recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Høretelefoner via tv'et (vt30)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Høretelefoner via tv'et (vt30)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Høretelefoner via tv'et (vt30)
    Sendt: 28-April-2014 kl. 23:37
 
 Til Surround, så er det et anlæg dertil. Forbedring af TV lyden det kan en Soundbar godt gøre, så forvent ikke andet end det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2014 kl. 22:10
Ok ok. Var faktisk i tvivl hvorledes man skal sætte sine lydindstillinger på ps4 eks.

Hvad jeg kan forstå på panorama soundbaren, har den indbygget 5.1 forstærker og havde nok tænkt at ps4 skulle sættes sådan op så.
Ikke at jeg forventer at få total surround oplevelse, men blot sådan indstillingerne var tænkt sådan, for maksimalt dybde i lydbilledet.:-)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2014 kl. 22:02

TVet håndterer næppe multikanal. Det er jo også kun en Soundbar, så Surround er det jo ikke, du vil tvivlsomt kunne høre nogen forskel på det ene eller andet format.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2014 kl. 21:56
Fordi tv'et kun kan videresende 2 kanaler, eller soundbaren ikke kan håndtere andet?

Jeg har kig på en b&w panorama 2, som har 3 inputs. Appletv, ps4 og minimac vil jeg tilslutte.
Da alle så vil være brugt, var det mere for mulighederne i fremtiden og her tænkte jeg at jeg måske kunne bruge nogle af tv'ets hdmi indgange.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2014 kl. 21:48

Om det wr det ene eller det andet lydformat er underordnet, det er kun 2 kanal lyd du får.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2014 kl. 21:43
Jamen det er jo vidunderfuldt:-).

Så hvis jeg eks sætter min ps4 direkte i tv og lader den afkode DTS-hd, så vil mit vt30 blot videre sende signal til eks soundbar?

Det giver jo pludseligt en hel del flere hdmi inputs:-)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2014 kl. 21:35

Hvis det på Pana stadig er som det har været, så kan du sagtens gøre det du vil, idet der ikke afbrydes for de interne højttalere. Der er seperat volume til Headset.
De externt tilsluttede enheders lyd vil naturligvis også komme ud af TV højttalerene/Soundbar.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2014 kl. 21:19
Jeg har et Panasonic vt30. Jeg er igang med lidt forskellige overvejelser om et super enkelt og brugervenligt setup og er i den forbindelse blevet nysgerrig på hvilke muligheder jeg har for brug af hoved telefoner.

Umiddelbart er indgangen temmelig umulig at nå, når skærmen er væghængt.
Mit tanke er at få et forlænger kabel på som evt kan trækkes ned i møblet permanent, hvor jeg så kan tilslutte mine hoved telefoner - kan det lade sig gøre?

Et tillægspørgsmål - hvis jeg tilslutter eks atv3 og ps4 til mit tv og jeg fra mit tv er tilkoblet eks en Soundbar med arc, vil jeg så kunne overføre lyden fra de tv tilsluttede enheder til den Soundbar?

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu