recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 2014's bedste gaming TV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

2014's bedste gaming TV?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MotorOle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Marts-2014
Sted: København
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MotorOle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 2014's bedste gaming TV?
    Sendt: 02-Marts-2014 kl. 02:17
Hej alle,

Jeg får endelig min PS4 i næste uge og skal i den forbindelse finde et nyt TV. Jeg skal spille en del FIFA14 online og har derfor brug for et TV med lav response time og indput lag. Samtidigt skal billedet selvfølgeligt ikke være ad helvedes til når jeg ser film. Med hensyn til størrelsen tænker jeg 50-55" 

Så vidt jeg kan se er det Sony der sætter standarden, med fx.: 

Sony KDL-55W802A med en input lag på 16.9 m/s 
(http://reviews.cnet.com/8301-33199_7-57589240-221/best-low-lag-hdtvs-for-serious-gamers/)


Men er der noget jeg har overset? 

På forhånd tak!
Til top
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2014 kl. 16:53
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1169844738#konsollen


De har en sektion med deres anbefalinger til spille fladskærme
Til top
wizdk79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 479
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wizdk79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2014 kl. 18:32
http://www.hdtvtest.co.uk/news/input-lag
Til top
MotorOle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Marts-2014
Sted: København
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MotorOle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2014 kl. 01:25
Mange tak! 

Jeg tror jeg hælder til Sony Bravia KDL-55W905A, men det er lidt irriterende at der ikke er nogen data på inputlag på Sony Bravia KDL-55W805A. 
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2014 kl. 09:44
W805 er dernede omkring, det skulle være samme lave  inputlag, har haft den inden for døren, men returnerede den, IPS panelet var lækkert nok med Passiv 3d, og gode vinkler, men sortniveauet var absymalt dårligt.
 
W6 eller W9 de er begge inputlag mæssigt gode, og W6 er klart bedst value for money, desværre kan den ikke hænge tæt på væggen, da den har den grimme knold nede i bunden bagpå, så selve tv´et ser ud af lort, når det er væghængt, hvor W8 og W9 er pæne på væggen.
 
har du pengene så gå efter den anbefalede W905A, der har fordelene som W8 dog Aktiv 3D, og et godt sortniveau.
 
er du ligeglad med sortniveau, eller spiller du mest i dagslys, så er der til tider RIGTIGT gode tilbud på W805 gav næsten ingen penge for det 46" jeg købte i Punkt1 (sidder dog med et F6500 købt i media markt i dag, ok inputlag, godt sortniveau, lækkert design, og et RIGTIGT tyndt tv der kan hænge tæt på væggen) men føler Sony´en slog den i farver.
 
Dog savner jeg ordentligt smart tv på Sony´en da jeg bruger både plex / Viaplay / youtube delen meget på Samsung tv´et og det kører seamless, især plex er jeg imponeret over.
Til top
MotorOle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Marts-2014
Sted: København
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MotorOle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2014 kl. 11:02
Fedt. Tak for input. Hvis det ender med at blive en Sony tror jeg at jeg tager W905A, det virker som om inputlaget vokser mere i takt med skærmstørrelsen på de billigere udgaver. Dvs. at W9'erenes inputlag er mindre i 55" størrelsen end på W6 og W8.    

Jeg er dog kommet i tvivl om Samsung UE55F8000 i virkeligheden er et bedre køb. På trods af den significant større inputlag. 

http://www.hdtvtest.co.uk/news/input-lag viser at 

UE55F8000 har input lag på henholdsvis 44ms og 44ms

55W905A har input lag på hendoldsvis 8ms og 20ms.

I forhold til gaming skal jeg primært spille FIFA14 online og jeg er i tvivl om forskellen i inputlag kommer til at kunne mærkes.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2014 kl. 11:49
I FIFA vil du nok ikke mærke det. Hvis du spiller FPS spil vil du nok kunne mærke forskel i en direkte sammenligning. Sætter du en PC til vil du også kunne mærke det på musen.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
MotorOle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Marts-2014
Sted: København
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MotorOle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2014 kl. 17:50
Jeg ved sgu ikke om jeg tør tage chancen. Hvis jeg køber et F8000 vil der nok altid være en nagende tvivl om hvorvidt kampene ikke ville være gået bedre på et hurtigere W905A :) 
Til top
MotorOle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Marts-2014
Sted: København
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MotorOle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2014 kl. 14:10
Så har jeg købt Sony'et til 13 jern i Fona :)
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2014 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

I FIFA vil du nok ikke mærke det. Hvis du spiller FPS spil vil du nok kunne mærke forskel i en direkte sammenligning. Sætter du en PC til vil du også kunne mærke det på musen.

Enig, lige præcist med FIFA ser jeg helelr ikke input lag som værende det største problem.. det er langt større med skydespil som du nævner men for mit vedkommende er det slåsspil hvor man prøver at ramme one-frame-links for at fortsætte en combo når man først har åbnet modstanderen op, eller hvis man skal reagere mod en lille bitte fejl.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu