recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af kassettebåndoptager, plus minusser?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af kassettebåndoptager, plus minusser?

 Besvar Besvar Side  <1 789
Forfatter
Besked
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2015 kl. 23:12
Kan se at min maskine selv bestemmer bånd type og har en grund indstilling af Bias som passer til bånd type, men man kan selv finjustere Bias hvis det er.
Udover det kan jeg se man også selv skal indstille indspilningsniveauet og også afhængig af type bånd. Jo bedre bånd jo mere styrke. 
Men alt det er vel ganske normalt på disse maskiner.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2015 kl. 23:14
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Husker også den gang, man UDEN problemer kunne optage fra radioen: Sidde klar, indtil speakeren holdt op med at snakke - og SÅ trykke på REC!! Så kørte det ellers bare... Når musikken så stoppede - ja så var det bare trykke på Pause... 


Næææh, det var der stereovideomaskinen kom ind over. Den satte man til at optage Det' dur' eller Funkshowet hele fredag aften og så kunne man selv plukke ud til kassetten i løbet af weekenden......

For øvrigt - Find funkshowets historie om Jan (fortolkning af Eminem's Stan) eller Karen - Vis mig du er min min mand i funkshow remix. Jeg bliver helt nostalgisk ;-)


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Palleba Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Februar-2009
Sted: Faroe Islands
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Palleba Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2015 kl. 04:35
Sjovt med disse historier. Selv bruger jeg næsten hver dag kassettebåndoptageren i Seat'en fra 2001. Den lyder godt endnu, den har også Dolby funktion. :)

Jeg kan meget godt lide den gamle teknik, selv om jeg også har den nye. Jeg har Pioneer anlæg med bl.a. pladespiller, (bliver ikke brugt så meget), CD spiller med 301 CD'er, DVD-spiller der bliver brugt til SACD og DVD-Audio, kassettebåndoptager (CT-S820S med Dolby S), der bliver brugt flere gange om ugen, Spolebåndoptager der også bliver brugt flere gange om måneden, en DVD/HDD-optager (DVR-630H) der bliver brugt som lyd-optager/afspiller, en minidisc der aldrig bliver brugt og en FM-radio der står tændt stort set hver dag. Anlæg'et har også en computer tilsluttet, så den digitale musik også kan høres,  (Mp3, Vaw, Youtube og andet).

På video-siden bruger jeg mine S-VHS maskiner næsten hver dag, også har jeg en D-VHS maskine, men denne bliver brugt til at overføre VHS/S-VHS bånd til DVD, Betamax, stationære Hi8 og DVCAM/MiniDV maskiner har jeg også. DVD og DVR har jeg også, og til TV signalerne har jeg en Dreambox med harddisk. Netflix har jeg også. :)

Synes det er sjovt at skifte mellem disse forskellige teknologier, så selv om verdenen er Digital idag, så kan man, hvis man har lyst til det, bruge den analoge lidt endnu. :)


Redigeret af Palleba - 27-Marts-2015 kl. 05:02
Med venlig hilsen
Palleba
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2015 kl. 06:04
Kan slet ikke huske hvornår jeg sidst brugte kassettebånd i en bil. Det har ikke været i dette årtusinde!

Til gengæld er det ikke længe siden jeg sidst har hørt på en bilradio med kassette. På "min modelbane" har vi en autoradio der afspiller et bånd med "ambient sounds" og som har gjort det 8-9 timer om dagen, 110-120 dage om året i de sidste 15-17 år.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2015 kl. 09:13
Kim schumakers megamix :)
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2015 kl. 17:42
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Så du vil påstå, at du med ørerne kan høre, når ootageren er indstillet til bedste frekvensgang og laveste forvrængning? Jow, jow...
Bias (formagnetiseringen) er også forskelling fra båndtype til båndtype (Fe, Chr, Me), og fra fabrikat til fabrikat. Med f.eks. Accubias indstilles formagnatiseringen bedst mulig hver gang. Med manuel indstilling skal man på ny justere og justere, hver gang man sætter en ny kassette i. Med Acccubias tager dette under 10 sek.

M.v.h.

.
Jeg har ikke noget sted skrevet, at man kunne udføre korrekt justering manuelt, ved hjælp af sin hørelse. Jeg mener, at det var noget i stil med, finjustere bias efter egne præferencer. Dermed underforstået, at dæmpe de højeste frekvenser, og det kan man vel høre. Eller endda den anden vej, altså yderligere et løft af de højeste frekvenser, med højere forvrængning til følge. Og det kan man vel også høre, det går jeg som udgangspunkt ud fra, at man kan.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2385
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2015 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af Denraretiger Denraretiger skrev:

Modtog i dag min nye Denon DRS-810 fra 92. Den var hysterisk velindpakket i transport kasse og endnu mere hysterisk velholdt, vil påstå den fremstår som ny udenpå. Det sgu en sand fornøjelseThumbs Up
Nice, tillykke med den.

Udfordringen med teknologi fra "dengang" er oftest udstyr der ikke er blevet brugt i mange år, gummiremme tørrer ud, lytter lækker og alt det der, det er oftest bedre med ting der stadig er i brug.

Selv har jeg et mix af nyt og gammelt, kassettebånd er jeg ikke lige røget på, mine lydkilder er rent digitale, men både forstærker og højttalere har omkring 30 år på bagen og er still going strong. Jeg kan dog ikke sige mig fri for at det kribler lidt i fingrene når jeg ser din båndspiller, masser af spændende knapper og den slags.. Smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 789
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu