recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken NEC DVD brænder?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken NEC DVD brænder?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken NEC DVD brænder?
    Sendt: 12-Juli-2006 kl. 00:44

Jeg skal bruge den "bedste" NEC brænder på markedet.

Overvejer ND-4551A, som pt. ser ud til at være toppen.

Primært krav er stabil Verbatim 16X DVD-R brænding.

Nogen anbefalinger eller erfaringer.

PS. Jeg har selv gode erfaringer med NEC, så jeg ønsker ikke at skifte mærke.

Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2006 kl. 01:08

Jeg havde NEC, indtil jeg fik øje på "vidunderet" BenQ DW1640. Har aldrig kigget tilbage efter skiftet. DW1640 er nu erstattet af modellerne DW1650 og DW1655. Forskellen på de to er at sidstnævnte er en LightScribe-brænder. Det er dog kun disse tre brændere, som jeg varmt kan anbefale. BenQ har netop solgt sin Optical Storage afdeling til Lite-On...

Jeg er godt klar over, at du ikke ønsker at skifte mærke, men overvej alligevel. Helt galt kan det vel ikke være, hvis selv Plextor har anvendt BenQ som OEM partner. Scans af mine brændinger på bl.a. Taiyo Yuden og Verbatim (16x DVD+R) medier ligger generelt på 98-99% i CD/DVD Speed, hvis det siger dig noget.

Hilsen,
az

"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2006 kl. 01:16

Jeg har selv en NEC ND-4551 og er ikke så glad for den, idet den nogen gange brænder DVD'er som et par andre drev har problemer med at læse, og her taler vi om top kvalitet Verbatim og Taiyo Yuden medier. Den er dog en fantastisk god CD brænder!

Mange er utilfredse med de nyere NEC 3570...4571 modeller, mens andre siger de er bedre end 3550...4551.

Prøv at læse denne tråd på cdfreaks.com: Would you repurchase a NEC drive?

Hvis du er villig til at overveje andre mærker, så synes jeg du skulle overveje følgende drev: BenQ DW1655, BenQ DW1650, LiteOn SHM-165P6S, LiteOn SHW-160P6S, Pioneer DVR-111/111D/111L.

Lige netop Verbatim 16x DVD-R har jeg stort set ikke brændt på mine nyere drev, men jeg er godt tilfreds med mit BenQ 1655 drev og LiteOn 165P6S drev med andre 8x og 16x DVD medier.

Jeg har ikke selv et Pioneer drev, men mange er rigtigt glade for deres.

Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Johnny37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2006 kl. 07:42

Jeg har selv Nec 4551 og to tidligere modeller, de virker alle tre med verbatim..... :-)

Har også prøvet en Samsung, Sony og LiteOn, som efter min mening ikke virker optimalt

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu