recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG 55EC930V vs Pana ZT60 plasma -bedste billede?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG 55EC930V vs Pana ZT60 plasma -bedste billede?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG 55EC930V vs Pana ZT60 plasma -bedste billede?
    Sendt: 22-Februar-2015 kl. 13:29
Nogen der ved hvilket af de 2 nævnte TV der går for at have det bedste billede?
Til top
emaguina Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-April-2006
Status: Offline
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér emaguina Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2015 kl. 11:25
Jeg har ikke haft zt60, men vt10 plasma og her er meget stor forskel. Hvad jeg har læst på us/uk forums er der lidt delte meninger. Det er jo ofte 'nørder' der bruger disse fora og det bliver ofte meget specifikke ting som gør at de synes det ene er bedre end det andet. 

 Hvad jeg kan huske at have læst er: Der er bedre billede ved bevægelse, bedre uniformitet, bedre skalering af SD  og nogle andre ting jeg ikke kan huske på ZT60. 
 Ec930 har bedre kontrast, bedre billede ved 1080p matriale, bedre farver ( mere wow knald på end plasma (og det er kalibreret)), bedre detaljer i mørke scener og jeg synes at der er bedre dybde i billedet i forhold til mit gamle vt10.

Det negative ved ec930 er det 'tint' som er på skærmen ved hvidt billed. Ser man mange sort/hvide film så kan det være et no go. Mit har meget lidt grønt 'tint' i venstre side, lidt i toppen og måske et meget svagt lilla midt på skærmen. Det kommer måske fra den reflective coating på skærmen og kan være meget forskellig fra skærm til skærm. Det ses ikke på andet end hvidt matriale og ved normalt billed matriale lægger man ikke mærke til det. Bevægelser i billedet er for nogen et problem med low res. judder osv. men det er ikke noget jeg rigtig lægger mærke til. Dårlig SD matriale ser rigtig dårligt ud synes jeg. Alm. SD fra viasat ser lidt blødt ud i billedet, men HD står rigtig godt.

 Billedet out of box er rigtig godt, men en justering giver meget og en kalibrering vil give noget extra. Det er ikke et nemt tv at justere og der er mange muligheder at justere på. Der er nogle 'gradiater' (tror jeg det hedder) i de helt lave grå skalaer. Nogle skriver også lidt om unifomitets problemer, ikke noget jeg har lagt mærke til men jeg ved heller ikke lige hvad de mener :-). Skærmen er svagt buet og der er en række buler i midten af skærmen som ses ved reflektioner og ved matriale på skærmen når man bevæger sig foran det meget tæt på. Det ses ikke ved matriale på + 1,5 meter fra skærmen. Sidder man meget tæt på tv'et kan man se sorte linjer (grid) mellem pixels, men det ses ikke fra +1,5 meter.

Et rent gæt nu når jeg ikke har haft et ZT60 og ud fra hvad jeg har læst, så vil jeg tro at de fleste vil synes at ec930 har det bedste billed af de to. Men det kræver at det indstilles og de fleste har haft ret gode resultater med at kopiere indstillinger fra andres kalibreringer og så tilføje små justeringer. Det kræver et godt kildematriale men så ser det altså bare god ud. Den første film jeg så var 10 years a slave og Frozen på bluray og jeg må nok sige at konen og jeg var ved at falde ned af sofaen, knægten så noget gammelt 'ude på noget' børne tv fra 80'erne på viasat og det så ud som om nogen havde kørt en leverpostej ud over tv'et.

Til ref. så sammenlignede jeg med pana ax800, sony 85xx og samsung hu75/85, hvor jeg til sidst stod mellem ax800 og ec930. Jeg valgte ec930 pga. farver, sort, detaljer i mørke scener og billedkvaltiteten på
bluray. 

Ikke en direkte sammenligning, men jeg håber at du kan bruge det.

LG har vist taget et highend panel og design . . .  og så sparet på elektronikken, måske kvalitets kontrollen og coating processen for at holde prisen nede.


Redigeret af emaguina - 23-Februar-2015 kl. 11:30
Til top
emaguina Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-April-2006
Status: Offline
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér emaguina Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2015 kl. 11:26
Jeg kan linke til de to fora jeg følger med på hvis du vil læse mere, men det er to rigtig lange tråde. Mener den længste har over 4000 inputs.
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2015 kl. 18:29
Jo, tak. Det må du gerne. Tak for dine ord.
Til top
emaguina Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-April-2006
Status: Offline
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér emaguina Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2015 kl. 20:24
her:

http://www.avsforum.com/forum/40-oled-technology-flat-panels-general/1731802-official-owners-thread-2014-oled-lg-55ec9300-part-ii-41.html

https://www.avforums.com/threads/lg-55ec930v-oled-tv.1898778/page-146
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu