recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SD signal (viasat) på LG 55ec930v OLED
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SD signal (viasat) på LG 55ec930v OLED

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
emaguina Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-April-2006
Status: Offline
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér emaguina Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: SD signal (viasat) på LG 55ec930v OLED
    Sendt: 26-December-2014 kl. 09:15
Hej Alle,

Jeg overvejer at springe på et LG OLED nu hvor de er ved at være nede i pris, ex.Fona 15k. Dog kan jeg læse i den udemærkede anmeldelse her og andre at den ikke skalerer SD signaler så godt.
Vi har pt. en pana 42vt10 og den får signal fra aml. antenne på taget og fra Viasat parabol(ikke HD pakke). Kvaliteten af billedet fra antennen er fint, men jeg synes at nogle af Viasat's signaler ikke er alt for gode og ser lidt uldne ud. Der er ikke meget for os ved at opgradere til en HD pakke for de kanaler vi ser mest er ikke i HD, ellers ser vi den del fra mediebox, dvd/bluray og knægten fandt lige en PS4 under træet.

Er der nogen der har set denne her LG 55EC930V med et ganske almindeligt SD signal??? Og evt. kunne give mig et lidt bedre vurderings grundlag? Det er lidt bøvlet at få de tv-sælgere til at smide et alm. halvdårligt SD signal på en skærm som de kun vil vise et USB demo show på. . . . og som man egentlig ikke kan bruge til noget.

På forhånd tak.

Morten

Redigeret af emaguina - 26-December-2014 kl. 09:16
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2014 kl. 09:37
Et stort 55" er ikke bygget SD tv, Bare det, at du går fra 42" til 55" så vil du opleve et stort kvalitet dyk, på de kanaler hvor du kun har adgang til SD kanaler. Kan du ikke få adgang til andre tv udbyder, som Yousee eller stofa? hvor du kan få alle kanaler i HD.


Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2014 kl. 10:00
Forlang at se et normalt tv signal.   Eller køb med returret. Så kan du selv teste.

Syntes nu ikke det er så ringe til at scalere.   Mange andre tv gør det heller ikke super godt.

Og 55" er bare stort når vi snakker SD udsendelser.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2014 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Et stort 55" er ikke bygget SD tv, Bare det, at du går fra 42" til 55" så vil du opleve et stort kvalitet dyk, på de kanaler hvor du kun har adgang til SD kanaler. Kan du ikke få adgang til andre tv udbyder, som Yousee eller stofa? hvor du kan få alle kanaler i HD.



Yousee har ikke alle kanaler i HD.

Derudover undrer det mig når flere synes SD bliver så dårligt opskaleret på en stor skærm.

Jeg har et 65" TV - og ja - man kan selvfølgelig se forskel på HD og SD, men SD ser altså ganske fint og skarpt ud (sidder 3.5 m fra TV'et). De TV i har set det på, må være utroligt dårlige til at opskalere.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2014 kl. 11:48
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Et stort 55" er ikke bygget SD tv, Bare det, at du går fra 42" til 55" så vil du opleve et stort kvalitet dyk, på de kanaler hvor du kun har adgang til SD kanaler. Kan du ikke få adgang til andre tv udbyder, som Yousee eller stofa? hvor du kan få alle kanaler i HD.



Yousee har ikke alle kanaler i HD.

Derudover undrer det mig når flere synes SD bliver så dårligt opskaleret på en stor skærm.

Jeg har et 65" TV - og ja - man kan selvfølgelig se forskel på HD og SD, men SD ser altså ganske fint og skarpt ud (sidder 3.5 m fra TV'et). De TV i har set det på, må være utroligt dårlige til at opskalere.

Der er kan være stor forskel på, hvor gode SD kanalerne er, i forhold til ens udbyder. F.eks så er dem fra Yousee okay at se på. 
Men når trådstarter skriver " Viasat's signaler ikke er alt for gode og ser lidt uldne ud" så bliver de ikke bedre af at komme op på en stor 55" skærm.

Ud af de 22 kanaler som jeg normalt ser på Yousee, så er det vist kun 2TV News og DR2, DR K  som ikke er HD, så det er ved at være tæt på. 
Til top
emaguina Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-April-2006
Status: Offline
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér emaguina Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2014 kl. 19:12
Tak for alle svar :-)

Så fik jeg prøvet et LG 970 OLED der stod fremme i Fona i Rødovre Centeret. Meget flot billed, men det usb LG demo der kører gør i hvertfald ikke noget for at sælge tv'et. Demoen hakker og laver nogle store pixel fejl, måske fordi at usb delen ikke kan levere data/billed hurtigt nok. Dog var det meget flot når der var stille rolige billeder. 

Ja der er forskel på de forskellige kanaler hos viasat og kunne se i butikken på deres kabeltv at det også var tilfældet her. TV2 News lignede noget der var løgn, det var sku næsten ikke til at holde ud. Dog hakkede rulleteksten ikke nederst i billedet som jeg har læst flere steder at folk har oplevet. Heldigvis kunne jeg se lidt på et gammelt afsnit af Bones og et af de nye, her var det tydeligt at det var kilde-matrialet der gjorde forskellen og det nye var meget skarpere end det gamle. Formodentlig er det nye optaget i HD. 
Så egentlig så alle kanaler ret godt ud, på nær den som TV2 News og de kanaler som havde gammelt kilde-matriale. Dog var det helt klart noget man kunne holde ud af at se på, men jeg tror at viasat har et dårligere signal end det jeg så i butikken. Så for mit vedkommende tror jeg nok det må komme an på en prøve hjemme og det bliver nok først når prisen kommer lidt længere ned eller der kommer en 50'' Oled.

Selvfølgelig kunne jeg skifte udbyder, men ved bla. Yousee skal vi næsten give det dobbelte for at få det samme som vi har nu (tv/internet) og der skal graves lysleder ind til huset. Vi kunne også vælge HD pakken hos Viasat, men der er simpelthen for få HD-kanaler. Har kommenteret det i flere bruger undersøgelser at de er bagud i kampen i forhold til de andre. Jeg mener at alle kanaler burde sendes i HD i dag, men hvis størstedelen af deres kundeflade ikke har behov for det så kommer det nok ikke lige foreløbigt. Skifter vi til andre ydbyderer vil der være nogle af de kanaler vi ser der forsvinder, så der må jeg afvente tiden.

mvh.

Morten


Redigeret af emaguina - 29-December-2014 kl. 19:34
Til top
emaguina Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-April-2006
Status: Offline
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér emaguina Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2015 kl. 00:14
Så er det købt og SD ser ganske ok ud. Dog har jeg valgt HD tillæg og fået et par kanaler i god kvalitet:-)

Så dog lidt ''Ude på noget'' fra 80'erne på Ramasjang, det var ikke så kønt. Men de andre børne programmer så udemærket ud.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2015 kl. 00:46
Oprindeligt skrevet af emaguina emaguina skrev:

Så er det købt og SD ser ganske ok ud. Dog har jeg valgt HD tillæg og fået et par kanaler i god kvalitet:-)

Så dog lidt ''Ude på noget'' fra 80'erne på Ramasjang, det var ikke så kønt. Men de andre børne programmer så udemærket ud.

Stort tillykke med nyerhvervelsenTongue

Alt andet lige, så tror jeg at et moderne 55 tommer TV er beregnet til HD kanaler - og højere (hvis det var muligt). Du har købt et Full HD TV som bestemt fortjener det bedste som du kan give det - netop for at kunne glæde dig over et super fint panel.

Jeg har selv YouSee, og er her meget tilfreds med deres signal, og dermed billedet. Bevares alle kanaler er ikke lige gode, men typisk står SD kanaler også ganske fornuftigt.

På Blu-ray kan du sikkert have en meget stor fornøjelse af dit TV.

Men okay, det er jo et spørgsmål om prioriteringer blot du er klar over hvilke muligheder du harSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
emaguina Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-April-2006
Status: Offline
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér emaguina Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2015 kl. 00:25
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

 
Stort tillykke med nyerhvervelsenTongue

Alt andet lige, så tror jeg at et moderne 55 tommer TV er beregnet til HD kanaler - og højere (hvis det var muligt). Du har købt et Full HD TV som bestemt fortjener det bedste som du kan give det - netop for at kunne glæde dig over et super fint panel.

Jeg har selv YouSee, og er her meget tilfreds med deres signal, og dermed billedet. Bevares alle kanaler er ikke lige gode, men typisk står SD kanaler også ganske fornuftigt.

På Blu-ray kan du sikkert have en meget stor fornøjelse af dit TV.

Men okay, det er jo et spørgsmål om prioriteringer blot du er klar over hvilke muligheder du harSmile

Mange tak:-)

Jeg er meget imponeret over tv'et, især farver og kontrast. Sad med konen og så ''12 years a slave'' på bluray. WOW, selv konen var imponeret... og det er ikke altid let. Jeg er i hvert fald ikke i tvivl om at det er det rigtige tv jeg fik hjem, havde kigget på Pana AX800, Sony X8505 og Samsung HU7505. Ikke at de andre tv ikke er super gode, men LG'en vandt altså på billedet for mig. 

Hvad man så skal vende sig til er at når tv'et er slukket så bliver reflektioner rødbrunlige over en stor del af skærmen og den er meget ujævn. Det ser ud som om der er en masse buler i skærmen, men når den tændes eller der ikke er nogen reflektioner så ses det ikke.
Lyden er lidt på den tynde side og lidt dåse agtig. Men meget bedre end jeg havde ventet og faktisk mere klar og tydelig end vores gamle Pana V10.
WebOS systemet er lidt på den langsomme side, men jeg er heller ikke for hurtig så det går fint. Den tager lidt tid med at få det hele startet op, men derefter virker det lidt hurtigere.
De SD kanaler som har lidt dårlig kildematriale ser ikke super ud, men man kan sagtens holde ud at se på det. Primært er det børnekanaler og knægten går ikke så meget op i det. Andet er at det hele jo bliver blæst lidt op på sådan en stor skærm og egentlig er min bedste sammenligning at man sidder lidt for tæt på sin skærm. Så jeg vil prøve at rykke tv'et en halv meter længere væk, for står jeg ca. 6 meter fra i stedet for 4,5 , så ser det jo meget bedre ud.
Mit tv er produceret i dec. 2014 og kom med nyeste software. Jeg er vist ikke specielt følsom for slør ved bevægelser og jeg synes den håndterer det meget fint. Jeg kunne se i butikken på deres eksemplar at Samsungen og Sonyen var lidt bedre til det, men jeg ved ikke hvilken software der var i den. Dog har jeg læst flere steder at ejere mente at det motion blur var blevet bedre efter nogle updates.
Jeg har ikke prøvet med nogen test dvd endnu (en fulgte med fra HIFIklubben), så jeg ved ikke om jeg har nogle af de grønne/lilla skær på hvid skærm. Dog synes der ikke at være nogen på de hvide billeder jeg har set. 

Faktisk synes jeg at resultatet hjemme blev bedre end jeg forventede og især bluray ser meget bedre ud end i butikken. Så noget fodbold og håndbold og det så super godt ud (HD signal).

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu