recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos julegave til kæreste
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos julegave til kæreste

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2014 kl. 12:50
Den har bare et mudret lydbillede. Play:1 spiller mere balanceret og giver endvidere mulighed for ægte stereo, hvor Play:5 efter sigende skulle være mindre anvendelig hvis du parrer 2 af dem. Jeg har ikke prøvet at køre 2xPlay:5 i stereo, skal det lige tilføjes.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2014 kl. 13:00
Jeg har efterhånden også fået udvidet mit Sonos til alle rum, og jeg er rigtigt glad for mit Sonos.
Det gode er at man kan spille synkront i alle rum, så man kan holde et fornuftigt lydniveau.

Jeg har 2 stk. Connect, een Play5, to Play3 og en enkelt Play1.

Mine Connecter bruges til stue og køkken, med "rigtige" højtalere.
Mine Play3'ere er i stereo mode i soveværelset.
Min Play5 i spisestuen.
Min Play1 på badeværelset.

Jeg vil heller ikke sige at Play højtalere vil være løsningen som eneste lydkilde, i en større stue.
Men der er jo forskel på hvad folk syntes er "rigtig/god" lyd.

Min Play5 er min eneste lille skuffelse, den spiller ikke så godt som jeg havde forventet.
Syntes den er lidt for mudret i lyden, har prøvet mig frem med forskellige placeringer og lydindstillinger.

Mine Play3 i stereo mode er forbavsende gode, en mere "skarp/defineret" lyd.

Min Play1 på badeværelset spiller godt, overraskende godt i forhold til mine forventning.

Min konklusion er at for at få det bedste ud af Play højtalere skal man ud i nogle stereo setups, men at de enkeltvis også gør det godt.

Jeg havde på et tidspunkt også min Play5 på badeværelset, men syntes det lidt af et overkill, og samtidig tror jeg det er den Play højtaler som dårligst kan holde til det, så derfor kom der en Play1 i dens sted.

Til top
kbaggen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-December-2006
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbaggen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2014 kl. 13:10
Stue = Sonos connect sat sammen med et ordentlig anlæg! Alt andet vil være pine af øregange!

Køkken 2xPlay1

Overstående er nu også mit setup :-)
Til top
gah Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-November-2013
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2014 kl. 13:47
Min mening om Play5 er at den som enkelt højtaler i et stort rum lyder lidt tynd.
Sat sammen som stereo par, dvs. 2 Play5, så er det helt ok.
Til gengæld lyder en enkelt Play5 i et mindre værelse faktisk ganske fremragende !
Rummets størrelse og placering har en overraskende indflydelse på Play5's lyd.

Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2014 kl. 14:59
Jeg har haft min Play:5 stående i 3 MEGET forskellige rum nu og den har spillet lige ringe i dem alle sammen.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
gah Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-November-2013
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2014 kl. 15:07
Tja hvad skal jeg sige, - hvis du ikke kan høre forskel, så har vi jo hver især, fået skruet øerne forskelligt på.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2014 kl. 15:14
Rummet farver naturligvis lyden. Min pointe er, at den spiller dårligt ligegyldigt hvor den står. Et godt rum gør ikke en dårlig højttaler god...
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Gretter74 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-December-2014
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gretter74 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2014 kl. 23:07
Jeg håber ikke, jeg ryger for langt fra emnet, hvor der er specificeret Sonos.

Hvis jeg skulle købe til stuen i dag, ville jeg kigge grundigt på HEOS og DENON, af følgende årsag:

Denon er længere med at controlleren kan styrer en rigtigt forstærker. Det vil sige at når du vil tænde musiken eller justere volumen på forstærkeren, klarers det fra din mobil.

Det virker måske lidt dovent, men jeg ved bare det vil ærger mig at kunne ordne det hele fra mobilen... undtagen lige at tænde for forstærkeren.

Med den opsætning har man altså "rigtige højtalere", kvalitets forstærker og trådløs betjening.

Alternativet skulle værer at lytte til Heos 7.

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2014 kl. 00:55
Oprindeligt skrevet af gah gah skrev:

Rummets størrelse og placering har en overraskende indflydelse på Play5's lyd.
Det er faktisk ganske overraskende hvis rummets placering har en indflydelse på Play5's lyd - det er jo nok derfor Torben oplever issues med boksen - han rum er bare forkert placeret :-D
Til top
jøsse Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jøsse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2014 kl. 03:15
Hør for fanden noget god musik,og skid på hvilken enhed du kan styre det fra.Eller byg hele huset om.Eller køb en ny remote,gør dog noget.


Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2014 kl. 12:21
Sonos kan nu udenmærket styre en forstærker, så skal man bare købe deres Connect:AMP.

Og selvom HEOS lyder spændende, så er de nu alligevel den nye i klassen, hvad angår Streaming, i det segment som Sonos begår sig i.
Og der er altid børnesygdomme osv., nå man smider et nyt produkt på markedet.
Og Denon har mange andre jern i ilden, så hvis ikke deres HEOS satsning slår igennem, og der er nok penge i det, er der risiko for at videre udviklingen af HEOS går i stå.
Så kan man stå tilbage med udstyr som ikke bliver opdateret, fejlrettelser osv.
Ved godt det er et "Worst Case Scenario".

Sonos derimod laver ikke andet end Sonos, og har gjort det i 12 år.
Der er opdateret på deres udstyr i al den tid, og det bliver de sandsynligvis ved med.
Der ligger, for mig, noget sikkerhed i valget af Sonos ud fra det.

Men HEOS er helt sikkert en god ting for markedet, det kan presse Sonos lidt, så de ikke hviler sig for meget på laurbærbladene.

Men det bliver jo desværre ikke på prisen Denon vil presse, de ligger jo faktisk tæt på hvad "tilsvarende" Sonos ville koste.
Og så har de HEOS 7, hvor Sonos jo ikke har nogle modeller tilsvarende med 7 enheder i.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu