recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 8 ports switch - anbefaling
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

8 ports switch - anbefaling

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 8 ports switch - anbefaling
    Sendt: 25-September-2014 kl. 11:13
Hejsa

I vores hjemme netværk, hvor en NAS er opkoblet, har jeg PT en 24 ports Cisco (Købt igennem arbejde, da den blev til overs), hvoraf jeg kun benytter de 6 af portene, og kommer nok heller aldrig til at benytte flere end det!

Jeg er på jagt efter, som overskriften indikerer, en noget mindre.

Den skal ikke kunne noget Hitech - bare fungere som switch i vores hjem.

Det er måske fuldstændig lige meget hvilken en jeg vælger?

Har ingen anelse om det, blot at de fåes fra 150 kr. og opefter.

Jeg har ingen anelse om, hvor meget jeg skal smide efter een, men syntes dog at omkring 2-3-400 kr. lyder som et fint udgangspunkt, med mindre "i" siger, at det er noget billigt bras og man skal have noget lidt dyrere/bedre?

Som sagt, jeg er på bar bund, aner intet om det hardware - så alt hjælp er kærkommen.

Grunden til at jeg ikke bare beholder 24 ports swichten, er at jeg tænker, at den tager en del strøm, samt det er total overkill, og måske en anden bruger herinde kan få glæde af den?


Redigeret af Bravo - 25-September-2014 kl. 11:18
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mureren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2014 kl. 11:25
Undersøg hvad den koster i strøm, kontra prisen og strømforbruget på en ny! Hvis tilbagebetalingstiden er bare en smule over 5 år ville jeg bare beholde den 24 ports.

Og til dit spørgsmål, så tror jeg enhver billig switch er fin. Har selv nogle D-Link DGS 1008 og en 8 ports TP Link "et eller andet" med 4 alm. porte og 4 med POE, det fungerer fint alt sammen.
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2014 kl. 11:49
http://www.proshop.dk/Netvaerk-switch/D-Link-DGS-108-2330940.html

købte den her bare i 4 ports til en switch ved mit media center..

grunden, jeg har 2 ENERGY GREEN switche som er MEGA STORE PLASTIK kasser, der fylder ad helvede til, den her er dejlig kompakt metal chassie og har samme strømbesparende funktioner, så i sidste evne viste det sig også at den havde samme forbrug.. (målt med elmåler)

den er unmanaged men det ser jeg ikke som et problem i et normalt netværk
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2014 kl. 12:05
Jeg benytter en Linksys SE2800 - den er jeg godt tilfreds med:
http://www.edbpriser.dk/switch/linksys-se2800-id-5011094.aspx
Til top
Mr. Laursen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Laursen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2014 kl. 13:13
Hej. Jeg har en 2 styks netgear 6 ports switche stående som jeg er rigtig glade for. De er har metalhus og jeg har aldrig oplevet dem fejle. Den ene sidder på mit loft der ikke er isoleret og den har klaret de meget store temperaturudsvingninger til stor tilfredshed.
Mvh. Mark
Bio:
NAD T777, 2x B&W DM604-S3,1xB&W CMC, 2x B&W DM601 S3, 2x B&W DS6S3, 1x Dali Concept Sub., Pioneer BDP-LX
AppleTv

Stue:
Samsung UE55HU6900U, NAD C356BEE + sonos con, 2 B&W CM1 + ASW 608
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Februar-2014
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2014 kl. 21:41
I grove træk så definere prisen antallet af porte, "backbone" kapaciteten (Gib/s), om den har en form for management interface (seriel/web...) og om den kan route (Layer 3 funktionalitet - IP http://www.oryx-embedded.com/images/tcp_ip_stack_model.png)

Jeg ved ikke hvad du har af router, men en anden mulighed er at konsolidere switch og router i en dåse - eks. http://routerboard.com/CRS109-8G-1S-2HnD-IN som bruger 13W og har mulighed for at tilslutte fiber via SFP (eller endnu et RJ45 stik).
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu