recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Demo-scener - Surround demonstration.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Demo-scener - Surround demonstration.

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2015 kl. 18:38
Steen6400 >>> Ved du hvilket kapitel scenen starter i?
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2015 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

Steen6400 >>> Ved du hvilket kapitel scenen starter i?

Kap. 3
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2015 kl. 17:46
første post opdateret. Super 8 tilføje.
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 10:56
MadMax - TrueHD 7.1 Atmos

Hele filmen er en stor Demo Scene uden pauser.
Dog vil jeg gerne fremhæve startscenen med et to-hovedet firben og en person som har stemmer i hovedet.! Den scene er noget af det vildeste Atmos mix/panorering jeg har hørt.! Man bliver omringet af stemmer og det er virkelig ubehageligt men alligevel sjovt.! 

Jeg er ikke selv så meget til, at man bruger loftkanalerne fuldstændigt crazy som f.eks transformers, men det her fungere rigtigt godt. 
Jeg kan bare sige at jeg glæder mig (eller ikke) til at der kommer en gyserfilm i Atmos.
Clap
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 11:16
Sad sjovt nok lige og tænkte på en lignende tråd, efter jeg faldt over scener i Master and Commander.

Den film må være det tætteste man kan komme på Atmos i et klassisk 5.1 setup;)... Hold nu kæft den kan bringe et smil frem på læben.

Mener det er fra scene 2 og det første søslag. Jeg syntes det er eminent.

Efter ny subwoofer, som først er til-spillet nu og en sub eq på denne, må jeg sige jeg fik flere nuancer på end tidligere. Jeg har hørt den scene mange gange.

Scenen hvor man ser gutterne gøre sig klar med kanoner under dæk, har fået et andet liv. Her kan jeg høre en dybde jeg ikke kunne med min asw610. Det var bare et ensartet rumlen. Med min sb2000 er lag i det. Er sgu glad for den anti-mode der;)
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 14:39
min favorit surround demo film er blevet Lone Survivor:

http://www.imdb.com/title/tt1091191/

fra kapitel 8(mener jeg)
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2020 kl. 15:52
Ved det er en gammel tråd, men den er så hermed genoplivet! Smile

En af de bedste surround-oplevelser jeg har haft for nylig var filmen "The Cloverfield Paradox". Den blev jo lavet til Netflix og der så jeg den også første gang, med deres komprimerede 5.1-lyd, men allerede dengang var jeg imponeret over lyden. For et stykke tid siden købte jeg den så på BD, som har Atmos ...

Resten af aftenen kunne jeg så gå rundt og stramme samtlige skruer i huset. Shit, der er vild lyd i den film! Den begynder ellers meget stille, med en tre minutter lang samtale mellem to mennesker i en bil, for så at skifte til en scene med hvad jeg tror er den kraftigeste LFE-effekt jeg har hørt siden Thor kastede med bordet i den første Thor-film. I de næste par minutter er vi så vidne til en test af en partikel-accelerator. Det er sgu' fedt Thumbs Up 

Der er flere fede actionscener med fuld knald på samtlige højttalere senere i filmen, højt, men aldrig Michael Bay-anmasende. At filmen i sig selv så måske er lidt en flad fornemmelse kan man næsten se bort fra, og blot betragte den som en demo-disc! 


Redigeret af jacobe - 30-Marts-2020 kl. 15:56
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu