recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Receiver med 4 zoner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Receiver med 4 zoner

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2014 kl. 17:12
Sådan en her
http://www.soundstorexl.com/produkter/3544-multikanal-forstaerkere/36274-omnitronic-mcp-8150-forstaerker-8-x-100w-8-ohm/
Kombineret med 3-4 airport Express , så er de sikret fuld fleksibilitet.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2014 kl. 19:21
det sku ikke så gennemtænkt først at besvære sig med at trække noget på oldschool som ledninger og derefter betjene det hele med smartphone. Jeg er sikker på der hurtigt vil komme en dag hvor der skal lyttes forskelligt i nogle af zonerne.
Hvis det var min familie ville jeg råde dem til at overveje en rigtig multirumsløsning, så den ene kan tage bad til musik mens den anden ser film eller laver mad til lidt radio.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2014 kl. 20:28

Men en "rigtig" multirumsløsning koster 15k plus højttalereUnhappy og ledninger skal der da også bruges til den løsningTongue

Den nævnte løsning fra KlausDM var også min første tanke, men kræver man tænder alle forstærkere manuelt og kræver vel også flere sende enheder, hvilket nok ikke er noget problem eftersom den samme person ikke høre forskelligt musik i forskellige rum samtidigt.
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2013
Status: Offline
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2014 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

det sku ikke så gennemtænkt først at besvære sig med at trække noget på oldschool som ledninger og derefter betjene det hele med smartphone. Jeg er sikker på der hurtigt vil komme en dag hvor der skal lyttes forskelligt i nogle af zonerne.
Hvis det var min familie ville jeg råde dem til at overveje en rigtig multirumsløsning, så den ene kan tage bad til musik mens den anden ser film eller laver mad til lidt radio.

 
Hvad synes du fungerer bedre til betjeningen end en smartphone eller en tablet?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6638
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2014 kl. 20:51
Oprindeligt skrevet af Hr_Hegelund Hr_Hegelund skrev:

Der er trukket kabler nu, og lavet udtag i loftet i både badeværelse og køkken. Højtalerne SKAL placeres der, og der er ingen strøm der.


Så placerer du 2 stk. Sonos Connets:AMP hvor der er 230 volt, og sender signalet gennem dine kabler til henholdsvis badeværelse og køkken.
Venlig hilsen
KB
Til top
dch199 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dch199 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2014 kl. 14:01
Jeg har en Onkyo TX-NR929, med powered zone 2 og 3 der kan styres via mobilapp. Der er selvstændig volumenkontrol på alle kanaler. Jeg vil foreslå en højttaler omskifter til den udendørs højttaler.
Det kunne være sådan en som jeg brugte inden jeg fik en AMP med 2 powered zoner:

Jeg er supertilfreds med min forstærker, der er smæk for skillingerne og lækker stereolyd... Appen er intuitiv og streamer mobilens musik, samt man får vist alverdens netradioer.... desuden har den alle de forbindelser jeg kan drømme mig til at skulle bruge inden for de næste mange år.

Jeg er sikker på at en Sonos løsning vil blive meget dyrere end en løsning med en god forstærker!

VH Dennis Approve



Redigeret af dch199 - 26-Februar-2014 kl. 14:02
Til top
Hr_Hegelund Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hr_Hegelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2014 kl. 14:04
dch199 - tak! Det er lige til at gå til.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2014 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

det sku ikke så gennemtænkt først at besvære sig med at trække noget på oldschool som ledninger og derefter betjene det hele med smartphone. Jeg er sikker på der hurtigt vil komme en dag hvor der skal lyttes forskelligt i nogle af zonerne.
Hvis det var min familie ville jeg råde dem til at overveje en rigtig multirumsløsning, så den ene kan tage bad til musik mens den anden ser film eller laver mad til lidt radio.

EDIT: Måske misforstår jeg hvad du mener, så beklager jeg, men:
 

Hvis der er noget der er ugennemtænkt, så er det netop at lade VÆRE med at trække højttalerkabler rundt i huset... En "rigtig" multirumsløsning indebærer netop at du samler elektronikken ét sted, og trækker højttalerkabler til de enkelte rum. Jeg kan fodre grise med kunder der bygger hus først og vil lave multirum bagefter, for så at finde ud af at det ender med at blive dyrere end hvis det var tænkt ind fra starten. De fleste søger en billigere løsning end Sonos - men Sonos ER jo den billige løsning. Men det ene udelukker ikke det andet - der er ikke noget i vejen for at trække højttalerkabler til de enkelte rum, og så have en stribe Sonos afspillere stående i teknikrummet. Det er da på mange måder smartere end at skulle finde plads til den enkelte Sonos forstærker i det enkelte rum, og trække kabler fra dén placering man tror er smart, hvorefter man så flytter rundt i rummet og så er det ikke smart længere.

Hvis du med "oldschool" mener kabler i det hele taget, og at trådløst er den moderne løsning, så vil jeg også gerne opponere imod dét - trådløst er løsningen man vælger når alle muligheder for at lave en kablet løsning er udtømt. Den "rigtige" løsning er at bruge kablet hvis det overhovedet er muligt.

Betjeningen kan sagtens være trådløs, selv om musikken transporteres kablet, og det udelukker på ingen måde at det er et "rigtigt" multirumssystem, hvor man spiller forskellige ting. Det handler netop om at du kun bruger smartphonen som fjernbetjening, og ikke som afspiller, og du kan sagtens høre tre forskellige ting med en surround-receiver med tre zoner, hvis opstillingen er lavet rigtigt. Det er jo dét der er pointen med at have tre zoner.


Redigeret af Otto J - 26-Februar-2014 kl. 14:39
Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2014 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:



Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

det sku ikke så gennemtænkt først at besvære sig med at trække noget på oldschool som ledninger og derefter betjene det hele med smartphone. Jeg er sikker på der hurtigt vil komme en dag hvor der skal lyttes forskelligt i nogle af zonerne.
Hvis det var min familie ville jeg råde dem til at overveje en rigtig multirumsløsning, så den ene kan tage bad til musik mens den anden ser film eller laver mad til lidt radio.

EDIT: Måske misforstår jeg hvad du mener, så beklager jeg, men:
 

Hvis der er noget der er ugennemtænkt, så er det netop at lade VÆRE med at trække højttalerkabler rundt i huset... En "rigtig" multirumsløsning indebærer netop at du samler elektronikken ét sted, og trækker højttalerkabler til de enkelte rum. Jeg kan fodre grise med kunder der bygger hus først og vil lave multirum bagefter, for så at finde ud af at det ender med at blive dyrere end hvis det var tænkt ind fra starten. De fleste søger en billigere løsning end Sonos - men Sonos ER jo den billige løsning. Men det ene udelukker ikke det andet - der er ikke noget i vejen for at trække højttalerkabler til de enkelte rum, og så have en stribe Sonos afspillere stående i teknikrummet. Det er da på mange måder smartere end at skulle finde plads til den enkelte Sonos forstærker i det enkelte rum, og trække kabler fra dén placering man tror er smart, hvorefter man så flytter rundt i rummet og så er det ikke smart længere.

Hvis du med "oldschool" mener kabler i det hele taget, og at trådløst er den moderne løsning, så vil jeg også gerne opponere imod dét - trådløst er løsningen man vælger når alle muligheder for at lave en kablet løsning er udtømt. Den "rigtige" løsning er at bruge kablet hvis det overhovedet er muligt.

Betjeningen kan sagtens være trådløs, selv om musikken transporteres kablet, og det udelukker på ingen måde at det er et "rigtigt" multirumssystem, hvor man spiller forskellige ting. Det handler netop om at du kun bruger smartphonen som fjernbetjening, og ikke som afspiller, og du kan sagtens høre tre forskellige ting med en surround-receiver med tre zoner, hvis opstillingen er lavet rigtigt. Det er jo dét der er pointen med at have tre zoner.



Kunne ikke være mere enig.
Til top
rotelman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2010
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rotelman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2014 kl. 01:07
En billig 4 zone receiver er Yamaha RX-V 2030.
Den har godt nok kun power (effekt forstærker) på zone 1,2 og 3 og zone 4 er en HDMI udgang.
Men den er billig og er set til ca. 9000 kr.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu