recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV-bokse via switch?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV-bokse via switch?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2015 kl. 06:19
Hej Bas.

Jeg har desværre kun et forslag til fjernbetjening af en FullRate boks hvis man bruger en HDMI fordeler. I sommerhuset har jeg selv en SCART sender og modtager som jeg engang købte i Lidl.
Den sender et SCART signal fra vores SAT modtager i stuen og op i soveværelset. Samtidigt sender den fjernbetjenings signaler den anden vej.
Dvs. fra SCART modtageres IR øje og med til et andet IR øje som sider i et stik i SCART senderen. Og som jeg så har lagt foran SAT modtagerens IR øje.
Det er måske lidt kluntet, men sådan en vil kunne overføre fjernbetjenings signalerne hvis man lade være med at forbinde SCART stikkene.


Til Minix Z64 har jeg følgende kommentar. Det lyder 'smart' at man kan køre enten Android eller Windows på samme boks. Men man skal vide at de to versioner har forskellige BIOS'er. Så det er ikke noget man lige skifter mellem selv.

Jeg ved ikke om du er interesseret, med den koster kun £135.00 fra England:

http://www.ebay.co.uk/itm/MINIX-NEO-Z64-Intel-Windows-8-1-Mini-PC-TV-Box-32gb-XBMC-Full-1080p-Bluetooth-4-/151625435090?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item234d9487d2


Jeg læser jævnligt på dette forum om problemer ved kvaliteten på Netflix på Andriod enheder, sidst i denne tråd:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=139255&title=wetek-play-trden

Så for mange vil en Windows løsning være bedre.

Hilsen Carsten.

Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2015 kl. 09:30
Hej Carsten

Mange tak for kommentarerne.
Måske droppper jeg at købe en TV boks mere og/eller en HDMI-splitter.
Det kan være jeg bare holder fast i løsningen med iPad og Chromecast
(evt. Apple TV?).
Så må jeg betale for TV2 Play og evt. undvære nogle funktioner osv.

Jeg gider nok alligevel ikke bøvle med for mange dimser og kabler.

Hilsen Martin
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2015 kl. 10:24
Selv tak.

Redigeret af csell - 27-Marts-2015 kl. 10:24
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu