recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mens vi venter - nyt tv-video bord.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMens vi venter - nyt tv-video bord.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Emne: Mens vi venter - nyt tv-video bord.
    Sendt: 10-Juli-2004 kl. 20:34

Mens vi venter på DR-MH30 har jeg været ved at designe et nyt tv-video bord. Om jeg får det bygget ved jeg ikke, men det er da sjovt at tegne.

Og et billede af én skuffe, set indefra:

Der er plads til 30 jewelcase i én skuffe og dermed er der plads til 240 jewelcase i hele møblet. Derforuden, er der skuffen i midten til kabler, manualer, digitalkameraet/videokameraet eller hvad man nu synes. På den forholdsvis store flade (billede 3) er der god plads til et stort fjernsyn - et fladskæm ville klæde møblet meget. Man kunne også vælge at hænge fladskærmen op på væggen og bruge bordpladen, bare til at se flot ud, B&O musikanlægget, eller lidt nips...  Jeg synes selv jeg har fået designet et møbel med mange muligheder. Jeg har set andre møbler, med plads til CD'ere i siden eller hvor de er i en dør, der kan åbnes til siden, men begge disse løsninger kræver, at der er plads til side og man skal ned og sidde på gulvet for, at se CD'erne/DVD'erne. Med min løsning kan man se det hele sådan lidt fra oven - og møblet kræver ikke mere plads end det fylder - højtalerne kan stå lige ved siden af, om nødvendigt.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
ksj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2004 kl. 21:05

Hej Thorvald,

Det seer fint ud med dit Tv bord. Jeg har selv været på jagt efter et i lang tid og har fundet et i ide møbler, men er gået meget på kopromi med det.

Men jeg savner nogen mål, jeg kan ikke se højden. Har du tænkt over at en evt. plasma skærm kommer meget højt op på væggen i forhold til normalt Niveau for normalt fjernsyn. Er det hensigt mæssigt med høj højde på fjernesyn eller er det bare noget man skal vende sig til. Går selv i samme tanker med plasma, men har fået af vide at et fjernsyn skal være i øjne højde når man sidder ned øg det er max 55cm over gulv.

 

KSJ
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2004 kl. 21:21
Mit møbel måler længde*højde*dybde: 97*76*57,5 (cm). Jeg har selv spekuleret på om det blev for højt, men blev enig med mig selv om, at det nok ikke betød så meget. Jeg skal have plads til 4 maskiner, hvoraf de to er relativ høje. TV-bordet kan selvfølgelig individualiseres - hvis man kun har 3 maskiner, eller/og hvis man kan leve med at maskinerne stables oven på hinanden, i stedet for at stå på hylder, så kan højden reduceres - det går nok bare ud over antallet af skuffer - 6 i stedet for 8. Er du interesseret i at få lavet et, eller vil du selv lave det?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
ksj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2004 kl. 21:44

Hej Thorvald,

Jeg har lige sev købt et tv- HiFi bord som måler h=48 D=50 og L= 138, men jeg havde mange overvejelse da jeg skulle købe, men lige nu spekulerer jeg mest på hvor højdt jeg skal sætte plasma skærmen iforhold til tv HIFI bordet og mine gulvhøjtaler som står ved siden af ligesom du beskriver. Jeg havde selv forstille at jeg vil placerer underkant skærm i højde med overkant højtaler, har du nogen erfaring med placering af skærmen. Jeg har ikke selv håndværk snille nok til at lave et selv havde slet ikke disse overvejelser. Mine erfaringer med at finde et TV-Hifi bord som netop passede mine behov var meget svært.

KSJ
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2004 kl. 21:58
Jeg har ingen personlig erfaring med fladskærms tv, men umiddelbart vil jeg tro, at det ikke betyder så meget hvis fladskærmen sidder højere end øjenhøjde, når man sidder ned. For man sidder sjældent ret op og ned i en sofa og ser fjernsyn. Desuden er mine gulvhøjtalere 105 cm høje, så dér ville fjernsynet nok komme for højt op. Jeg vil tro at hvis man holder underkant fjernsyn under max. 80 cm. over gulv, så er det ok.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu