recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 32" fladskærm i 9-10.000 kr klassen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket32" fladskærm i 9-10.000 kr klassen?

 Besvar Besvar Side  123 9>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Per Røntved Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 426
Direkte link til dette indlæg Emne: 32" fladskærm i 9-10.000 kr klassen?
    Sendt: 04-Juli-2006 kl. 10:19

Er der nogen der har set TV´et i nærheden af Aalborg ?



Redigeret af Per Røntved - 04-Juli-2006 kl. 15:09
Mvh. Per Røntved

______________________



Til top
Triffid Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2006 kl. 00:39
Et lille håb kunne være en af Toshibas fulde HD skærme, men så snakker vi jo ligepludselig om helt andre priser.
Mvh. Martin L
Til top
Triffid Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2006 kl. 00:38
Ehm tråden inde på www.avforums.com er desværre temmelig fyldt med folk som ikke engang selv har tv'et (og derfor blot antager diverse ting) og folk som bare ikke har forstand på det.

Har lige læst en del på http://www.hifi-forum.de/viewthread-148-197.html
Og konklusionen derfra og fra avforums.com stemmer desværre overens med Binnerups konklusion efter besøg hos tapeconnection.

Toshiba'en er desværre bare ikke optimalt til brug med en computer. Der er ingen der har kunnet opnå 1:1 PM. Dog har en del fået et "pænt" billede ved 1360x768 via. powerstrip og diverse små fifs.

Der har endda også været kontakt til Toshiba for at spørge hvorfor de inkluderer en pc-indgang når tv-et tydeligt ikke egner sig til pc. Svaret på dette var noget med at det var et _TV_ og aldrig ment som værende erstatning for en normal computer monitor. .... Så pc-indgangens eneste funktion er nok at sælge et par ekstra tv på uvidende folks bekostning.

En svag teori lyder på at skærmens pixelstruktur adskiller sig fra normen ved at have noget der nok lettest beskrives som "trekantede" pixel-blokke. Dette skulle efter sigende være grunden til at folk ikke kan opnå fuld 1:1 PM men kun i de mest vellykkede tilfælde 1:1 PM i en akse.



Tror efterhånden desværre løbet er kørt for mig og Toshen Skal lige have set kvalliteten med mine egne øjne først, men går nu og tænker så småt på LG's serie.
Mvh. Martin L
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 2322
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2006 kl. 00:06

Kan du ikke prøve at opsumere hvad de skriver inde på www.avforums.com ?

Jeg kiggede lige i tråden og over 100 indlæg er lidt for meget at starte på

Casper

Mvh.

Casper
Til top
Triffid Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2006 kl. 23:50
hmmm jammen det lyder jo meget fint med emaguina's melding.

Tror jeg tager i elgiganten i odense i morgen og ser om jeg ikke kan få lov at tage min laptop med ind i butikken og lege lidt med pc-tilslutningen.. (de har dog kun 32" udgaven pt.)

Binnerup har dog uden held forsøgt sig oppe i Tapeconnection, Århus.
Men efter de ret modstridende meldinger fra f.eks. www.avforums.com vil jeg altså gerne selv lige prøve det af en gang.
Mvh. Martin L
Til top
emaguina Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-April-2006
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2006 kl. 23:26

Jeg var i Elgiganten i Fields (KBH) i dag og legede lidt med 37WL66Z.

Ved siden stod et LG37LB1R , et LG32RZLX2 og et 32WL66Z. De kørte alle med Phillips HDdemo og alle tilsluttet via component.

Jeg er novice i at kigge på LCD, men har læst en pæn del her og i tyske/engelske forum. Så dette er kun min bedømmelse og hvis jeg tar helt fejl må i gerne kommentere det.

32WL kontra 37WL: De lignede hinanden rigtig meget og jeg havde svært ved at se forskeld på de to. Dog hvis man stod meget tæt (under 1m) billedet en lille smule skarpere på 32 end 37. Men det bunder vel i at de har samme opløsning og en forskellig størrelse (større afstand/pixels på 37). Betragtnings vinklen kunne jeg heller ikke se forskeld på.

LG37 kontra 37WL: Farverne var skarpere på LG og så mere intense ud. Men meget flot billede på begge. Kom man tæt på 37WL så var den mere naturlig i sin farvegengivelse og hud/ansigter så mere rigtige ud. Derefter legede jeg en lille time med 37WL. Legede ikke med LG'en da jeg var lidt tidsbegrænset (selvfølgelig en åbenlys fejl ved sammenligning af de to).

37WL har meget venlige og overskuelig menuer og ok fjernbetjening. Prøvede en masse indstillinger jeg havde taget fra for skellige forums. Men endte med at sætte den lidt højere i alt , da der er meget lyst i Elgiganten. Satte skarphed ned til minus 15-25 og det gav et meget pænere billede. Valgte også alle billed forbedreinger (sort/mpeg/dnr/3d) fra og billedet blev meget naturligt. Farverne var stadig lidt mindre intense end på LG'en, men alt så som man selv stod der (lidt svært at forklare). Altså den blå himmel så ud som udenfor, på LG'en kom den så til at se lidt kunstig ud. Tæt på (under 1m) var ansigter og hud meget 'realistiske' og skarpe, hvor LG'en var mere sløret og for varm i farvene.  En faldefærdig bygning var mere 'slidt', mens den så slidt ud på LG'en men dele af den så 'nymalet' ud. Alt i alt fik jeg et rigtigt flot billede med naturlige farvegengivelser frem, og syntes bedere om det end LG'erne og de andre LCD jeg kiggede på.

Så fik jeg sat en toshiba dvd til via HDMI. Denne kunne vise 720P og 1080i. Satte Shrek2 på og Ringenes Herre 1 på (prøvede både 720p og 1080i). Meget flot billede, men lidt 'skuffende' efter man havde set HDdemo. Men stod jeg ca 2,5 - 3,5m væk fra skærmen så var det sku meget flot med mange detaljer og ingen fejl i billedet. Kunne dog bedst lide 720p selvom forskellen var meget lille for mig. Så ingen trailing ved hurtige bevægelser. Så også rulle tekster på sort baggrund og de hakkede en lille smule, men mindre en da jeg så en dvd der var sat til ant. i lørdags.

Alm. ant tv var noget crap, men de har heller ikke et specielt godt signal.

Lyden på 37WL var ok men ikke noget specielt. Men dog bedre end det 28'' Samsung CRT vi har hjemme. Måske ikke det bedste grundlag at sammenligne på.

Alt i alt en meget lækker skærm må jeg sige. Kan især lige at det var muligt at få et så naturligt billed frem.  

Og i øvrigt en meget venlig betjening af Benjamin i Elgiganten. Var lidt rystet over hans forståelse for at bedømme et produkt inden man bestemte sig og ikke bare kaste 20k i grams. Han oplyste at de lige havde en på lager,at der var 30 dages returret og så kunne jeg justere mere derhjemme.. Faktisk den bedste betjening jeg har fået længe i en tv-butik. Savner sku den gamle Hifi-Klub for mere end 5 år siden.

Håber at der er nogen andre der vil kigge derude i Fields og sige deres mening. Gerne nogen der justere lidt på LG'en.

 

 

Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 2322
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2006 kl. 21:19

Kender ikke firmaet som sådan, det kan i teorien være parallel import, men det er nok Otto (TC) der ved mest om hvilke priser der kan lade sig gøre. (vi kender jo ikke hans pris for et kommende fælleskøb)

Derudover så var jeg i Elgiganten i Fields og se Toshibaen. Den stod rigtig godt med DVD og fik ham også til at skifte over til antenne. Det stod forfærdeligt, men vil sige at det stod så skidt at det nok ikke var tv'ets skyld men nærmere antennestikket 

Designet synes jeg er rigtig flot og så lidt på det med Phillips 9830 umiddelbart ved siden af, og jo, den havde et pænere billede uden tvivl, men ikke noget der kunne forsvare en mer-pris på 100% (eller lign)

Casper

Mvh.

Casper
Til top
emaguina Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-April-2006
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2006 kl. 20:43
Nogen der kender dette firma??? Det er en meget 'simpel' side de har!
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 2322
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2006 kl. 18:10

Kan se at den nu kan fås og afhentes i Herlev for 8395.-

En ret pæn pris

 

http://www.onlineprice.dk/product.asp?product=322&sub=0& amp;page=1

Mvh.

Casper
Til top
Hanzen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 31-August-2005
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2006 kl. 20:38
Lyder fantastisk med fælleskøbet på Toshibaen :)...
Kan vi få et hint vedr. prisen ???
Lavere end 8500??

Så vil jeg droppe min bestilling jeg har et andet sted....



Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 2322
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2006 kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af emaguina emaguina skrev:

Til dem der vil se det live i kbh, så står det i Elgiganten i Fields (32'').

Nu står 9830 også til 16.500 for det billigste - altså en merpris på 7500 :) ... så der er det da meget godt gået af Toshiba ? :)

Casper

Mvh.

Casper
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem
Avatar

Oprettet: 21-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2006 kl. 08:30

Oprindeligt skrevet af emaguina emaguina skrev:

 Prisen var 15k for 32WL66Z. .. .. .

 Ja så er det jo ikke helt forkert når jeg vurderede det til at matche 15k klassen...

Oprindeligt skrevet af emaguina emaguina skrev:

 Det står 'desværre' lige ved siden af et Phillips 9830 32''
 

Det er så også et af de absolut bedste 32" LCD, til en helt anden pris - så det synes jeg ikke skal bringes Toshiba'en til last. Som jeg har sagt før, hvis man vil have det absolut bedste, så skal der flere kroner på bordet - men hvis man kan finde sig i det næstbedste til en meget lav pris, så er Toshiba'en interessant.

Oprindeligt skrevet af emaguina emaguina skrev:

 Der stod også en Pana LCD i 32'' til 15K og det var ca samme billede på begge fjernsyn (som Toshibaen).

De minder en del om hinanden, ja.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu