recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Parabol med monoblok lnb
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Parabol med monoblok lnb

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kaktus99 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-December-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaktus99 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Parabol med monoblok lnb
    Sendt: 25-December-2014 kl. 14:22
Hey :)

Vores gamle skærm blæste væk her i den sidste "storm"  den var 20 år gammel og ret medtaget.
Så jeg valgte at bestille en ny...

for at slippe for meget besvær, bestilte jeg med monoblok lnb.

inden jeg smutter ud i kulden, så vil jeg gerne lige have et råd, om hvordan det her LNB nu skal monteres.

Hvis jeg står og kigger IND på skærmen. Hvilke "pind" skal sættes på selve monterings holderen på skærmen ?
og hvad er 1 vest og hvad er 5 øst ? og hvilket "hovede" er possition 1 og 2 ?


10000 tak :)
Til top
Elmand Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-April-2012
Sted: 2730 Herlev
Status: Offline
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Elmand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2014 kl. 23:54
Jeg hader monoblock hoveder.-  men når nu du har bestilt det, vil jeg sætte det højre hoved  som
fastgørelsespunkt med parabolen indstillet direkte mod Thor . Derved bliver det venstre hoved til
Sirius (Viasat)   Når der bruges 2 hoveder krydser signalerne ved refleksion på skærmen.
Med venlig hilsen
ESPERSEN El & Antenne
2730 Herlev
Til top
kaktus99 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-December-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaktus99 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2014 kl. 00:00
1000 tak for svaret :)
Det vil jeg forsøge...

bliver højre hovede, så 1 i diseqc menuen ?
Til top
Elmand Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-April-2012
Sted: 2730 Herlev
Status: Offline
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Elmand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2014 kl. 09:42
Der er jo kun 2 muligheder, så det er til at overse.
 
Med venlig hilsen
Espersen El & Antenne
Til top
kaktus99 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-December-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaktus99 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2014 kl. 12:13
Perfekt, tak
Jeg ved jo ikke hvordan de monoblok virker, så viste ikke hvilket hoveder der havde hvilket diseqc possition :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu