recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd fra kontor til stue
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLyd fra kontor til stue

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bo Andersen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2006 kl. 16:29

Ohøj

Har heller ikke selv de store erfaringer, men efter hvad jeg har set af specs skal man være opmærksom på at de fleste af disse wireless enheder IKKE supporterer WPA sikkerhed - så man er nødt til at "degradere" sit trådløse LAN til WEP - med hvad det medfører af (teoretiske) riscisi.

Til top
Prepsi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2006 kl. 10:12

Oprindeligt skrevet af Gelardi Gelardi skrev:

dvs. med sådan en Philips løsning;  skulle man tilslutte til anlæget og på fjernsynet kan man naviegere rundt mellem sangene og afsplile fra computeren ugennem anlægget?

Philips SLA5520 er kun til lyd - navigeringen sker via et lille display på Philips'en.

Hilsen Prepsi

Til top
zaboom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2006 kl. 13:50

Hvad med en Squeezebox?

Den skulle være nærmest high-end, mht. lyd. Se evt. en af trådene på Hifi4all's forum

...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2006 kl. 15:02
Måske Logitech wireless music system er noget?

link
Mvh Jesper
Til top
MadManMingo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 253
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2006 kl. 15:49

@ Casper Tai

Du kunne også gøre lige som mig. Jeg har trukket et kabel fra PC til anlæg. Så er forbindelsen der i hvert fald. For så at kunne styre musikken i andre lokaler bruger jeg Logitechs diNovo desktop. Det har et seperat tastatur og en seperat Media-Pad, som svarer til højre side af et almindeligt tastatur. Media-Pad har play,stop,ffw,rew,pause, volumenknapper, samt et lille display der viser hvilket nr. og kunstner der spiller.

Det smarte er så, at det ikke bare er almindelig trådløs forbindelse, men en Bluetooth forbindelse, der kan række 10-15m. Jeg kan eksempelvis tage min medi-pad med rundt i hele huset, såmænd også ud i haven, og hele tiden styre hvad der kører af musik fra min PC.  Den nyeste diNovo laser version understøtter både mediaplayer, iTunes, Musicmatch mm.

Jeg er selv vildt glad for min løsning. Når først det er installeret ordentligt virker det bare som det skal, uden noget bøvl. På denne måde kan du få løst dit problem og samtidig få opgraderet din PC med et ret tjekket tastatur og mus, for under 1500kr som var din ramme.

Held og lykke med det

Til top
vet1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2006 kl. 15:53

Hej.

Inspireret af denne tråd tillader jeg mig at spørge om der er nogen der har kendskab til en "fjernbetjening" som kan "arbejde" i fx. I-tunes, således at man på et display kan se hvad man foretager sig. Der er altså tale om en fjerbetjening til afspillende computer, altså ikke noget med over et anlæg osv.

Vh Jesn

Til top
Casper Tai Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2006 kl. 19:43
Tak for alle de mange gode råd.

Jeg endte med at købe en Roku Soundbridge til 1300 kr. Den er netop blevet sat til og installationen tog lige i nærheden af 2 min - den opdaterede selv sin firmware efter at have detekteret mit trådløse netværk ganske problemfrit. Har endnu kun hørt netradio på den, og den del fungerer super godt. Tilmed er den jo pæn at se på... Varm anbefaling herfra (såfremt streaming af musik fra computeren fungerer lige så let selvfølgelig)


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu