recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Efterlysninger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - W: WiFi Hotspot USB 3G/4G
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

W: WiFi Hotspot USB 3G/4G

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2015 kl. 11:25
Sorry! Kan godt se at der skal en 3G-dongle også! Jeg troede den var indbygget.

M.v.h.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2015 kl. 11:37
Jeg har sådan en her
http://www.proshop.dk/Netvaerk-router-og-firewall/Samsung-GT-B3800-2375961.html

Nogen gange ville det være okay med en der har USB stik direkte, men det er nu rart at den er på batteri og kan smides i en vindueskarm, når man er et sted med dårlig dækning og så kan man nå routeren via WiFi.

Den lades via USB, enten via en PC, eller medfølgende netadapter.

Så man kan altid købe en mini USB hukommelsestick der kan sidde fast i bilradioen.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2015 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jeg har sådan en her Samsung-GT-B3800

Udgået, så den er ikke umiddelbart anvendelig, men tak for tippet.

Hvad kostede den? Kunne den køre udelukkende med power fra USB, eller skal den lades op en gang imellem via 230V ?

Redigeret af HeartWare - 02-Februar-2015 kl. 13:34
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2015 kl. 13:33
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Sorry!

No problemo
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2015 kl. 15:00
Jeg havde sådan en samsung. Batteriet svulmede op, og den blev u/b byttet til en E5776 (bedste handel jeg har gjort i lang tid. Den blev købt på dba. for 250,- og byttet unden garanti 14 dage efter).
FW er slet ikke så avanceret som Huawei. Bla. understøttede den ikke SMS (man får jo en del SMS'er med opsætning, takster m.m. når man krydser grænsen, samt når man smider et lokalt sim kort i ).
Modellen udgik for ca. 2 år siden.
Har du evt. undersøgt nogle af Huawei's CARFI modeller
Til top
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2015 kl. 08:37
Jeg skal lige være helt med.. Vil du have et usb modem/router forbundet med usb stikket i bilen ??
Er det for at føde den med strøm ??
De usb modem jeg kender til, og som benytter sim kort, de er alle afhængig af en eller anden form for software på computeren.

Jeg har samme Huawei E5776 som Kim. T, og det spiller bare,
Jeg har ofte min med i bilen, og lader den via bilens usb stik, eller via cigarstikket.
Det er fedt at den når den forlader bilen, så bruger den af sin egen strøm, og den holder længe.

Og den kan som Kim skriver, videre distribuere det indhold som er på sd kortet.
Så har du film liggende på kortet, så kan filmen streames til ungernes iPad's på bagsædet.
Mvh

Moulder
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2015 kl. 09:05
Jeg vil have en dims, der kan køre udelukkende via strøm den får fra et USB-stik (dvs. den skal ikke på noget tidspunkt i forbindelse med 230V).

Den skal kunne isættes et SIM-kort og agere gateway til dette SIM-korts dataforbindelse ved at lave et WiFi netværk, som min tablet kan koble sig op på og dermed komme på internettet.

Hvis der er plads til et SD-kort (Micro eller ej), så skal dette SD-kort optræde som et block-device på USB-forbindelsen (dvs. der må ikke skulle bruges speciel software for at kunne accesse indholdet på kortet - det skal virke bare ved at stikke den i en USB-port).

Jeg har netop bestilt en Huawei Power-Fi E8231 3G+ WiFi Modem & Router. Så må vi se, om den kan opfylde mit behov (den har ingen memory eller SD-kort-mulighed, så den del kan den ikke opfylde).
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2015 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Jeg har netop bestilt en Huawei Power-Fi E8231 3G+ WiFi Modem & Router. Så må vi se, om den kan opfylde mit behov (den har ingen memory eller SD-kort-mulighed, så den del kan den ikke opfylde).


Den er billig, men jeg ville ikke undvære at kunne køre på batteri, frem for at skulle være afhængig af et USB stik med strøm i.
Den jeg har (ja, den er gammel og udgået, men du kan finde nyere versioner fra enten Samsung eller andre producenter), koster lidt mere, kræver kun "USB strøm" (fra en PC, en tilfældig lader eller noget helt tredje) for at lade og virker fint - og har for øvrigt også 4G, hvilket den du har bestilt ikke har (så vidt jeg lige kan se).

Alene det at du kan tage den med i sommerhus eller "i byen" og ungerne kan spille videre på tablets, når den kører på batteri ser jeg som en kæmpe fordel. Hvis du tager ungerne med til fest i et forsmlingshus, skal du have et aktivt USB stik et sted, for at kunne bruge det modem du har bestilt. Et med batteri, vil kunne køre uden at kræve strøm (i det mindste i et stykke tid).

Klaus


Redigeret af KlausDM - 03-Februar-2015 kl. 09:51
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2015 kl. 09:57
Jeg har transportable USB power packs (batterier med USB-stik), så strøm udenfor bilen er ikke et problem. Derudover har jeg adskillige 230V -> USB adaptere...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu