recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indstilling af LG 55EC930V
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Indstilling af LG 55EC930V

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
emaguina Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-April-2006
Status: Offline
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér emaguina Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2015 kl. 11:48
Oprindeligt skrevet af kristianeand kristianeand skrev:

Jeg har netop købt dette tv: LG 55EC930V
 
Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til at få det indstillet mest optimalt, så jeg får det bedst mulige billede.
Er der nogen, som kan hjælpe mig?

Kan du se på kassen hvor og hvornår dit er produceret??? Mit skulle vist være nogle der lige er kommet hovedlageret i Hifiklubben. Evt. kunne vi udveksle indstillinger senere.
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2015 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Jeg ville ikke bruge flatpanels indstillinger men find en test fra et udenlandsk blad/webside som har testet.
Hans indstilling af mit plasma gav et mærkeligt billede, så fandt en anden test hvor indstillingerne var anderledes og giver et supergodt billede :-)


Just for the record. Jeg har flere gange benyttet Flatpanels indstillinger til mine TV i det omfang af mine TV har været testet af Flatpanels. Jeg har altid haft fornøjelse af disse indstillinger indtil at min TV er blevet kalibreret.

Det gode ved Flatpanels indstillinger er jo, at siden alene fremkommer med de mere generelle indstillinger, og som typisk passer til de fleste paneler af samme model. Flatpanels kommer jo netop ikke med de mere underliggende billedindstillinger, hvor der meget ofte kan være forskel fra panel til panelSmile  


Jeg har også brugt Flatpanels indstillinger til begge mine tv med stor fornøjelse. Man kan jo altid justere ud fra dem til sine egne præferencer, men de er som regel et langt bedre udgangspunkt end standard indstillingerne. Da jeg fik ISF kalibreret mit tv - der var forbavsende mange indstillinger der stod ganske fint og de overordnet blev ikke ændret, så stor ros til flatpanels for det.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2015 kl. 14:19
Jeg har tidligere prøvet flatpanels indstill. på et Samsung E eller F8005 og den syntes jeg heller ikke så god ud... så da jeg prøvede igen, og igen ikke brød mig om resultatet, prøvede jeg en anden og fandt det bedre.
Jeg ved at andre folk i branchen (ja, ISF godkendte..) også er uenige med flatpanels.
Så jeg siger bare.. prøv evt.en anden.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2015 kl. 15:10
Fordi du ikke bryder dig om resultatet kan indstillingerne jo være ganske korrekte.

Første gang jeg så et tv Otto havde kalibreret syntes jeg også det så noget tamt ud.   
Men jeg viste jo heller ikke hvordan et korrekt billede skulle se ud
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2015 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Jeg har tidligere prøvet flatpanels indstill. på et Samsung E eller F8005 og den syntes jeg heller ikke så god ud... så da jeg prøvede igen, og igen ikke brød mig om resultatet, prøvede jeg en anden og fandt det bedre.
Jeg ved at andre folk i branchen (ja, ISF godkendte..) også er uenige med flatpanels.
Så jeg siger bare.. prøv evt.en anden.

Nu er der jo bestemt visse folk i branchen, som bestemt vil gøre alt for, at lige DE er de bedsteWink 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2015 kl. 18:31
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Fordi du ikke bryder dig om resultatet kan indstillingerne jo være ganske korrekte.

Første gang jeg så et tv Otto havde kalibreret syntes jeg også det så noget tamt ud.   
Men jeg viste jo heller ikke hvordan et korrekt billede skulle se ud

Resultatet var lige præcis at der var for meget kontrast og lys i billedet. Jeg ved skam godt hvordan et kalibreret billede ser ud. Kender godt Otto og flere i hans kreds af fagfolk. Har også brugt DVE skiven mange.. Kalibreringen fandt jeg hos et Tysk Hifi magasin.
Men altså, gør hvad i lyster.
Til top
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2015 kl. 13:22
Hvad med App'en "THX Tune-up"  ? 


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu