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS.
Til top
HamDenFede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2007
Status: Offline
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HamDenFede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2014 kl. 09:38
Det ville jeg da bare prøve. Du kan jo ikke komme til at ødelægge det mere hvis det ikke virker i forvejen. Husk at kablet fra Yousee, som det første, skal i Yousee's eget delefilter, hvor tv-signaler og data adskilles. Herfra kan du så trække tv til tv, og data til din router.
Mvh. HamDenFede
Til top
pmalm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2007
Sted: 3400, DK
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pmalm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2014 kl. 08:51
Hej!

Vi har købt hus med en ældre kabeltv installation. I den forbindelse har vi bestilt internet via yousee. Men det virker ikke, routeren fra yousee kan ikke finde noget yousee net. Jeg har været på loftet og kigge til kabelinstallationen. Her kan jeg se at yousees kabel er monteret i en ældre Triax fordeler vis skrue/klemme, altså en helt åben installation(ikke hf tæt).

Må jeg selv sætte f-stik på yousee kablet og montere det i min nye forstærker/fordeler ? eller er dette en opgave for yousee ?
Mvh Peter

LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu