recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vintage pladespiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vintage pladespiller

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DenFede Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DenFede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Vintage pladespiller
    Sendt: 02-Januar-2015 kl. 13:19
Har brug for lidt ekspertråd her :)

Jeg har kig på en Pioneer PL-520 fra 70erne - er der nogen, der har erfaringer med den? Hvor holdbar er den, og er det til at få den fikset, hvis den går i udu?

Og hvad skal sådan en koste?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6991
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2015 kl. 13:30
Hvis den stadig virker efter 40 år må den jo være meget holdbar :-)

Men er mere nysgerrig over hvorfor du vil have sådan en gammel sag ?

Prisen er det du er villig til at betale  men du kan jo nok få en helt ny for samme pris som den der er til salg på dba.
Til top
DenFede Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DenFede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2015 kl. 13:36
Sælger siger jo, at den fungerer, men det skal jeg naturligvis høre først :)

På dba står der en til 1200 og en til 700. Den dyreste ser ud til at være i bedre stand, men har ikke det originale pickuphus (hedder det det?).

Det behøver ikke være en gammel sag, men jeg kan godt lide vintageting, og så er mit budget desværre ikke så stort. Det virker bare på mig, som jeg får mere for pengene i en gammel pladespiller end i en ny til de der 1500-2000 kr.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2015 kl. 13:45
Indefor dit budget, kan du også finde en brugt Rega pladespiller. som har fået rigtig gode anmeldelser. Jeg har lige hevet min gamle frem, som nok har stået i 10 år i et skab.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2015 kl. 13:46
Pioneer lavede skam nogle fine pladespillere i 70'erne. Har selv een! De kører med direct drev, dvs motoren ligger under pladetallerkenen og trækker direkte. Nærmest uopslideligt.

Der hvor det måske halter, er mekanismen der fører armen frem og tilbage, hvis det er slidt. Selve ophænget til armen bør også tjekkes for slid.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2015 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Jeg har lige hevet min gamle frem, som nok har stået i 10 år i et skab.

Det er lige en til Menneskeretskommisionen :-O
Til top
DenFede Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DenFede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2015 kl. 13:58
Jeg holder lige øje med Rega også så :)

Hvordan ser man, om ophænget er slidt?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2015 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af DenFede DenFede skrev:

Jeg holder lige øje med Rega også så :)

Hvordan ser man, om ophænget er slidt?

Der må ikke være slør.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2015 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Jeg har lige hevet min gamle frem, som nok har stået i 10 år i et skab.

Det er lige en til Menneskeretskommisionen :-O

Ja

Og alle LP'erne var smidt ud.
Så nu må jeg starte forfra.
Sådanne kan det gå, når man rydder op.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu