recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Software til red. af Philips DVDR 70
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSoftware til red. af Philips DVDR 70

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
HRN2 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: Software til red. af Philips DVDR 70
    Sendt: 18-Juli-2004 kl. 01:13

Hej. Vedr. Philips DVDR 70

Jeg optager en del forskellige tv udsendelser på min Philips dvd optager, på DVD+RW skiver. Senere vil jeg så gerne kunne gemme enkelte udsendelser fra skiven. Jeg havde så tænkt mig at lægge dem ind på min computer og så derfra brænde de interessante udsendelser ud på en DVD+R skive.

Men hvilken software kan gøre dette?

Der må ikke ske kvalitets forringelse ved processen!

 

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2004 kl. 11:02

Hej HRN2.

Jeg er ikke helt hjemme på lige dette område men.Der findes forskelligt software på markedet. DVD Clone, DVD Rip er et par af dem, med dem skulle du kunne tage nøjagtige kopier af en DVD til dit HDD på computeren og brænde det ned på en ny disk. Håber at du kan bruge dette til noget, ellers er der andre i forummet der kan få dig lidt mere på vej. 

 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2004 kl. 12:51

Hej HRN2

Oprindeligt skrevet af HRN2 HRN2 skrev:

Jeg optager en del forskellige tv udsendelser på min Philips dvd optager, på DVD+RW skiver. Senere vil jeg så gerne kunne gemme enkelte udsendelser fra skiven. Jeg havde så tænkt mig at lægge dem ind på min computer og så derfra brænde de interessante udsendelser ud på en DVD+R skive. Men hvilken software kan gøre dette?

En DVD er en færdig "enhed" med video, lyd og software til at afspille disse. Man kan derfor ikke blot åbne den på en PC, fjerne et par ting, og brænde det tilbage på en ny DVD. Det kræver lidt mere end det. Selve processen er ikke så giftig, men den kan godt hurtigt blive ret teknisk med en masse begreber man skal kende eller sætte sig ind i, for at det bliver en success.

Det første man skal gøre, er at rippe DVD'en. Her dekodes indholdet, og samles i filer på harddisken. Dernæst skal man bruge noget redigeringssoftware, som kan klippe sekvenser ud. Til sidst skal resultatet brændes på DVD. Her skal man bruge brænder programmer som forstår DVD Video formatet.

Et meget godt sted at starte, for hjælp til de mange programmer og værktøjer som findes er http://www.artists.co.il/doom9/ 

Oprindeligt skrevet af HRN2 HRN2 skrev:

Der må ikke ske kvalitets forringelse ved processen!

Det er næppe noget du bemærker, men der sker altid en kvalitets forringelse ved den slags. Det kan slet ikke undgås.

Sådan er det med noget der er komprimeret, som f.eks. MPEG video på DVD, eller JPEG billeder som digitale fotos. Hvis de åbnes, redigeres, og skrives tilbage på disk er der allerede sket en kvalitets-forringelse. Ja, man behøver ikke engang redigere. Blot de åbnes, og gemmes igen er det sket.

Men som sagt, forringelsen er nok nede på et niveau som du ikke vil bemærke.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu