recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic ZT60 vs OLED
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic ZT60 vs OLED

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic ZT60 vs OLED
    Sendt: 23-August-2014 kl. 09:41
Eller bare Pioneer plasma i den bedste ende.. Hvis man skulle købe nyt TV i dag - Er OLED så værd at investere i?
Hvordan er billedkvaliteten i forhold til hinanden? Er OLED "bedre"?
Hvilke OLED bliver rost mest? fx 55-65"


Redigeret af Warren - 23-August-2014 kl. 10:33
Til top
runekc Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-April-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér runekc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 10:20
Ville da også gerne høre lidt erfaringer, Pioneer har iøvrigt ikke lavet ZT60 det er Panasonic ;)
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 10:34
Tak - du har selvfølgelig ret. Det er rettet.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 12:12
Jeg fravalgte OLED da jeg skiftede TV fornyligt og valgte Pana 4K i stedet.
Når jeg fravalgte OLED skyldes det, at der i mine øjne er for lidt længere tids erfaringer. Og så læser man jo her og der, at farverne ændre karakter noget hurtigere end andre TV, ligesom Rentention m.v., også kan være et problem.

Sortniveauet er bedre på OLED, men sortniveauet er bestemt ikke ringe på de bedste Pana plasma. 

Jeg vil selv afgjort vælge Pana ZT60, selvom plasma jo i sandhed også har sine problemer - de er bare mere kendte.Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 12:49
OLED er ny reference, og bedst på alle enkeltdicipliner mht billedkvalitet og strømforbrug . Men som Hother nævner er der flere ukendte faktorer , da vi dybest set er ved første generation . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 15:49
Oprindeligt skrevet af Warren Warren skrev:

Hvilke OLED bliver rost mest? fx 55-65"

Der findes 3 OLED-TV i dag, og alle tre produceres af LG, så det er næppe et spørgsmål om hvilken du skal have. De to af dem er 2013-modellerne, som ikke har WebOS, hvoraf den ene er flad og den anden er krum. Den sidste er den nye 2014-model, som ikke har ramt gaderne endnu og som ingen aner hvordan performer.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 15:49
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

OLED er ny reference, og bedst på alle enkeltdicipliner mht billedkvalitet og strømforbrug . Men som Hother nævner er der flere ukendte faktorer , da vi dybest set er ved første generation . .

Ja , det er jo det man læser , og OLED er jo også lige "kåret" som bedste tv i usa shoot out.
Men , når man så ser på resultaterne , ja så var plasma en del bedre på " motion resolution ". Jeg ville gerne høre hvad fex flatpanels synes om dette , og evt kan kommentere på dette.
Et tv skal jo kunne vise billeder i bevægelse , det er det der tæller , ikke still billeder...
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 22:03
Panasonic plasma med 3D kom sig aldrig over børnesygdommene, det bliver dog spændene om OLED er mere stabil.
Ingen tvivl om at LG fremstiller de bedste tv i øjeblikket, både med en Eisa Award og som reference på flatpanels.
Til top
ThomasNorge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-December-2013
Sted: Hitra, Norge
Status: Offline
Point: 143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasNorge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 09:12
Jeg købte et af de aller sidste ZT60 i februar-marts måned. Selvom jeg først skulle bruge det i det nye hus her i juli.

Nu er det så lige blevet prof ISF kalibreret. Og på en halvmørk aften med en god film, er der er en del forskel på den ZT60 og så svigerfars nye Sony 4K 9005 , som også er kalibreret af samme kalibreringsmand.
Så jeg håber saftsusende at de OLED løfter arven fra plasma.

Det er så mit tredje plasma. Og deres omtalte sygdomme har jeg aldrig mødt.
Mvh Thomas
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 09:38
Oprindeligt skrevet af ThomasNorge ThomasNorge skrev:

Jeg købte et af de aller sidste ZT60 i februar-marts måned. Selvom jeg først skulle bruge det i det nye hus her i juli.

Nu er det så lige blevet prof ISF kalibreret. Og på en halvmørk aften med en god film, er der er en del forskel på den ZT60 og så svigerfars nye Sony 4K 9005 , som også er kalibreret af samme kalibreringsmand.
Så jeg håber saftsusende at de OLED løfter arven fra plasma.

Det er så mit tredje plasma. Og deres omtalte sygdomme har jeg aldrig mødt.

Det LG OLED jeg har set løfter bestemt arven.  Af de 4 plasma skærme jeg har haft, har 3 af dem været udstyret med plasma features.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu