recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken model er hvilken??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken model er hvilken??

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SpeedPhreak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Juni-2006
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken model er hvilken??
    Sendt: 25-Juni-2006 kl. 21:18

Hej alle,

Tak for et godt forum!

- Jeg har i dag brugt mange timer på nettet for at udvælge mig et MiniDV Kamera og har selvfølgelig med stor fornøjelse læst det meste af forumet her (eller ihvertfald de emner der omhandler kamera i pris klassen 3000-8000kr).

Men jeg er forvirret - håber i kan hjælpe.

Jeg valgte ret hurtigt udfra test i Taenk, forbrug.dk og http://www.camcorderinfo.com at det var Panasonic NV - GS 150 jeg skulle have.

I min lokale butik (ja den holdt søndags åbent) sagde de at den model i danmark officielt hed Panasonic NV - GS 140 og at de 2 er helt ens. De sagde også at modellerne er udgået. 

Nogen der kan be- eller afkræfte at de er ens? 

Så forslog han gs180 eller 280, 180 er jeg ikke int i pga optikken og synes måske at 280 lidt dyerer end jeg havde i tankerne (5.995,-)

Han skulle også lige vise mig et de havde på tilbud, et Canon MVX40 til 3485,-

Er der nogen af jer der har erfaringer med det? og kan det måle sig med panasonic nv-gs150/140?...

Jeg er kommet lidt i vildrede om hvilket kamera jeg nu skal vælge og jeg bliver ikke længere klogere ved at læse om det - Hjælp!!

På forhånd tak!

Erik

 

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2006 kl. 22:36

Hej Erik,

Oprindeligt skrevet af SpeedPhreak SpeedPhreak skrev:

I min lokale butik (ja den holdt søndags åbent) sagde de at den model i danmark officielt hed Panasonic NV - GS 140 og at de 2 er helt ens. De sagde også at modellerne er udgået. 

Det er ikke helt forkert

Det er muligt at NV-GS150 ikke har været på det danske marked, men på den svenske Panasonic hjemmeside kan læses, at forskellen på GS140 og GS150 er, at 140 modellen kun har DV-udgang, hvor 150 både har DV-ind og udgang.

Det er korrekt at modellerne nu er udgået og erstattet af GS180/280/500 modellerne.

Oprindeligt skrevet af SpeedPhreak SpeedPhreak skrev:

Jeg er kommet lidt i vildrede om hvilket kamera jeg nu skal vælge og jeg bliver ikke længere klogere ved at læse om det - Hjælp!!

Jeg er også selv noget i vildrede om mit valg. Derfor er jeg begyndt at kigge på andre ting, som fuld 16:9, ergonomi, mørkeoptagelser etc.

Hvis det ikke lykkes at gennemføre Fælleskøb af Sony DCR-HC94, går jeg nok til den lokale fotohandler/elektronik-butik for at prøve mig lidt frem (i Merlin var han meget interesseret i at sælge mig et kamera med det samme - for jeg havde jo 14 dages fuld returret)...

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu