recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af evt stereoforstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af evt stereoforstærker

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Chromax Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2006
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chromax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2014 kl. 16:02
Hvad jeg lige kan finde på SA Explorer, så dækker den på papiret et ganske fint frekvensområde: 30 – 35.000Hz (+/- 1.5 dB)

Det eneste OP vil få ud af en sub er muligheden for at afdække området fra 20 - 30Hz, og evt. en aflastning af receiveren ved at sætte en højere delefrekvens, samt bedre placeringsmuligheder.

Hvis OP mener at højtalerne mangler fylde i lyden, kunne en omplacering af højtalerne, samt akustikforbedring i form af basfælder måske løse det.
Til top
O'Riley Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Januar-2009
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 171
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér O'Riley Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2014 kl. 22:17
Grunden til at jeg spørger omkring det med effektforstærkeren, er fordi jeg var nede i mine lokale hifiklubben, og han foreslog mig at sætte denne (http://www.hifiklubben.dk/Products/nad-c275bee-effektforstarker-27693/) effektforstærker til, og at jeg ville opnå er mærkbar fremgang fra mit nuværende setup. Nu ved jeg selvfølgelig godt han er sælger, men stadig, kunne han jo have anbefalet mig en stereoforstærker, hvis han mente det ville give mig mere tænker jeg?
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2014 kl. 23:08
Oprindeligt skrevet af O'Riley O'Riley skrev:

Grunden til at jeg spørger omkring det med effektforstærkeren, er fordi jeg var nede i mine lokale hifiklubben, og han foreslog mig at sætte denne (http://www.hifiklubben.dk/Products/nad-c275bee-effektforstarker-27693/) effektforstærker til, og at jeg ville opnå er mærkbar fremgang fra mit nuværende setup. Nu ved jeg selvfølgelig godt han er sælger, men stadig, kunne han jo have anbefalet mig en stereoforstærker, hvis han mente det ville give mig mere tænker jeg?

Du vil selvfølgelige opnå en forbedring af lyden, hvis man sætter en bedre og kraftigere effekt forstærker på.
Men det du nok ikke tænker på, er at stereo lyden bliver forringet, når den går igennem din Onkyo TX-SR876. Den har en masse forskellige kredsløb, som skal hjælpe når du bruger den til surround, men til stereo lyd er det virkelig skidt, også selvom du sætter den til at køre direkte eller straight.

Men hvis jeg var dig, så prøv begge dele, det er jo kun dig som i sidste ende kan afgøre, hvad der er bedst for dig.
Til top
Chromax Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2006
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chromax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2014 kl. 08:41
Gør nu dig selv en tjeneste og spar pengene og læs dette inden du køber den effekt:

http://tom-morrow-land.com/tests/ampchall/

Eller se blind test her:

http://matrixhifi.com/ENG_marco.htm

Med mindre du spiller så højt at din receiver clipper signalet, så kommer du ikke til at høre en forskel. Der er skrevet op og ned om det på nettet, og der er stadig ingen der i en blindtest der kan høre forskel på effekttrin hvis de arbejder under samme forhold.

Du har en højtaler der på papiret spiller fint. Hvis ikke du har lave en forkert indstilling på din nuværende receiver, og du synes det lyder forkert når du spiller "pure direct", så er det med al sandsynlighed dit lytterum eller placering af højtaler der er problemet.

Der findes ingen effekt, DAC eller kabler, som kommer til at løse dit problem. Det nærmeste jeg kan anbefale er en Dirac miniDSP, hvis akustik forbedring er fuldstændig udelukket.

http://www.minidsp.com/

Hvis du har mod på akustik forbedring, så synes jeg du skulle tage et kig på produkterne fra GIK Acoustics:

http://gikacoustics.co.uk/the-basics-bass-traps-diffusion-panels/
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2014 kl. 10:21
O´Riley kan ikke lige se hvor du bor henne. Men hvis du kan komme forbi Frederikssund har jeg et setup der kunne minde en del om dit. Onkyo 875, Rotel 1580 stereo pre og en effekt forstærker, så kan du lytte til hvad der sker med stereo i 3 forskellige configs.
Til top
O'Riley Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Januar-2009
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 171
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér O'Riley Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2014 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af SosFarum SosFarum skrev:

O´Riley kan ikke lige se hvor du bor henne. Men hvis du kan komme forbi Frederikssund har jeg et setup der kunne minde en del om dit. Onkyo 875, Rotel 1580 stereo pre og en effekt forstærker, så kan du lytte til hvad der sker med stereo i 3 forskellige configs.

Super tak for tilbuddet og ville også have taget imod det hvis jeg ikke havde boet i Århus.

Men hvordan hænger dit setup sammen? Rotel forbundet til onkyoen, og så effektforstærkeren til rotel'en`?
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2014 kl. 14:36
Onkyo 875 front L og R preout  -> Rotel 1580 -> effektforstærker
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu