recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ridse i parabolskærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ridse i parabolskærm

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ridse i parabolskærm
    Sendt: 30-Juni-2014 kl. 18:25
Hej

Under en flytning af min parabolskærm er der desværre kommet en 10-15cm lang ridse. Umiddelbart ser det ud til at det kun er det yderste maling der er ridset af, ridsen er ikke dyb og går ikke ned i selve skærmen/metallet

Vil det have nogen betydning når jeg genopsætter parabolen?

Overvejer at give ridsen lidt lak så skærmen ikke ruster.

Mvh
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2014 kl. 19:25
Oprindeligt skrevet af Droid Droid skrev:

 Vil det have nogen betydning når jeg genopsætter parabolen?

Nej.

Oprindeligt skrevet af Droid Droid skrev:

 
Overvejer at give ridsen lidt lak så skærmen ikke ruster.

Sikkert en god ide.

Personligt ville jeg kun 'duppe' lak ned i ridsen.

Hilsen Carsten.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2014 kl. 19:26
Tak for svar.

Mvh
Til top
st1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér st1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2014 kl. 21:52
Helt enig med csell.
Ingen forskel i modtagelse.
Men dup endelig med lak - stort set alle paraboler er i stål, som ruster gladeligt.
Lakken gør hverkan fra eller til mht signal. du kan såmænd male hele skålen i den farve, du har lyst til...
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2014 kl. 21:53
Også tak for svar til dig :)

Fedt så slipper jeg for at købe en ny.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2014 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af st1 st1 skrev:


Lakken gør hverkan fra eller til mht signal. du kan såmænd male hele skålen i den farve, du har lyst til...
Lakken betyder ikke så meget mht. signal umiddelbart. Men da parabol også samler og forstærker lys kan den virke som brændglas, og dermed opheder LNB som sidder i brændpunkt. På den måde kan maling få indirekte betydning på signal. 
Så det skal helst være en maling som ikke reflekterer lys så meget.  Wink

Mvh. JørgenT


Redigeret af JørgenT - 01-Juli-2014 kl. 22:26
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu