recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Håndfri og musik via Iphone
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Håndfri og musik via Iphone

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Håndfri og musik via Iphone
    Sendt: 24-September-2014 kl. 21:54
Jeg har anskaffet mig en Mondeo fra 2005/6 hvor der sidder et CD6000 anlæg i.

Da den ikke har håndfri, vil jeg gerne have det installeret.
Jeg har dog aldrig rodet med sådan noget - så alt er nyt for mig:)

Jeg kunne dog godt tænke mig noget der kunne integreres med apple.
Og gerne lightning stikket.
Kan man få et modul man sætter ind i stedet for CD6000 enheden?

Navigation ville nu også være fint. Har kigget lidt på apple´s carplay, men det ligner noget der rammer 8000kr eller noget og det vil jeg ikke give.

Har fået anbefalet Parrot mki9200, som også virker simpelt. Vil jeg kunne bruge spotify eks?

Jeg har en Iphone 5s og bruger faktisk kun spotify.

Hvad har jeg af muligheder
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2014 kl. 22:38
Parrot vil være et godt valg.

Rimligt nemt at installere, da man kan få kabler der passer lige til Ford.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2014 kl. 23:01
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Parrot vil være et godt valg.


Mnnnjaaaanej. Det kommer an på om man kan vende sig at bruge sit håndfri sæt som musikafspiller.

Har i firmaslæden en mki9100, som jeg efter 1½ år stadig har svært ved at tage seriøst. I privatvognen har jeg en Kufatec/Fiscon løsning som integrerer håndfri i bilens eget system (men musik er det for gammelt til) og i den gamle firmabil et Nokia CK-7W. Begge dele udnytter bilens radio som forstærker. Det vil sige at volumenkontrol er på radioens volumenkontrol. Ved Parrot løsningen, kobles højttalerne bare over på Parrot'en og alt styre ved hjælp af denne. De betyder også at volumen på telefon og musik spillet på telefon sker på Parrot, men når man slukker telefonen er det radioens volumeknap der styrer.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2014 kl. 08:00
I min fabia har jeg et Parrot CK3100 som også er for gammelt til musik (understøtter ikke A2DP som det kræves for at afspille i stereo). Men Parrot er nemlig meget nemme at installere da man bare piller stikkene ud af radioen og smider et mellemstik ind. Ved nyere biler er der problemer med at få 12v/tænding ind da man er gået over til CAN bus.
Men hvis det bare er til musik kan du jo gå efter den helt billige løsning som hedder 3.5mm mini jack :
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2014 kl. 08:49
Jeg har minjack stik i handske rummet til ren musik, hvis det bare er det.

Men jeg vil som sagt gerne have håndfri også:). Nå jeg så alligevel er igang vil jeg gerne have mulighed for at navigerer i musikken. Kan se at Parrot 9200 understøtter Spotify. Så tror det bliver det for nu.

Så skal der lige samles mod ind, så tror jeg at jeg hopper på noget Alpine Carplay som er reel erstatning til det CD6000 der er i nu.
Til top
andershede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andershede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2015 kl. 13:50
Jeg har også en radio6000 og har savnet bluetooth mulighed.

Jeg fandt en meget billig løsning. En FMtransmitter ting, til omkring 150 kr, så sætter man bare en frekvens og det samme på radioen og når man er på den kanal spiller den det som man laver på iphonen. Det er sågar med telefonsupport hvis nogen skulle ringe mens du kører.

En lille sjov detalje - mit batteri blev skiftet på bilen og derfor skulle jeg indtadte kode til radioen, men koden duede ikke. Jeg kontaktede den tidligere og eneste ejer, men han havde ikke kendskab til at radioen skulle være udskiftet. Jeg tog ned til Ford i Horsens som sagde at hvis de skulle pille radioen ud for at se en seriel kode, ville det koste 2 timer á 1000 kr... Jeg takkede nej, tog topdækslet af og ved at lyse med lommelygten kunne jeg aflæse koden til radioen inde bagved. Absurd hvis jeg havde betalt 2000 for det. Har ikke alt for meget fidus til Fordforhandlere ovenpå det. Det kan altså umuligt tage 2 timer at få en radio ud. Men jeg må jo ligne en amatør man kunne snøre?

Nå men altså en FM bluetooth transmitter til cigaretstikket klarer jobbet meget billigt og lækkert. Nu står den på podcasts.
Til top
andershede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andershede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2015 kl. 13:50
Nå det var alligevel et ret gammelt indlæg jeg fik svaret på :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu