recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste Plasma køb
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste Plasma køb

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
TG80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TG80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste Plasma køb
    Sendt: 18-Februar-2014 kl. 23:07
Hej

Jeg regner med at udskifte mit gamle 50" Pioneer pdp506xde indenfor den nærmeste fremtid.

Da jeg vægter billedkvalitet (herunder også et godt sortniveau) højest så tænker jeg at jeg nok vil blive mest tilfreds med et plasma?

Lige nu hælder jeg til at købe én af de sidste Panasonic skærme, men jeg er i tvivl om hvilken. Den skal være større end den gamle men er lidt i tvivl om det skal være 55" eller 65" (det skal siges at vi sidder 4 meter fra skærmen).

Derudover er jeg i tvivl om hvorvidt VT er merprisen værd ift. ST. Jeg kan få en 55ST60 for ca. 10K mens 55VT60 koster ca. 16K. Er der så stor forskel mellem de to skærme? (i øvrigt kan jeg få en 65ST60 for 17K).

Hvad ville i vælge og hvorfor?
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vasif Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 23:32
Sidder du 4 meter væk, bør du gå efter et 65". Det andet bliver hurtigt for småt. ST60 er ubetinget dén skærm, hvor man får mest for pengene, så den ville jeg nuppe til de 16.000. Ellers er der en 65" VT60E (Europæisk model, præcis samme skærm som Y, dog muligvis uden DVB-T2) hos Cinemagic til de 20.300 Kr.

Evt en Samsung Plasma: http://www.pricerunner.dk/pl/2-2880839/TV/Samsung-PS64F8505-Sammenlign-Priser

Lige lidt under VT60 rent billedmæssigt, men ikke meget langt fra.

Du kan finde anmeldelser af alle 3 modeller på Flatpanels.dk




Redigeret af vasif - 18-Februar-2014 kl. 23:35
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2014 kl. 08:31
ST60 er et fint køb, men naturligvis er der forskelle til VT60. Den største forskel for mig var ved køb, at sortniveauet på ST60 var for unuanceret. Faktisk så jeg flere billeder (Sherlock Holmes på BD, som i sig selv er en ret mørk film. Jeg synes egentlig at jeg mistede noget), hvor jeg reelt kun kunne se sort, og ikke rigtigt hvad der var "Inde" i det sorte - bare sort. Her er for mig den største forskel i praksis, for VT60 er noget mere nuanceret. Men nu er der vel også lidt tekniske forskelle i panelerne.  

Forventer du at benytte TV´ets højtalere, et VT60 højtalerne en kende bedre.

Lige meget hvad du vælger (og pøj pøj), så skal du ikke vente for længe Jeg kan se at der hos de autoriserede Pana forhandlere begynder at være lidt langt mellem varerne på hylderneSmile


Redigeret af Hother - 19-Februar-2014 kl. 09:44
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
TG80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TG80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2014 kl. 12:28
Tak for svarene begge to.

Der er i alt 4 meter fra væg til væg så reelt sidder vi vel ca. 360-370 cm fra skærmen. Synes egentlig at de 50" vi har nu har været fint nok, men vil jo gerne have den wow effekt en stor skærm giver. Ved dog ikke om en 65" vil være overkill. 60ZT60 ville nok være ideel men den rækker budgettet ikke til.

Højtalerne skal bare slukkes helt. Har et surround setup med en Marantz SR7005 og XTZ højtalere.

Et andet spørgsmål som du måske kan svare på Hother; på billederne (af både ST & VT) se det ud at HDMI indgangene skal ind fra siden af? Er det korrekt og "flagrer" kablerne ikke endnu mere med denne løsning end hvis de skulle ind nedefra?
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2014 kl. 12:38
Vi sidder det samme fra en 64, og ville slet ikke gå ned i størrelse. Det betyder så meget for oplevelsen. min 55" fra den afstand.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2014 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af TG80 TG80 skrev:

Et andet spørgsmål som du måske kan svare på Hother; på billederne (af både ST & VT) se det ud at HDMI indgangene skal ind fra siden af? Er det korrekt og "flagrer" kablerne ikke endnu mere med denne løsning end hvis de skulle ind nedefra?
Nu kan jeg jo kun svare for VT60, men her flgre kablerne ikke, man kan snildt "Køre dem rundt" helt usynligt Smile


B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
TG80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TG80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2014 kl. 15:40
igen - tak for begge svar/kommentarer.

Rart at vide det med kablerne.

Jeg begynder nok at hælde til en 65". Min sidste skærm har holdt i snart 8 år så det vil jo være dumt at ærgre sig allerede efter et år eller to med den nye skærm. Jeg har snakket med Cinemagic om deres 65VT60E og den er ganske rigtig uden DVB-T2, men det kan jeg nok leve med. Til gengæld kan de ikke levere den til Sverige (jeg bor i Malmö). Er der nogen der ved hvor meget sådan en krabat fylder inkl. emballage? Kan man på nogen måde transportere den i en almindelig bil/stationcar? (65VT60 kan ikke længere opdrives i Sverige)


Redigeret af TG80 - 19-Februar-2014 kl. 15:41
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2014 kl. 16:08
Tvivler meget på at du kan ha en 65" i en stationcar. Da jeg i sin tid fik min 50" pioneer kunne den kun lige akkurat være i en sådan... (Transporteret liggende)
Ning
Til top
TG80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TG80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2014 kl. 16:23
Ja det er jeg desværre også bange for :-)

Hvis jeg selv skal arrangere & betale for at en fragtmand fragter det over Øresundbroen synes jeg næsten at det bliver for uoverskueligt og nok også dyrt..
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu