recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trække lyd ud af usb på apple tv?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Trække lyd ud af usb på apple tv?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Rasmusj11 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Juni-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusj11 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Trække lyd ud af usb på apple tv?
    Sendt: 21-Februar-2014 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af dpny dpny skrev:

Rasmus.
 
Du roder rundt i hvad der indgange og udgange. Dit TV har en optisk Udgang og din ATV har også en optisk Udgang. Begge skal tilsluttes din DacMagic 100 som kun har een optisk Indgang. Derfor skal du enten bruge en omskifter der har to (eller flere) optiske indgange og een udgang, eller du kan bruge en lille boks der konverterer det optiske signal fra ATV til et elektrisk signal (S/Pdif) som du kan tilslutte S/Pdif Indgangen på din DacMagic 100.



Jeg takker og bukker
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2014 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af dpny dpny skrev:

Rasmus.
 
Du roder rundt i hvad der indgange og udgange. Dit TV har en optisk Udgang og din ATV har også en optisk Udgang. Begge skal tilsluttes din DacMagic 100 som kun har een optisk Indgang. Derfor skal du enten bruge en omskifter der har to (eller flere) optiske indgange og een udgang, eller du kan bruge en lille boks der konverterer det optiske signal fra ATV til et elektrisk signal (S/Pdif) som du kan tilslutte S/Pdif Indgangen på din DacMagic 100.
Lige mine ord.
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2013
Status: Offline
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2014 kl. 10:44
Rasmus.
 
Du roder rundt i hvad der indgange og udgange. Dit TV har en optisk Udgang og din ATV har også en optisk Udgang. Begge skal tilsluttes din DacMagic 100 som kun har een optisk Indgang. Derfor skal du enten bruge en omskifter der har to (eller flere) optiske indgange og een udgang, eller du kan bruge en lille boks der konverterer det optiske signal fra ATV til et elektrisk signal (S/Pdif) som du kan tilslutte S/Pdif Indgangen på din DacMagic 100.
Til top
Rasmusj11 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Juni-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusj11 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2014 kl. 08:44
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Det er sådan en her du skal bruge.
 


 

Ved dog ikke hvordan kvaliteten er på det der kommer ud af den.

 

Du kan også bruge en omskifter.

 

Der er lidt forskellige muligheder her.

 



Forstår ikke hvad den første skulle hjælpe, når den kun har en udgang??

Hvad med kvaliteten af overførelsen af alt det her?? For det er det vigtigste.. Fortrækker lyden

Redigeret af Rasmusj11 - 21-Februar-2014 kl. 08:45
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2014 kl. 05:46
Det er sådan en her du skal bruge.
 
 
Ved dog ikke hvordan kvaliteten er på det der kommer ud af den.
 
Du kan også bruge en omskifter.
 
Der er lidt forskellige muligheder her.
 
Til top
Rasmusj11 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Juni-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusj11 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2014 kl. 20:08
http://www.cambridgeaudio.com/products/dacmagic-100-digital-to-analogue-converter

Den er her
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2014 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af dpny dpny skrev:

Mon ikke han mener indgang, selvom han skriver udgang?


Måske, men det gør det ikke lettere at rådgive, når der ikke er styr på signalvejene :-(

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2013
Status: Offline
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2014 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmusj11 Rasmusj11 skrev:

Min dacmagic.. Den optiske udgang på den er optaget af tv'et?

Har en nad c375bee, hvor dacen er tilsluttet


Så vidt jeg er orienteret har en dacmagic ingen optiske udgange......


Klaus

 
Mon ikke han mener indgang, selvom han skriver udgang? Alt efter hvilken DacMagic han har, så er der nogle af dem der har digital udgang. DacMagic Plus har f.eks.
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2013
Status: Offline
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2014 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af Rasmusj11 Rasmusj11 skrev:

Kan man trække lyd ud af den lille usb port på et apple tv3? eller er den kun sat til at kunne med optisk eller hdmi?

Snakkede med en gut nede i hifiklubben som ikke mente jeg kunne

Hvis man ellers kan, hvor får man så et usb stik med det "lille" stik i begge ender?

 
Hvis du har en fri s/pdif indgang (elektrisk digital) kan du nok bruge en boks der konverterer fra toslink til s/pdif:
 
http://www.thomann.de/dk/lindy_audiokonverter_spdif_digital.htm
 
Jeg kan ikke rigtig se hvad du skulle bruge den splitter til, der er linket til oven for.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2014 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af Rasmusj11 Rasmusj11 skrev:

Min dacmagic.. Den optiske udgang på den er optaget af tv'et?

Har en nad c375bee, hvor dacen er tilsluttet


Så vidt jeg er orienteret har en dacmagic ingen optiske udgange......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Ronning Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 26-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ronning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2014 kl. 16:02
Du kan også bruge en splitter - så fordeler/forstærker den lyset til to enheder :-)

25 kr :-)



Redigeret af Ronning - 20-Februar-2014 kl. 16:03
Mvh

Morten Nielsen
Til top
Rasmusj11 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Juni-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusj11 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2014 kl. 16:00
Ja, kostede 500 kr nede i hifiklubben.. Fy for dælan
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu