recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller > Xbox One
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Xbox One og TDC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Xbox One og TDC

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
teko92 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 23-April-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér teko92 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Xbox One og TDC
    Sendt: 23-April-2014 kl. 17:22
Hej,

Nogle der har TDC HomeTrio Cisco CIS5030 IPTV Set-Top box og som har fundet en måde at connecte den til Xbox One (manuel IR kode)? Eksempelvis så man kan skifte kanal og så videre via Kinect (så der i det mindste en en lille fordel). Det er ikke lykkedes mig at finde en IR kode der virker (heller ikke sikker på hvor jeg skal lede efter den). Nogle der ved hvordan man finde en kode (i Xbox One systemet) som passer til en given router? Tak.

Tak!
Troels

Til top
Ewl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-April-2012
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ewl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2014 kl. 10:44
Hej Troels,

Jeg har en smule erfaring med tilsvarende setup, men desværre ikke for gode... Jeg er ikke helt sikke på hvad du mener med "passer til en given router", antager vi kun snakker TDC's IPTV box?

Jeg endte med at lade XB1 "Auto detecte" fabrikat/model, for at få bare en smule repons fra TDC boksen.

Når XB forsøger at sende signalet via IR (i opsætnings wizarden) sker der intet, og man kan forsøge igen og igen, hvis du forsøger nok gange, finder den endelig et signal der kan betjene boksen, mit indtryk er at den benytter en ny IR kode hver gang man forsøger igen.

Desværre er min oplevelse at det er yderst begrænset hvilke kommandoer der kan sendes videre, kanalskift, sluk, pause og enkelte gange resume/play, ingen kanal guide, info og de andre gængse ting. Alt i alt en mangelfuld oplevelse, som jeg endte med at droppe helt.

Det skal nævnes at det var tilbage under lanceringen af XB1 jeg forsøgte, så det er muligt updates har forbedret oplevesen.





Redigeret af Ewl - 24-April-2014 kl. 10:45
Til top
teko92 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 23-April-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér teko92 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2014 kl. 14:17
Hej,

Genialt svar! Har du din Xbox One sat op til USA? Jeg har brugt UK og har ikke rigtigt kunne finde nogle steder at søge. Men nu kan jeg da finde de indstillinger efter seneste update.

Men baseret på dit svar er det nu lykkedes mig at komme igennem. Jeg kunne manuelt finde CIS5000 som Xbox One kender, men det ser ud til at koderne til 5030 er anderledes. Det virkede ihvertfald ikke. Jeg gjorde som du anbefalede, og fortsatte længe med at lade Xbox One opsætte automatisk, ved at blive ved med at prøve at få den til at sende "up" command. Efter 10-15 forsøg skiftede den kanal.

Jeg har nu opsat den sådan. Kanal op/ned virker og den tænder/slukker automatisk TDC boksen. Så nu er det bare at eksperimentere og se om min familie kan leve med løsningen. Og hvilke andre funktioner der virker eller ikke virker.

Xbox One burde have en "go direct to TV" setting. Det ville være en god use-case for familien. Vi ser trods alt mere TV end vi spiller Just Dance. 

Ewl! Tusind tak. /troels
Til top
Ewl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-April-2012
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ewl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2014 kl. 09:42
Det var godt det lykkedes :)

Efter min mening blev det for besværligt (specielt for familien), når de essentielle funktioner som optaget tv m.m. mangler.

Det endte alligevel altid med fjernbetjeningen og XB1 blev kun et besværende mellemled.

Jeg hører meget gerne hvis du har succes med setup'et, må erkende at jeg selv er noget skuffet over XB1 som den proklamerede "centrale medie enhed" i hjemmet, men det er en anden snak :)



Til top
teko92 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 23-April-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér teko92 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2014 kl. 13:24
Hej,

Tilbagemelding efter nogle tests. Med guide fra Ewl lykkedes det at få TDC IPTV router til at fungere (det vil sige at den kan kontrolleres via Kinect IR blaster). 

Generelt:
  • Når jeg tænder for Xbox One tænder den også for min TDC IPTV set-top box samt fjernsyn. Omvendt slukker den også for det hele når der slukkes for Xbox One. Rart nok.
  • Da der ikke er en "boot to TV option" på Xbox One skal man dog rode rundt i start-menuen for at komme til TV (eller råbe "Xbox, Watch TV"). Til stor irritation for familien.
  • Ellers er det til nogen underholdning for ungerne at Kinect genkender dem og skriver en lille besked "Hej, <navn>" når de sætter sig i sofaen. Og hermed er der også adviseringer når venner kommer og online, beskeder, skype og så videre. Disse funktioner fylder dog ikke så meget når vi kigger TV derhjemme.
  • OneGuide virker ikke i Danmark. Da jeg har UK region installeret har jeg valgt en tilfældig udbyder men udover kanalliste udvider det ikke rigtigt kontrol funktionaliteten (eksempelvis optagefunktioner og så videre) som jeg havde håbet.
Kontrol af TDC TV via Xbox One (og medfølgende Xbox controller):
  • Ialt: Bøvlet fjernbetjening og erstatter ikke TDC fjernbetjening
  • LB/RB henter menu hvor man kan "pause" TV, spole i TV.
  • D-Pad giver kanal op/ned justering.
  • Uden OneGuide (kanalguide) er det håbløst at navigere.
  • Mangler optage function ("Xbox, record that" virker ikke)
  • Volumen kontrol kun via Kinect ("Xbox, Volume up")
Kontrol af TDC TV via Xbox One Media Remote (ekstra køb):
  • Ialt: Forbedring men erstatter ikke TDC fjernbetjening
  • Volumen direkte på fjernbetjening, også mute-funktion
  • Kanalvalg direkte på fjernbetjening (ingen num-pad)
  • Pause TV og spole direkte på fjernbetjening.
  • Ingen optagefunktion.
  • Direkte afgang til OneGuide som ikke virker p.t.
Kontrol af TDC TV via Xbox One Smartglass (telefon/tablet)
  • Ialt: Fuld funktion men hvem gider betjene TV med telefon/tablet?
  • Direkte adgang til TDC menu, TV guide og Info om kørende program
  • Optage funktion fungerer (rød knap som på TDC fjernbetjening)
  • Numpad til hurtigt kanalskifte
  • Alle volumen funktioner
  • Direkte "software" duplika af TDC fjernbetjeningen
Så, desværre en tynd kop te. Xbox One media remote er udviklet som den laveste fællesnævner og det er ærgeligt at der ikke er flere set-top box funktioner på den. Hvis den havde Smartglass funktionaliteten kunne det være en stærk cocktail. 

Så fremadrettede ønsker (udover Xbox One til Danmark og support fra eksempelvis TDC til OneGuide) er
  • Boot til TV option (bare auto-start af TV app)
  • Hurtig interface funktion (Xbox One controller, Xbox One media remote) for at tilgå de avancerede funktioner som er enablet i Xbox One smartglass app allerede. Det er klart at Xbox One or Kinect er helt klar til at tage kontrol over TDC set-top boxen, man mangler bare en bekvemt interface til at styre det.
Jeg kan have overset nogle smarte ting som kunne afhjælpe ovenstående problemer. Send gerne kommentarer og forslag!

Til top
Ewl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-April-2012
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ewl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2014 kl. 16:46
Super grunding tilbagemelding, godt arbejde :)

Det er lidt trist at høre, at der ikke er sket nævneværdige forbedringer siden lanceringen.

Vi kan krydse fingre for at der sker noget når den bliver officielt lanceret i Danmark.




Redigeret af Ewl - 29-April-2014 kl. 16:47
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu