recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Strømkabel til processor og effekt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStrømkabel til processor og effekt

 Besvar Besvar Side  <1 272829
Forfatter
Besked
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2015 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af Sven Palvig Sven Palvig skrev:

Oprindeligt skrevet af Blomholt Blomholt skrev:

Willadsen Cozart Fine, prøv at google hende, og I vil få vished at hun var kendt for netop sin hørelse.
Mercury Living Presence, både vinyl og senere som cd produktion, er stadig blandt de bedst indspillede endnu. Men derfor behøver alle jo ikke besidde en hørelse der gør, at man netop kan høre de fineste nuancer, ligesom syns-, smags- lugtesansen er meget forskellige... Eller det er måske også bare "fis og ballade"..?

Ja hun havde en fabelagtig hørelse. Hun kunne faktisk fortælle, om strømmen kom fra et kulfyret værk eller A-kraftværk. Hvad der så var bedst, ved jeg ikke.
Jeg har det fra Steen Åge Duelund, som begyndte at arbejde med strømkabler og han var bla. inspireret af Wilma Cozart Fine. Steen kom så frem til 2,5 meter, som det et kabel skulle være for at give ro. De 2,5 meter hænger sammen med elektronernes egensvingninger.
Wilma blev testet for det, da ingen ville tro på, at hun kunne høre forskel og det lyder jo også mærkeligt. Men hun påstod det og de troede ikke på de, men hun sagde det igen og igen og det har jo været en blindtest.. Der var engang hun sagde forkert, mente de, og så troede de, at de nu havde hende. Men Wilma fastholdt sit og teknikerne fandt ud af, at der hvor de troede hun havde fejlet, havde de lavet et nummer om, og ved at gå tilbage til elektricitetsværket og spørge om, hvor de den dag og tid fik strøm fra, kunne de finde ud af, at der den dag havde været en anden leverandør af strøm. Wilma havde ret igen.
Jeg huskede forkert angående Wilma. Hun var ikke tester på Absolut Sound, men tog hjem til dem og hjalp dem på Absolut Sound med deres lyd, da hun kunne nogle ting. Hun havde også et tæt samarbejde i mange år med Harry Pearson fra Absolutte Sound.


Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2015 kl. 16:27
Vildt! Hun har samme omskifter som jeg har.
Når jeg hører musik vælger jeg altid strøm fra Amager værket, der er bare noget specielt over lyden når strømmen kommer fra kul værk.
Til surround vælger jeg strøm fra Barsebäck, der er ligesom mere power i eksplotionerne i filmene, og dialogen bliver mere klar.
Når jeg ikke høre noget vælger jeg altid strøm fra vindmøller, lidt øko-blæst har man vel lov at være
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2015 kl. 17:01
Jeg kan bedst lide strøm fra vandkraft, syntes musikken flyder bedre ud af højttalerne.
     carsten
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2015 kl. 17:28
Jeg får strøm fra mine solceller     Dur desvære ikke til rock.

Men om sommeren kan mp3 musik lyde bedre en cd pga den rene strøm fra cellerne .

Er så heldig at min strøm ikke blandes med de urene fra kraftværkerne.

Redigeret af hansie - 14-Maj-2015 kl. 17:28
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2015 kl. 17:34
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:


Når jeg hører musik vælger jeg altid strøm fra Amager værket, der er bare noget specielt over lyden når strømmen kommer fra kul værk.
Til surround vælger jeg strøm fra Barsebäck, der er ligesom mere power i eksplotionerne i filmene, og dialogen bliver mere klar.


Det er lidt synd for dig at du ikke har mulighed for at vælge en ordentlig strømkilde derovre på øen.

Skal vi give den "gas" derhjemme, vælger jeg altid strøm fra Jydsk Atomkraft.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2015 kl. 18:46
Haha, ja I er sgu heldig i "Nordtyskland" Overclocket strøm fra jysk atomkraft er det bedste der findes 😜
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2015 kl. 18:53
"Norddeutsche Halbinsel" - vi vil blot have Jydsk hjemmestyre. Så sætter vi grænseposter op ved lillebæltsbroerne, omdanner Samsø til Jyllands svar på Las Vegas og Anholt til fængselsø!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Blomholt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Februar-2014
Sted: Thyregod, Danma
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2015 kl. 21:43
Tja... Skal vi ikke importere Frederik og Mary, genindføre monarki, dog med mulighed for demokratisk afstemning, hvis det ikke går efter flertallets ønsker... Og så ellers hygge os, og leve livet
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2015 kl. 22:50
Selvfølgelig skal vi have Kong Frede til overhoved. Viborg skal være hovedstad og her skal Kong Frede bo med sin dronning og alle deres børn.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2015 kl. 07:42
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Sven Palvig Sven Palvig skrev:

Men Wilma fastholdt sit og teknikerne fandt ud af, at der hvor de troede hun havde fejlet, havde de lavet et nummer om, og ved at gå tilbage til elektricitetsværket og spørge om, hvor de den dag og tid fik strøm fra, kunne de finde ud af, at der den dag havde været en anden leverandør af strøm. Wilma havde ret igen.


* * * KLIP * * *  For øvrigt fungerer begge værker på den måde at man koger vand til damp og lader dampen trække en dampturbine, som rent mekanisk trækker en generator.

Hvis hun har kunnet høre forskel hvilken opvarmningsform man har brugt til dampen til turbinen på elværket * * * KLIP * * *
A-kraft regulere hurtigere og der giver en mere ensartet lyd igennem et (langt) musikstykke. Wink
 

Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 272829
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu