recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 2 el. flere kabler til min sat box?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

2 el. flere kabler til min sat box?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Danielorum Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Januar-2012
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danielorum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 2 el. flere kabler til min sat box?
    Sendt: 08-April-2015 kl. 14:34
Hej Alle.

Jeg har en sattellit boks med 2 tunere. Lige p.t har jeg kun 1 kabel fra min lnb som er en triax quad 006 LNB. kablet går ind i den ene af mine 2 tunere, og jeg har et lille kabel fra "LNB out" (fra tuner 1) til LNB in i tuner 2. Som man vist kalder "loop throgh" Men Jeg kan ikke optage på 1 transponder og se en anden.

Hvis jeg kører et ekstra kabel fra min lnb til tuner 2, vil jeg så ubesværet kunne se tv, imens jeg optager 1-2 kanaler på vilkårlige transpondere?

Jeg vil nemlig gerne have at dette setup, bliver "Wife-friendly" så man ikke løber ind i problemer, med tv kanaler som ikke vil vises..imens man optager..

jeg har også en USB tuner, som jeg kan sætte til min reciever.. ville dette være en fordel? Og så køre loop through fra tuner 1 til 2?

På forhånd tal for hjælpen!
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2015 kl. 14:49

Da det er en Twin Tuner modtager, skal der naturligvis føres separate kabler fra LNBen ned til den for at den kan bruges som tiltænkt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2015 kl. 16:11

Hej Danielorum.

Når en SAT tuner er forbundet til en LNB udgang med ET kabel vælger SAT modtageren en, og kun en ud af de FIRE bånd den skal modtage en kanal fra.

LNB modtager alle fire bånd. Med kun Høj eller Lav og enten H eller V sendes ned til tuneren.
Det styres ved at tuneren sender enten en tone eller ingen tone og enten en 14 eller 18 volt spænding den anden vej.

Normalt installeres en twin tuner med 2 kabler. Så kan man se et program mens man optager et andet.

Men jeg ved godt at der findes SAT modtagere med kraftigere CPU'er hvor man kan optage 2-3 programmer på en tuner så længe de ligger på samme transponder.
Og jeg kan godt forstå din kommentar om at det ikke er 'Wife-friendly', Men her må du vælge. Enten at kunne optage flere programmer eller have det 'Wife-friendly'.

Jeg ved ikke om din USB tuner er DVB-T eller DVB-S2. Hvis det er DVB-T kan antennen forbindes til en switch med en speciel DVB-T indgang oppe ved LNB'et og skilles ad med en splitter lige før SAT Modtageren / TV'et.

Hvis det er en DVB-S2 vil jeg foreslå at du så trækker 3 kabler op til dit LNB. For så vil du kunne se et program mens du optager to andre. Men det  vil stadig ikke gave dig alle muligheder, som du jo spørger om?

Og du skal glemme alt om at 'loop through', Der sker en tovejskommunikation. Og DET er derfor det  ikke er 'Wife-friendly'.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 08-April-2015 kl. 16:15
Til top
Danielorum Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Januar-2012
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danielorum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 17:17
Tusinde tak for svarene.. de er mere end fyldestgørende... mine 3 tunere er dvb-s2, så jeg kan høre på det hele at jeg skal have 3 kabler fra min LNB...!
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 17:19

Du skal have en Quatro LNB til det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Du skal have en Quatro LNB til det.
Nej, jeg mener han skal bruge den Quad LNB han allerede har.
Info om forskel:

Mvh. JørgenT
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af Danielorum Danielorum skrev:

Tusinde tak for svarene.. de er mere end fyldestgørende... mine 3 tunere er dvb-s2, så jeg kan høre på det hele at jeg skal have 3 kabler fra min LNB...!


Ja det er rigtigt. Og du skal bruge din eksisterende LNB.

Hilsen Carsten.

Til top
Danielorum Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Januar-2012
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danielorum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2015 kl. 10:05
Ja, det ser ud til at jeg har den rigtige.. nemlig Quad LNB.

Hvorimod Quatro LNB er vist noget lidt andet. Citat fra overstående link:

The quattro LNB provides four outputs, each with a single band/polarization specific to that output. The band/polarization available at each output is fixed at the time of manufacture. It is not possible to switch the band/polarization with a tone or switching voltage.
quattro LNB is normally used to feed a large distribution system.
Til top
Danielorum Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Januar-2012
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danielorum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2015 kl. 10:08
uden formatering:

The quattro LNB provides four outputs, each with a single band/polarization specific to that output. The band/polarization available at each output is fixed at the time of manufacture. It is not possible to switch the band/polarization with a tone or switching voltage.
A quattro LNB is normally used to feed a large distribution system.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu