recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af gulvhøjttalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til valg af gulvhøjttalere

 Besvar Besvar Side  <1 8910
Forfatter
Besked
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2015 kl. 22:44
Alle signaler på 851A ryger samme vej i kæden. Forskellen er blot at du på de enkelte indgange kan sætte en selvvalgt fixed volumen.

Iøøvrigt så er det en mindre udbygning af det princip man brugte i den tidligere 840A. Så en teknik Cambrigde har brugt de sidste 6-7 år.

Forforstærkerne 840E og 851E kan det samme.

Redigeret af Tweaky - 15-April-2015 kl. 22:44
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2015 kl. 22:47
Tak for svaret.

Mvh. Jørgensen
Til top
Schubring Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schubring Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2015 kl. 23:15

"Cambridge Azur 851A er lidt speciel ved, at man selv kan designere en given indgang til at fungere som Home Theater Input og selv sætte, hvor meget kraft forstærkeren edit: max. må spille med. Det er jeg lidt spændt på, om jeg kan finde ud, men det går nok med hjælp fra manualen. Smile"


Jeg bruger pt. en E840 og den fungerer fint med en A/V Receiver:

Fixed Level Input er (på min) sat til -25 og det kører bare (fronterne på receiver er sat til +9)  



Redigeret af Schubring - 15-April-2015 kl. 23:18
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2015 kl. 14:50
Tak for svaret, Schubring. Det har jeg noteret mig som udgangspunkt.

Tak til Dorf for lån af tråden. Jeg håber, at du kunne bruge lidt af det i din egen eventuelle jagt på en forstærker med HT-input.

Og tillykke med dine højttalere i øvrigt. De ser spændende ud. Jeg har selv Dali Mentor 6, der som flere er inde på i tråden, ellers også er en god højttaler til de priser, den nu udbydes til som brugt fra 8.500 kr. for et par.

Som du er inde på, er Mentor-serien udgået og erstattet af Dali Rubicon-serien.

Mvh. Jørgensen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 8910
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu