recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - [LØST]Kan ikke få lyd fra min PS3 på mit gamle TV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

[LØST]Kan ikke få lyd fra min PS3 på mit gamle TV?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: [LØST]Kan ikke få lyd fra min PS3 på mit gamle TV?
    Sendt: 23-August-2014 kl. 11:23
Jeg plejer at lade min PS3 gå via min forstærker og videre til mit TV, men min forstærker er stået af, så jeg bliver nød til at køre direkte. TV'et er et Panasonic 42PX80, og de er nu forbundet direkte med HDMI.

Jeg kan fint få musik og Netflix stereo fra PS3 ud gennem mit tv, men hvis jeg i Netflix vælger Dolby Digital Plus 5.1, så får jeg intet lyd ud gennem tv'et.
Så det reelle problem er spil, hvor jeg ikke kan vælge hvilket lydformat der skal bruges. Så kan jeg simpelthen ikke få lyd fra spillet :-(
Der er heller ingen lyd i selve PS3 menuen.
Burde PS3 ikke kunne indstilles til at nedskalere alt lyd til noget mit TV altid forstår?

Under PS3 Videoindstillinger har jeg ændret Audio Output Format (både HDMI og Optisk) fra Bitstrøm til LinearPCM, men det hjalp ikke.

Er der andre indstillinger jeg kan ændre, for at få PS3 til at sende noget lyd mit tv kan forstå?


Redigeret af pdj1974 - 23-August-2014 kl. 19:44
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 18:53
Kan man ikke ved at trykke ned på PS3 fjernbetjeningen i Audio menuen vælge lyd format, det er ihvertfald sådan jeg husker det.
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 19:43
ARGH! Fandt menuen med lydindstillinger, hvor jeg kunne få den til at detecte igen.
Nu sender den PCM, og det spiller :-)

Tak for hjælpen.
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
heema Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 30-August-2014
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér heema Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2014 kl. 13:28
Bare husk på at det er en teaser, og det ikke er sådan som spillet kommer til at være Smile  Ser frem til at se hvad de finder på.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu