recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos og Troldteks højttalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos og Troldteks højttalere

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rgpedersen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-Juli-2011
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rgpedersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos og Troldteks højttalere
    Sendt: 28-Februar-2015 kl. 15:44
Jeg har anskaffet mig nogle Troldtekt højttalere m sub til indbygning i loftet, og vil bruge dem som lyd fra fjernsynet og Sonos. Fjernsynet er placeret lige under højttalerne og jeg har trukket højttaler ledning fra loftet og ca 20-30 meter ned i kælderen, hvor jeg har NAS og netværk etc. Her er det planen at jeg vil sætte en Sonos Connect el Connect Amp op. For at få lyden fra fjernsynet til Sonos, skal jeg så have lyd udgang fra fjernsyet ned til Sonos og tilslutte til AUX.
Spørgsmålene er så:
1 - skal jeg købe Sonos Connect m løs forstærker eller Connect Amp?
2 - findes der mon en forstærker til lydudgangen fra TV (Bravia smarttv) så den kan trække de ca 20-30 meter (eksisterende) højttalerledning der allerede er trukket ned til kælderen. Der kan ikke trækkes mere kabel, så alternativt en trådløs løsning?
Håber nogen har lidt input :-)
Mvh Rasmus
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2015 kl. 16:28
Bare husk at du får lidt lidt delay på lyden ved den løsning.

mener den er på 50-70ms    og ikke brugbart i min verden Wink

Til top
rgpedersen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-Juli-2011
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rgpedersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2015 kl. 20:24
Hvad skyldes denne delay? Kablet eller Sonos? Kører udgang fra tv over på Play 5 nu, og jeg har ikke opdaget det - eller rettere ikke tænkt at der er et problem ved det
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2015 kl. 20:43
Sonos.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2015 kl. 22:54
Sonos laver helt bevidst et delay. Det sikrer at det er muligt at spille helt synkront i alle rum, idet der så er lidt at tage af, hvis forbindelsen til et rum kræver retransmissioner.
For Sonos Playbar er forsinkelsen bevidst gjort mindre for at undgå problemer med lipsync. Til gengæld garanterer de ikke at tv-lyden kan spille fuldstændig synkront i flere rum.
Det er øjensynlig meget forskelligt, hvor følsom man er overfor problemer med lipsync. Personligt vil jeg øjeblikkelig bemærke det, hvis lyd og billede ikke er i sync.

Redigeret af dkscan - 28-Februar-2015 kl. 22:57
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 20:21
Mit Samsung, som er sluttet til en Sonos connect, kan audio-justeres, så billederne er i sync med lyden; ret fikst. Til gengæld kan Sonos' autoplay drille indimellem... hvis der pludselig er en lydpause/lav lydstyrke i en film, slår Sonos fra... og kommer igen, når der er tilpas meget lyd igen. Irriterende - og efter mange konsultationer i Sonos' forum vist desværre uundgåeligt...

/kris
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 21:34
@Kris
Kan du ikke vælge "ingen" under autoplay menuen?
Så skal du vel godt nok ind og vælge ekstern kilde når du skal bruge tv.
Bare et forslag, har ikke prøvet det selv.
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 21:55
Jojo... Er bare drønpraktisk NÅR det fungerer - tænd tv og automatisk lyd via Sonos (mine højttalere er tilsluttet tv'ets hovedtelefonudgang). Det fungerer ALTID på nyheder (konstant lyd!) - men film og serier falder lyden ud og ind indimellem, når der bliver stille... Må nok bruge din løsning indimellem - i hvert fald ved start af længere film!

/kris
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu