recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Usmart 2D TV - findes de stadig?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Usmart 2D TV - findes de stadig?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mikl Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Usmart 2D TV - findes de stadig?
    Sendt: 22-Februar-2015 kl. 15:01
Jeg har et ældre Panasonic Plasma TV. Det begynder at vise alder ved spontane genstart og jeg overvejer hvad mulighederne er hvis jeg skal udskifte det.

Det er en af de sidste generationer TV som hverken havde 3D eller Smart-TV funktioner og det passer mig overordentlig godt. Det er helt simpelt at betjene og jeg skal ikke beskæftige mig med (eller betale for) funktioner jeg ikke bruger.

Fås sådanne TV stadigvæk? Helt specifikt har jeg ikke brug for 3D, internetbrowser, Facebook, vejrudsigter osv på mit TV. Netflix og den slags er selvfølgelig gode at have, men jeg vil alligevel tilslutte mit Apple TV, så de er ikke et must.

Kan man stadig få et godt TV hvor fokus er på billedekvalitet? Det skulle i så fald være et 50" til under 10.000 kr.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2015 kl. 15:33

De fleste TVer i dag har det du ikke ønsker, der dog bund modeller som har færre af de funktioner. Det koster stort set intet for fabrikanterne at de kan alt det du ikke vil have.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4585
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2015 kl. 16:02
Hej.

Jeg var i torsdags ude til åbning af en ny Harald Nyborg i Glostrup.

Der så jeg et 50" lg PLASMA til 2795 kr. Billedet var pænt, men det var helt uden internet tilslutning.
Det har kun en HDMI indgang. Så hvis det var mig der skulle bruge det ville jeg nok enten købe en Chromecast eller en billig HDMI switch på ebay.

Er det sådan noget du søger. Her er et link:

http://www.harald-nyborg.dk/p11019/lg-50-plasma-tv

Hilsen Carsten.

Til top
mikl Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2015 kl. 19:14
Tak for svarene. Jeg må vist lære at leve med det stads eller håbe på at der opstår et marked for brugbarhed.

@csell jeg tror alligevel det bliver for primitivt med 1 HDMI-port og ikke engang full HD. 
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2015 kl. 19:32
Nu ved jeg ikke hvilke størrelse du går efter, men hvis du vil have et TV, som har tilsvarende betjening, som det du har, og en tilsvarende billedkvalitet, så gå efter et Panasonic AS640! Det fåes i 40-, 48- og 55".

M.v.h.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4585
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2015 kl. 20:34
Oprindeligt skrevet af mikl mikl skrev:

@csell jeg tror alligevel det bliver for primitivt med 1 HDMI-port og ikke engang full HD. 


Hej Mikl.

Jeg ved godt at der står '1366x768'  i linket, men på selve TV'et sad en Full HD mærkat.

Og da jeg spurgte bekræftede Harald Nyborg at det er Full HD. Lige som der står på LG hjemmeside:

http://www.lg.com/dk/tv/lg-50PB560V

Jeg tror at det er 560B der kun er 1366x768.

Hilsen Carsten.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu