recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows Vista - hvor finder jeg det?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows Vista - hvor finder jeg det?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2014 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af leant leant skrev:

Hej.

Jeg har en Dell-Inspiron-maskine med Windows XP. Den har for lidt RAM til at rumme W 7 og 8; men Vista kunne den vel godt rumme, tror jeg. Men så er spørgsmålet: Hvor og hvordan får jeg "fingre" i en "Vista - servicepakke 2"?

Har en af jer et tip om det?

M.v.h. leant

Ja, glem det!
Du kan næsten ikke ramme værre valg end Vista. XP er det eneste reelle alternativ. Men hvis hardwaren er så elendig, så må jeg erkende, at jeg tror jeg nok jeg ville vælge at opgradere det, hvis muligt, eller trampe på det og smide ud. Ikke engang give det væk kan anbefales, udover man overlader "lorten" til en anden.
Men jeg er også stok konservativ, når det kommer til computere.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2014 kl. 15:46
Jeg ville nu ikke engang vælge at køre Windows XP med 512 MB ram.

Men bortset fra det, så skal Windows XP bare dø! - Et styresystem uden sikkerhedsopdateringer og med adgang til nettet er en tikkende bombe for alle os andre.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2014 kl. 15:59
For 3800 kroner er man godt kørende, men nyt styresystem og en lille slat RAM:
http://www.aldi.dk/aldi_multimedia_pc_48_5_4280_16142.html

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2014 kl. 16:55
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg ville nu ikke engang vælge at køre Windows XP med 512 MB ram.

Har ikke lige fanget den med 512mb RAM.. I såfald, så ville jeg overveje DOS.

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

 Men bortset fra det, så skal Windows XP bare dø! - Et styresystem uden sikkerhedsopdateringer og med adgang til nettet er en tikkende bombe for alle os andre.

Enig det principielt er en skidt løsning med et ikke opdateret OS, (mindre mig om min gamle far har rykket i mig nogle gange, for at få udskiftet hans XP Embarrassed). Men den kunne måske blive brugt uden for nettet.
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2014 kl. 17:08
Hehe Dos.5.1 PLUS Win.3.11. Serious : Nok som Kander Og CyberG skriver xp, er Obsolete på samme måde som de 2 ting jeg nævner først. 
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2014 kl. 20:11
640 KB burde være nok til alle... Pinch
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu