recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forlænging af subwoofer kabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForlænging af subwoofer kabel

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Viftrup Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Emne: Forlænging af subwoofer kabel
    Sendt: 24-Juni-2006 kl. 19:46

Jeg har i et stykke tid brugt 10M udgaven af ClickTronic subwoofer kablet fundet på dette link.
http://www.av-connection.dk/?ProductNo=CT020-1000

Det har fungeret uden problemer.

Nu har jeg fået behov for at flytte subwooferen længere væk og købte derfor 10M mere af samme subwoofer kabel samt phono adapteren på følgende link
http://www.av-connection.dk/?HierachyID=126

Men når jeg sætter det hele sammen brummer den aktive subwoofer straks der kommer strøm på. Det lyder nærmest som om at den er på vej i graven.

Er der nogen der kan svare på om det overhovedet er muligt at forlænge et subwooferkabel på den måde eller skal jeg have fat i en dyrere adapter?

/Viftrup

 

 

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2006 kl. 20:06

Hej.

Nu har du ikke skrevet om det er brum på med kablet alene (det vil der være i en eller anden grad og det er normalt) eller når det er sat til en udgang til subwoofer (og så skal jo ikke være der).

Men prøv at slutte et kort kabel til subben, hvor den står nu. Og kortslut det f.eks. med lidt alufolie og tænd for subben.

Hvis der nu er brum, så er subben placeret et sted, hvor der er indstråling af brum fra noget andet eller netstøj og så må det fikses - eller den må flyttes.

Hvis det først kommer i det lange kabel, ja så må det udskiftes til et bedre/dyrere. Selve længden er ikke et problem, det er mere det omgivende elektriske miljø, der kan spille ind. Hold også kablet langt væk fra 230V ledninger.



Redigeret af Carser - 24-Juni-2006 kl. 20:09
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu