recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Farvefejl på LG plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Farvefejl på LG plasma

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
pgl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 22-August-2014
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pgl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2014 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af pgl pgl skrev:


Jeg har hørt en anden nævne at fejlen med stor sandsynlighed ligger i panelet, da den xenon- og neongas der er i pixelsne åbenbart over tid kan undslippe og give den type symptomer som jeg beskriver.


Jeg ville være omend meget bekymret, neongassen er den røde farve og den er tilsyneladende sluppet ud af dit tv. Har du lagt mærke til om din stue har fået er svagt rødligt skær ad neongassen, eller det er måske endt i dine lunger?
Surt at måtte dø i en tidlig alder, bare fordi man ville have et plasma tv!

Det lader jeg lige være med at sige videre til min højgravide kæreste... så får jeg aldrig lov at få plasma indefor døren igen. Ironi eller ej... i tilfælde af, at der bare var ét plasma ud af 10 mio hvor det kunne ske (hvis det altså var teoretisk muligt)! -Nu jeg tænker mig om, så ville hun nok forbyde LCD også, bare for at være på den sikre side - De er jo begge fladskærme! Big smile


Men altså, hvis jeg har forstået det korrekt, så sidder der altså komponenter på en af printpladerne som er med til at styre farvebalancen på skærmen og der med sandsynlighed er en lodning ved en af disse som er flækket? 
-Ret fucked up, at eksempelvis skygger i en film kan blive misfarvet af røde farver og hvid kan få turkise streger. Og at øjenhuler på skuespillerne bliver tuborggrønne i visse scener på spillefilm. 
Selv ved opstart af tv'et hvor LG logoet burde være på sort baggrund, der er det blevet til en grøn baggrund og logoet står stadigvæk knivskarpt.
Til top
Gonardo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gonardo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2014 kl. 20:47
Det er korrekt, det højst sandsynligt en lodning eller flere der er defekte...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu