recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - chromecast i receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

chromecast i receiver

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
3000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: SORØ, DK
Status: Offline
Point: 1406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 3000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: chromecast i receiver
    Sendt: 29-Januar-2015 kl. 23:40
Ja nok et dumt spørgsmål men kan det ????
Til top
kena Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Maj-2006
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kena Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2015 kl. 00:07
Ja, det kan den godt. Købte i lørdags en chromecast og smækkede den i min Onkyo TX-SR608. Fungerer fint.
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2015 kl. 07:10
Samme her og den skifter automatisk HDMI port når du caster til den
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
LeChuck Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2011
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LeChuck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2015 kl. 08:20
I min Marantz 7007 virker det ikke optimalt. Den går ned til standard opløsningen på 640x480. 
Jeg har dog ikke haft tid til at eksperimentere endnu, så det kan være det kan være det virker med andre indstillinger.
Til top
Juhler Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Juli-2014
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juhler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2015 kl. 08:27
Jeg har en Pioneer VSX-924, og den skifter automatisk når jeg caster til den som Steen6400 skriver :-)
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2015 kl. 09:13
Hvorfor er det smart at sætte den til receiveren? Spørger af nysgerrighed:)
Til top
Juhler Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Juli-2014
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juhler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2015 kl. 09:34
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Hvorfor er det smart at sætte den til receiveren? Spørger af nysgerrighed:)


Så får du lyden direkte i recieveren, og du har stadig kun 1 HDMI tilsluttet tv'et.
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2015 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af Juhler Juhler skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Hvorfor er det smart at sætte den til receiveren? Spørger af nysgerrighed:)


Så får du lyden direkte i recieveren, og du har stadig kun 1 HDMI tilsluttet tv'et.
Det betyder også at hvis man f.eks bruger den til Google Play Music, så kan man få lyd ud, uden at skulle tænde tv'et.

Men generelt, så bør man slutte alle sine enheder til forstærkeren for, som Bromberg5 siger, så skal lyden ikke først igennem tv'et. Det kan give, og gør det ofte, en ringere lyd.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2015 kl. 11:01
Du får og DD+ gennem Netflix. Slår du den til TV, får du ikke denne mulighed. 
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2015 kl. 13:27
hvor er det træls den ikke understøtter DTS.
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2015 kl. 16:19
Det kunne bestemt være rart, men den er jo decideret lavet til streaming og ingen streamingtjeneste tilbyder DTS alligevel.
At du så kan få lokal streaming gennem blandt andet PLEX, ville gøre det rart med support af DTS. Men det er jo ikke det, den er skabt til.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu