recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Canal Digital mangler billed
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Canal Digital mangler billed

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Spinifer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-December-2013
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Spinifer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Canal Digital mangler billed
    Sendt: 05-Juli-2014 kl. 00:00
Hej alle.

Jeg har Canal digital med boksen HD intetain. Efterfølgende har jeg besluttet at koble 3 tv mere på og har derfor købt 3 stk HD intertain mini. Dem har jeg købt brugt over nettet. De ser ret nye ud og har vist ikke være meget brugt.
Den første boks er sat op og den kan opnå signal men jeg kan ikke få billed på skidtet. Den skriver at der mangler en opdatering hvilket jeg har prøvet uden resultat. Så tænker jeg at boksen ikke passer til mit kort eller hvad pokker går der galt?

Håber nogen kan hjælpe

Mvh Jr
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2014 kl. 00:35
Du skal have kort fra Canal Digital til hver enkelt boks, og det er ikke sikkert at Canal Digital vil acceptere dine bokse. Du kan ikke bare koble dem på. Derudover skal du have en parabol hvor der er LNB hoveder til hver boks. Det kan løses ved at du har en Quad LNB. Så skal der 4 kabler ned, en til hver boks. Det kan også løses med lidt Ninja tricks, men en quad LNB er nødvendig.
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2014 kl. 08:41
Hej Spinifer.

Jeg er enig i det MCenterFreak skriver, men vil skrive det på en lidt anden måde:

Forbindelsen mellem boksen og LNB er en tovejs forbindelse. Når du trykker på en kanal på fjernbetjeningen sender boksen en spænding og evt en tone ud til LNB'et der fortæller hvilken 1/4 af frekvensbåndet den valgte kanal ligger i. Hvorefter modtager boksen kan modtage kanalen og vise den.

Så du skal bruge 4 separate to vejsforbindelser. Det kan du gøre med et QUAD LNB som har fire separate udgange og fire kabler ned til de enkelte SAT Bokse. Man kan ikke bruge kabel splittere til SAT kabler uden at bruge både LNB og SAT Modtagere med noget der hedder SatCR.

Jeg tvivler på at Canal Digital vil levere 3 ekstra kort til dine egne SAT bokse. Men de eneste der kan svare dig er Canal Digital selv. Så jeg vil foreslå at du kontakter dem?

Men jeg er bange for at de vil ønske, også at levere dig 3 nye bokse.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 05-Juli-2014 kl. 09:14
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2014 kl. 11:09
jeg er sikker på ekstra kort ikke vil være et problem, Canal Digital skal bare have parret kortene de skal sende til dig med dine nye bokse (de skal have serienummeret oplyst)
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2014 kl. 11:38
Du må have fire kort fra Canal Digital, og normalt parres kortene ikke til satmodtager. Det skal de, nå der bruges ca modul.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2014 kl. 11:50
Og går alt galt, så du ikke kan få kort til dine satmodtagere, så er der altid http://smartwi.net/
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Spinifer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-December-2013
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Spinifer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2014 kl. 21:56
Hej.

Mange tak for svarrene. Jeg har et af de nye single cable hoveder fra Canal digital. 

Mit kabel er splittet på midten og det skulle vist være muligt?
 Herefter løber kablet til hovedboksen (Intertain center) Hvor den splittes igen og er forbundet med en dobbel dims.
 Dette er vist så det er muligt at optage mens man ser tv? Og hvis jeg har forstået det korrekt er det muligt at splitte den 1 gang mere....
Jeg har p.t 2 kort, HD mini er sat til med den ene. Den registrere dato, tid og hvad der køre på kanalen men viser ikke billede.

Men den skriver i et rødt feldt -Ingen lyd/billed statusopdatering. 

Så har jeg efterfølgende set i signalmålingen på hovedboksen at signalet er ret dårligt men der er stadig billed-så hvorfor f.... er der så ikke bare billed på minien oss??Confused

Men det er nok en mulighed som en af jer skriver at kortet skal parres med boksen..

Mvh Jannik

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2014 kl. 08:36
Hej.

Hvis du kan se at signalet er dårligt, ville jeg nok kigge på det først.

Har du prøvet at bytte om på det to SAT modtagere?

Følger fejlen modtageren eller er det placeringen?


Har du selv skiftet til det du kalder et af de nye single cable hoveder og som jeg kalder et SatCR LNB?

Blev signalet blevet dårligt efter skiftet?

For så kan det skyldes at du ikke har optimeret drejningen af hovedet i holderen, det der hedder skrew.

Eller at du ikke har fået justeret hovedets frem/tilbage placering i holderen.

Eller måske mindre sansynligt at Hovedet bare trænger til en general finjustering. Nok højre - Venstre, men måske også Op - Ned.

 
Der er 2 korrekte måder at trække kabler på mellem et SatCR LNB og SatCR modtagere. Det er normalt ikke kritisk, men du skal tænke på at de forskellige SatCR modtagere skal strømforsyne LNB'et i fællesskab. Og at alle fordeler elle antennedåser skal være af den type med DC gennemgang.

Alle kabler skal principelt være lige lange. Det kan gøres på to for skellige måder.

Enten ved at sløjfe et kabel fra LNB og til den første antennedåse. Fra denne videre til den næste antennedåse osv til den sidste antennedåse. De lige lange kabler opnår man ved at bruge antennedåser med forskellig indbygget dæmpning. Den med størst dæmpning først. Og således at summen af modstanden i kablet fra LNB'et og til de forskellige antennedåser plus den enkelte dåses indbyggede dæmpning bliver ca det samme.


Den anden måde er at placere en fordeler et eller andet sted på kablet fra LNB'et. jeg har set en fordeler med 4 udgange. Og så fire lige lange kabler fra denne fordeler og til de fire modtager indgange. Jeg mener at grunden til at de skal være ca lige lange er at SAT modtagerne jo i fællesskab skal strømforsyne LNB'et. Hvis de ikke er lige lange vil nogle SAT modtagere komme til at strømforsyne mere end andre.

Du beskriver også en local fordeler med 2 udgange ved dual Sat modtageren. Det tror jeg ikke der er noget i vejen for. Men den vil både dæmpe signalet yderlig samt også dæmpe forsyningsspændingen fra SAT modtageren og ud til LNB'et. Hvis man vælger denne løsning bør man i følge SatCR standarden så nok gøre dette kabel kortere en dem til de to andre single SAT Modtagere.

Hvis jeg var dig ville jeg starte med at kigge på hvorfor du har det svage signal.

Hilsen Carsten.


 

Redigeret af csell - 06-Juli-2014 kl. 08:37
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2014 kl. 21:55

Hej Spinifer.

Fik du løst dit problem?

Grunden til at spørger er at jeg er sysgerrig om du fik Canal Digital kort til dine egne brugte SAT Modtagere?
Og om de evt skulle parres?

Hilsen Carsten.
Til top
Spinifer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-December-2013
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Spinifer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2014 kl. 23:58
Hej Carsten.
Der kom lige noget i vejen så har ikke fået kigget på det endnu, men vender tilgabe med svar

Jannik

Til top
Lytro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Maj-2010
Sted: Nejede,Hillerød
Status: Offline
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lytro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2014 kl. 12:25
Der er ikke noget at sige til, at det går galt.

Når du bruger en SatCr LNB, skal du være opmærksom på:
Ud af SatCR LNBen kommer der 4 mellemfrekvenser, som kan forsyne 4 tuner med signal, på samme kabel.
På hver tuner skal du vælge en mellemfrekvens som ikke bruges af andre tunere.

HD Entertain Center skal bruge 2 mellemfrekvenser.
Så er der plads til 2 HD  mini mere, med hver deres mellemfrekvens.

Skal du bruge flere tunere, må du trække ekstra kabel fra LNBen som har 2 udgange mere som universal LNB.

Lynge Smile

  




Redigeret af Lytro - 15-Juli-2014 kl. 12:26
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu