recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Router med tv antenne indgang
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Router med tv antenne indgang

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
cbh1608 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 06-Juli-2014
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cbh1608 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Router med tv antenne indgang
    Sendt: 06-Juli-2014 kl. 17:15
Jeg skal ha mit internet til at række ned i min kælder gennem et betongulv og et armeret beton loft. Tænker at den nemmeste løsning er at sætte en router op nede i min kælder. jeg modtager mit internet gennem tv antenne stikket så jeg skal vel ha en router med antenne indgang? er åben over for alle forslag :)

Redigeret af cbh1608 - 06-Juli-2014 kl. 17:16
Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2014 kl. 17:48
Det er svært at tolke dit indlæg.

Hvad har du  nu, hvis noget.
Har du allerede et modem/router på din forbindelse.


Sagen er nemlig den at du kan ikke bare lige fedte en ekstra router på og så virker det.

Det bedste for dig er klar at få trukket et alm cat-6 kabel derned og sætte modem/router hvor dit leverandørkabel kommer ind. Alle andre løsninger vil formodentlig ende med et trist resultat.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2014 kl. 18:08
Der er kun én IP adresse tilgængelig med dit abonnement og det virker ved at den bliver låst til dit kabelmodems MAC adresse.

Hvis du kan købe en ekstra IP adresse, så kan det sikkert godt lade sig gøre som du ønsker. Men jeg finder det meget tvivlsomt. Desuden får du delt dit netværk, hvilket ikke er særligt praktisk i daglig brug.

Så jeg vil foreslå det samme som Moerkbak foreslår og trækket et netværkskabel derned og sætte en yderligere router, men opsat som et accesspunkt.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4585
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2014 kl. 18:09
Oprindeligt skrevet af cbh1608 cbh1608 skrev:

så jeg skal vel ha en router med antenne indgang?

Du kan kun have en router med antenne indgang pr internet abonnement.

Hilsen Carsten.
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2014 kl. 19:04
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af cbh1608 cbh1608 skrev:

så jeg skal vel ha en router med antenne indgang?

Du kan kun have en router med antenne indgang pr internet abonnement.

Hilsen Carsten.


Der er tale om en coaxindgang -  en kabel-tv indgang.  Den anvender samme type coaxkabel, som anvendes med antenne-tv,  men  der er ikke det der ligner samme digitale signaler i luften og i Stofa/youSees kabler, og der er slet ikke internet via den slags antenne som modtager fjernsyn.

Men det er nok ikke, men det kunne faktisk være en 3G/4G router med et par 3G/4G antenner.

Har du Stofa/youSee og er  det en kabel router,  så skal der et cat5E/cat6 kabel ned i kælderen og en router op dernede. Du kan evt. anvende dine stærkstrømskabler med en adaptor oppe og en nede.  Det afhænger en del af hvordan din stærkstrømsinstallation er udført, hvor godt det vil virke.

Nr 1 er et cat5e/cat6 kabel.

Lars  Smile 
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2014 kl. 22:26
Svigerfar har også et gammelt motorola kabelmodem fra YouSee stående. Han kan kun have 1 PC tilsluttet, og der er ingen trådløs (kun 1 MAC adresse). Jeg har dog smidt en router på som det første og sat den til at klone MAC adressen på hans PC. Så nu kan der tilsluttes flere PC'er inkl wifi
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2014 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Svigerfar har også et gammelt motorola kabelmodem fra YouSee stående. Han kan kun have 1 PC tilsluttet, og der er ingen trådløs (kun 1 MAC adresse). Jeg har dog smidt en router på som det første og sat den til at klone MAC adressen på hans PC. Så nu kan der tilsluttes flere PC'er inkl wifi
Det er en dårlig løsning at klone MAC adresser, når man i stedet kan vælge at logge ind hos YouSee og godkende den nye MAC adresse som kabelmodemmet har.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2014 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


Oprindeligt skrevet af cbh1608 cbh1608 skrev:

så jeg skal vel ha en router med antenne indgang?


Du kan kun have en router med antenne indgang pr internet abonnement.

Hilsen Carsten.


Der er intet teknisk som forhindrer flere kabelmodems pr. abonnement, da alle sidder som perler på en snor og bliver godkendt på baggrund af MAC adressen.
Så du ville godt kunne låne din nabos kabelmodem og køre det sideløbende med dit eget, sålænge man ikke binder LAN siden sammen med hinanden
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2014 kl. 21:07
Men som nævnt er det en elendig løsning som ingen kører med. Det er dog muligt.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu